خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/09/17 11:41:02 AM

انتقاد اعضای شورای عالی استانها از نحوه اجرای اصلاح قیمت بنزین 

اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین در هفته پایانی آبان ماه سبب بروز ناآرامی هایی در کشور شد که برخی از اعضای شورای عالی استانها با برآورد خسارات وارده در شهرهای خود به بررسی آن پرداختند.

انتقاد اعضای شورای عالی استانها از نحوه اجرای اصلاح قیمت بنزین


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز؛ اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین در هفته پایانی آبان ماه سبب بروز ناآرامی هایی در کشور شد که برخی از اعضای شورای عالی استانها با برآورد خسارات وارده در شهرهای خود به بررسی آن پرداختند.


**بیانیه شورای عالی استان ها در پی اجرای مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران 3 قوه

شورای عالی استان ها در پی اجرای مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران 3 قوه بیانیه ای صادر کرد که به این قرار است:

«شورای عالی استان ها ضمن تاکید بر حق قانونی سوال و اعتراض مسالمت آمیز مردم در مورد مصوبه اخیر شورای هماهنگی اقتصادی سران 3 قوه و سایر طرح هایی که به طور مستقیم بر زندگی روزمره و معیشت آن ها تاثیر دارد، هرنوع عملکردی خلاف قانون و آسیب های زدن به اموال خصوصی و عمومی و تخریب اماکن و مسدود نمودن راه ها و هرگونه اقدامی که امنیت عمومی را به خطر انداخته و موجبات سلب آسایش عمومی می شود، محکوم می نماید.»
 

**خسارت شدید لرستان در ناآرامی های آبان ماه

علی محمد صالحی نسب درباره میزان خسارات وارد شده در پی ناآرامی های اخیر به زیر ساخت های شهری خرم آباد گفت: اتفاقات اخیر باعث شد تا شهر 36 میلیارد تومان زیان ببیند.

علی محمد صالحی نسب نماینده لرستان در شورای عالی استان ها ضمن تایید این مطلب، اظهار داشت: بیشتر این خسارت ها به زیر ساخت های شهری از جمله خودروهای آتش نشانی و ساختمان برخی از شهردارهای مناطق از جمله منطقه 3 بود که حدودا 40 دستگاه کامپیوتر، یک دستگاه کانکس و یک دستگاه خودروی سواری دچار آتش سوزی شدند.

وی افزود: سطل های زباله و تابلوها در سطح شهر نیز به شدت آسیب دیده اند. به غیر از خسارات گفته شده در حوزه شهری 2 بانک در شهر خرم آباد نیز در ناآرامی های اخیر به طور کامل در آتش سوختند و تعدادی زیادی عابربانک نیز تخریب شد.
 
  
** باران ،سیل و ناآرامی در خوزستان
 
سیدمحسن موسوی زاده نماینده خوزستان در شورای عالی استان ها مشکلات خوزستان را در مواجهه با بارندگی های سیل آسا تشریح کرد.

سیدمحسن موسوی زاده  نماینده خوزستان در شورای عالی استان ها اظهار داشت: با توجه به موج جدید بارندگی ها در استان خوزستان و همچنین مناطق بالا دست در روزهای آینده شرایط مطلوبی برای این استان پیش بینی نمی شود.

موسوی زاده با اشاره به بی تدبیری مسئولان در لایروبی کف رودخانه کارون، افزود: بعد از سیل ویرانگر ابتدای امسال تاکنون نه کف رودخانه کارون لایروبی شده و نه سیل بند جدیدی در کناره های این رودخانه ایجاد شده است.

نماینده خوزستان در شورای عالی استان ها عنوان کرد: حتی سیل بندهایی که توسط مردم برای سیلاب اوایل امسال ایجاد شده بود را به دلیل نمای نازیبایی که به شهرها داده بود برداشتند اما سیل بندهای ایجاد شده در بیرون شهر در کنار رودخانه ها هنوز پابرجا هستند.

وی ادامه داد: لایروبی رودخانه کارون کار بسیار دشواری است به طور مثال ماه ها است با ماشین آلات مکانیکی با یک لایه رسوبی داخل آب درگیر هستند و هنوز مقدار کمی از آن برداشت شده است که این تنها یک نقطه از شهر است در حالی که در طول مسیر رودخانه رسوبات کف کارون مانند جزیره سر از آب برون زده اند. با مقداری بارندگی و افزایش دبی آب رودخانه بعید نیست باز هم شاهد سیلاب در مناطق مختلف خوزستان خواهیم بود که باعث نابودی خانه و مزارع کشاورزی مردم خواهد شد.
 
  
**مردم، قربانیان اصلی ناآرامی های اخیر

نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها با انتقاد از شیوه اجرای مصوبه سران قوا در خصوص اصلاح نرخ بنزین، گفت: جبران خسارت‌های سنگین مالی و جانی حوادث روزهای اخیر، نیازمند همت مردم و مسؤولان است.

سید عبدالرزاق موسوی در ابتدای یکصد و دهمین نشست علنی صحن شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به آشوب‌های روزهای گذشته در شیراز و برخی از نقاط دیگر کشور اظهارداشت: تصمیم سران قوا در موضوع افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن و اجرای بدون اطلاع و توجیه قبلی، موجب نارضایتی بخش عمده‌ای از جامعه شد و واقعیت این است که اکثریت شهروندان دست کم از نحوه ابلاغ این تصمیم و اجرای آن ناراضی بودند.

موسوی افزود: با کمال تأسف ابراز نارضایتی و اعتراض برخی از شهروندان، بهانه و فرصتی برای فرصت‌طلبان و آشوبگران شد تا از این شرایط سوء استفاده کنند و بانک‌ها و تأسیسات عمومی را تخریب و نابود کنند، راه را برمردم ببندد، زمینه‌ساز آزار و اذیت مردم شوند و خسارات هنگفت و سنگینی بر شهر و مردم تحمیل کنند.

رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به خسارت‌های سنگین بر پیکره شهرداری، بیان داشت: دو منطقه شهرداری به آتش کشیده شد، میلیاردها تومان به شهر و شهرداری و اموال عمومی آن خسارت وارد کردند و بخش قابل توجهی از امکانات و تجهیزات خدمات‌رسانی به شهروندان از دچار آسیب جدی شد.
وی اضافه کرد: این همه خسارات در کنار تهدید و ارعاب عمومی و ناامنی و بی احترامی به مقدسات محصول این آشوب بود و البته بر اساس اظهارات مسئولین متاسفانه تعدادی نیز جان باختند که این خسارت‌های جانی، عمق فاجعه را نشان می‌دهد.

موسوی با بیان اینکه این شهر باید با پول همین مردم دوباره ساخته شود، ادامه داد: متأسفانه در سالی که شهرداری با مشکل تأمین منابع مالی روبرو است و طرح‌های مهمی در دست اجرا دارد، این خسارت‌ها باید از محل عوارض دریافتی از همین مردم جبران شود.

وی ادامه داد: نیروهای خدماتی شهرداری در کنار مدیران شهرداری همه توان و تلاش خود را برای جلوگیری از تخریب و کاهش خسارات به عمل آوردند و برخی نیز آسیب جدی دیدند که باید از همه این عزیزان صمیمانه تشکر کنم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از اظهارات خود، توجیهات سخنگوی دولت در خصوص موضوع اصلاح نرخ بنزین را غیرقابل قبول خواند و تصریح کرد: اینکه چرا مردم مطلع نشدند و حتی مدیران نیز توجیه نشده بودند یک پرسش جدی است و دولت موظف است دلایل تصمیمات و اقدامات خودش را به مردم بگوید تا مردم همراهی کنند.

موسوی با اشاره به اثرات جانبی افزایش نرخ بنزین بر سایر اقلام مورد نیاز معیشت مردم، گفت: علی‌رغم اینکه مسئولان مدعی هستند سایر اقلام افزایش قیمت ندارند اما در همین مدت اغلب اجناس با افزایش قیمت روبرو شده‌اند و دولت باید مشخص کند که چگونه می‌خواهد جلوی افزایش قیمت‌ها را بگیرد.

وی با بیان اینکه عده‌ای اندک در طول 2 شبانه‌روز در شهر شیراز هر کاری خواستند انجام دادند، ادامه داد: باید بررسی کرد که چرا ما اینقدر آسیب‌پذیر بودیم و اینکه نتوانستیم به موقع از تخریب‌ها و خسارت‌ها جلوگیری کنیم خود یک هشدار جدی برای ما بود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص راهکارهای جبران این وضعیت، اظهار داشت: در وهله اول همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها، انجمن‌ها و نهادها باید در بازسازی سریع و به موقع اماکن و تأسیسات نهادهای متولی خدمات‌رسانی که از این حادثه خسارت جدی دیده‌اند کمک کنند.

موسوی ادامه داد: همچنین دولت -البته به مفهوم عام آن- همانگونه که در صحبت‌های مقام معظم رهبری هم وجود داشت، باید نظرات مردم و متخصصان را بشنود و از آنها در اصلاح مصوبه خود و نحوه اجرای آن استفاده کند.

رئیس شورای اسلامی شیراز مردم را قربانیان اصلی آسیب‌های این واقعه تلخ توصیف کرد و اضافه کرد: شهر و امکانات آن متعلق به همه‌ی ماست و این شهر با سرمایه‌ی مادی و معنوی شهروندان ساخته می‌شود؛ بنابراین از شهروندان شریف شیراز می‌خواهم در بازگرداندن آرامش و بازسازی شهر به شورا و شهرداری و مدیران کمک کنند.

موسوی در پایان با تأکید بر اینکه مردم باید بدانند عوامل و عناصر اصلی این فاجعه چه کسانی بودند و به چه علت این کار را انجام دادند، خاطرنشان کرد: برخورد قاطع و قانونی دستگاه قضایی و در صورت امکان تشکیل دادگاه علنی می‌تواند به شفاف‌سازی این موضوع برای عموم جامعه کمک کند.
 
 
 **مردم استان بوشهر هنوز بسته معیشتی خود را دریافت نكردند

سید علی اکبر فاطمی نماینده استان بوشهر در شورای عالی استانها گفت: تاکنون بسته حمایتی معیشتی به حساب کسی واریز نشده است. البته قرار بود اقلامی از جمله برنج هم بین مردم توزیع شود که آن هم تاکنون توزیع نشده است.

سید علی اکبر فاطمی نماینده استان بوشهر با اشاره به عدم واریز بسته حمایت معیشتی به حساب مردم استان بوشهر، اظهارداشت: تاکنون این بسته حمایتی به حساب کسی واریز نشده است. البته قرار بود اقلامی از جمله برنج هم بین مردم توزیع شود که آن هم تاکنون توزیع نشده است.
نماینده بوشهر در شورای عالی استان ها از افزایش یارانه های نقدی این استان خبرداد و گفت: یارانه نقدی آبان ماه نیز با افزایش 10 هزارتومانی به حساب مردم واریز شد.

وی همچنین با اشاره به افزایش قیمت بنزین تصریح کرد: در پی افزایش گرانی قیمت بنزین در آبان ماه 98 بسیاری از شهرهای کشور دچار ناآرامی شدند که در برخی از شهرها به خشونت کشیده شد. در پی این ناآرامی های به استان بوشهر خسارت های بسیار کمی به زیرساخت ها شهری وارد شد.

انتهای خبر///
سمیرا حسن
 


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز