خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/09/05 10:26:35 AM

خسارت‌ جبران‌ناپذیر قطع اینترنت به کسب‌و‌کارهای مجازی 

سخنگوی کسب‌و‌کارهای اینترنتی گفت: هم‌اکنون بیش از 2 میلیون نفر از فضای مجازی کسب درآمد می‌کنند که در شرایط قطعی اینترنت در کشور خسارت‌های جبران‌ناپذیری به آنان وارد شد.

خسارت‌ جبران‌ناپذیر قطع اینترنت به کسب‌و‌کارهای مجازی


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز؛ رضا الفت‌نسب عضو هیئت مدیره و سخنگوی کسب‌و‌کارهای اینترنتی با اشاره به فعالیت‌ کسب‌و‌کارهای اینترنتی در کشور اظهار کرد: یکی از گروه‌های مهمی که طی روزهای اخیر از قطعی اینترنت خسارت دید؛ حوزه کسب‌و‌کارهای مجازی بود که بر بستر اینترنت بنا شده بودند. بنابراین هرگونه اختلال در فضای سایبری قطعا برای این کسب‌وکارها مشکل ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر پایداری کسب‌وکارهای اینترنتی کشور بر بستر شبکه ملی اطلاعات قرار می‌گرفت، کمتر شاهد بروز چنین خسارت‌هایی بودیم؛ چرا‌که کسب‌و‌کارهای داخلی در این برهه زمانی زیاد متحمل ضرر نشدند اما به کسب‌وکارهای فضای مجازی خارجی خسارت‌های جبران ناپذیری وارد شد. نکته قابل توجه این است که در حیطه کاربران نیز طی روزهای اخیر ریزش بسیاری داشتیم به طوری که تعداد زیادی از کسب و کارهای اینترنتی اعلام کردند تعداد فروش آنها کاهش پیدا کرده است و سفارشات کمتری دریافت کردند.

سخنگوی کسب و کارهای اینترنتی تأکید کرد: متاسفانه رفتار مشتری تغییر کرده و حال مردم مساعد نیست. علاوه بر ضرر مادی متوجه ضررهای معنوی نیز شدند؛ چرا که از نظر معنوی سرمایه گذاران سنتی شاید دیگر جرئت نکنند در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند و این هم مشکل‌ساز است. متاسفانه یأس و ناامیدی در کسب‌وکارهای کوچک افزایش یافته به گونه‌ای که نگرانند با تکرار این گونه اتفاقات کسب وکارشان را از دست دهند.

الفت‌نسب افزود: هم‌اکنون میزان خسارت قابل احصا نیست؛ اما شاید در آینده به صورت میانگین بتوان آماری ارائه داد. تعداد کسب‌وکارهای اینترنتی که از اتحادیه مجوز دارند حدود هزار و 200 مورد است. همچنین کسب‌وکارهایی که نماد دارند حدود 45‌هزار مورد است. در این میان آمار تعداد شبکه‌های اجتماعی بسیار است، به هر حال کسب و کارهای اینترنتی بخش وسیعی از جامعه را در خود جای داده است. هم‌اکنون بیش از 2 میلیون نفر از فضای مجازی استفاده می‌کنند که باید به این امر مهم بهای بیشتری داده شود و مراقب این باشیم که کسب وکارهای داخلی بیشتر از این آسیب نبینند.

عضو هیئت مدیره و سخنگوی کسب‌و‌کارهای اینترنتی ادامه داد: برای ساماندهی اینترنت تنها حمایت دولت کفایت نمی‌کند بلکه دولت و حاکمیت، شورای عالی فضای مجازی وزارت ارشاد و غیره همه باید به‌صورت یکپارچه مانع ضرر و زیان عموم مردم شوند.

وی یادآور شد: در این راستا نزدیک 16 ارگان و سازمان درگیر هستند که تنها به نامه‌نگاری اکتفا کرده و مدام بخش خصوصی را بازخواست می‌کنند؛ اما دریغ از ارائه زیرساخت مناسب در این حوزه. برهمین اساس باید زیرساخت‌های اینترنتی در کشور تقویت شوند؛ همچنین حاکمیت و دولت باید بستر کار را فراهم کنند تا دیگر دچار چنین مشکلاتی نشویم.

الفت‌نسب خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم اینترنت بین‌المللی را به صورت کلی حذف کنیم، بلکه باید سوییچ و سرورهای جداگانه در این زمینه داشته باشیم و در کنار تقویت زیرساخت‌ها موتور جستجوی قوی در کشور راه‌اندازی کنیم تا در مواقع بحرانی با مشکل مواجه نشویم. دولت نیز می‌تواند از سازمان‌های مرتبط این مسائل را مطالبه کند. دولت و حاکمیت باید در کنار هم برای این موضوع تصمیم‌گیری کنند؛ اما متاسفانه اکثرا به دنبال دعوای سیاسی هستند و حاضرند بخش خصوصی را فدای بازی‌های سیاسی کنند.

انتهای پیام///
منبع؛ ایسکانیوز


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز