خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/09/26 9:22:58 AM

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها:

مجاهدت و تلاش در مسیر مکتب انقلاب اسلامی از وظایف دانشگاه ها ست 

حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در جریان رونمایی از کتب ده گانه انقلاب اسلامی و خطاب به دانشگاهیان گفت: مجاهدت و تلاش در مسیر مکتب انقلاب اسلامی و امید به پیروزی در سخت‌ترین شرایط از وظایف دانشگاه ها است.

مجاهدت و تلاش در مسیر مکتب انقلاب اسلامی از وظایف دانشگاه ها ست


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: در سال ۷۹ مجموعه کارگزارن دیداری با مقام معظم رهبری داشتند که در این دیدار رهبرمعظم انقلاب تبیین کاملی را که ما از آن به عنوان مکتب انقلاب اسلامی یاد می‌کنیم ،صحبت کردند. در دهه دوم به واسطه توسعه کلان بانکی و ناهماهنگی هایی که بود؛ مشکلاتی را درحوزه توجه به قشر ضعیف مردم می‌بینیم که اتفاق افتاد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه بازگشت به مکتب انقلاب اسلامی در دهه ۸۰ بود، گفت: در بیانات مقام معظم رهبری در سال ۷۹ نهضت حرکت به سمت مکتب انقلاب اسلامی را می‌بینم. رهبرمعظم انقلاب در بیانات خود تاکید به خودسازی حاملان و جامعه پردازی را داشتند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها طی سخنانی در دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: در مواجهه با جهان غرب این سؤال برای مسلمانان به صورت جدی مطرح شد که چرا عقب ماندیم؟ این پرسش جدی مسلمانان را درگیر کرده بود و با پاسخ‌هایی از جنس پوست‌اندازی و تغییر یا از جنس منورالفکر‌هایی که معتقد بودند از سرتاپا باید فرنگی شویم تا پیشنهاداتی در طرف مقابل این تفکر‌ها، روبرو بودیم. در این پاسخ‌ها نگاه‌های متفاوتی به چرایی عقب ماندگی وجود داشت.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی حجت قطعی و وقوعی بر بحث تحقق نظام و جامعه مبتنی بر تفکر اسلام ناب در عالم بود، افزود: به این پرسش که آیا انقلاب به پایان رسیده و یا ادامه دارد، حضرت امام(ره) و رهبری پاسخ داده‌اند. هدف انقلاب و مردم، اکتفا به ساقط کردن نظام سیاسی شاهنشاهی و جایگزینی نظام سیاسی جدید نبود. موضوع بسط تفکر انقلابی در جامعه ایران و هم در بیرون در قالب حمایت از جریاناتی که در این مسیر حرکت می‌کنند هدف اصلی انقلاب مطرح می‌شود.

رستمی ادامه داد: امام(ره) در جریان پذیرش قطعنامه ۵۹۸ مطرح می‌کنند که جنگ فقر و غنا، جنگ حق و باطل، جنگ اسلام و کفر پایان‌ناپذیر است و این طور نیست که با پایان جنگ و پذیرش قطعنامه این مبارزه به پایان رسیده باشد. فهم آنچه انقلاب می‌خواست و انقلابیون پیگیری می‌کردند ما را به این نقطه می‌رساند که فرایند اهداف انقلاب اسلامی با تأسیس نظام اسلامی به پایان نمی‌رسد. در بیانات مقام معظم رهبری همین تفکر به صورت جدی‌تر دنبال می‌شود؛ بنابراین تعبیر مکتب انقلاب را تعبیر به مسیر ترسیم شده انقلاب از سوی رهبران انقلاب می‌کنند.

رستمی پنج اعتقاد و نقطه کلیدی و ذیل آن پنج وظیفه برای جامعه و افراد آن مطرح کرد و گفت: نخستین نقطه کلیدی توحید است، دوم کرامت انسان و اعتقاد به اینکه خداوند انسان را تکریم کرده است. سوم اعتقاد به حیات پس از مرگ و اعتقاد به محاسبه و پایان‌ناپذیر بودن زیست و اعتقاد به استعداد بی‌پایان انسان است. نهایتاً اعتقاد به حرکت عالم به سوی حق است.

وی با اشاره به تدوین کتب ده گانه گفت: ۱۰ جلد کتاب در حوزه مکتب انقلاب اسلامی حاصل تلاش در بنیاد فرهنگی است. تبیین دقیق بیانات مقام معظم رهبری در این ۱۰ جلد کتاب انجام شده است و در این هفته که به پژوهش تعلق دارد رونمایی شد.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها به وظایف افراد در رسیدن به مرحله ساخت جامعه اسلامی اشاره و بیان کرد: تحقق و شکل‌گیری عبودیت در تمام رفتار‌های انسانی با هدف‌گیری برای تعالی انسانی در جامعه از وظایف این مسیر است، وظیفه دیگر این است که در تعارض بین منافع دنیوی و رستگاری اخروی، ترجیح با رستگاری اخروی باشد. سیاست‌گذاران و مسئولان باید این ترجیح را انتخاب کنند. وظیفه دیگر مجاهدت و تلاش در مسیر مکتب انقلاب اسلامی است. همچنین امید به پیروزی در سخت‌ترین شرایط وظیفه دیگر است. مرحله پیروزی انقلاب اسلامی و تحقق نظام اسلامی مرحله پایانی نظام اسلامی نیست. انقلاب به مسیر خود ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه امروز در مرحله سوم و در حال تحقق دولت اسلامی هستیم، افزود: اسلام با رحلت پیامبر(ص) خاتمه پیدا نکرد بلکه آغاز حرکتی برای شکل‌دهی به نظام اسلامی بود.

گفتنی است کتب ده گانه انقلاب اسلامی در روز دوشنبه 25 آذرماه در دانشگاه علامه طباطبایی تهران و با حضور منصور غلامی وزیر علوم،تحقیقات و فناوری ، حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ، حجت الاسلام ثقفی رئیس بنیاد فرهنگ و اندیشه اسلامی و با حضور دانشجویان علاقه مند رونمایی شد و در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

انتهای پیام///
سمیرا حسن
 


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز