خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/08/25 11:05:45 AM

درخواست 6700 استاد دانشگاه آزاد اسلامی:

تداوم مبارزه جدی قوه قضائیه با فساد در کشور 

۶۷۰۰ نفر از اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی در حمایت از تحولات انقلابی و رویکرد عدالتخواهانه و ضد فساد قوه‌قضائیه بیانیه صادر کردند.

تداوم مبارزه جدی قوه قضائیه با فساد در کشور


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز؛ 6700 استاد دانشگاههای آزاد اسلامی سراسر کشور با صدور نامه ای خطاب به رئیس دستگاه قضا، ضمن تقدیر از رویکرد جدید قوه قضائیه در مبارزه با بی عدالتی، تداوم مبارزه با فساد تا برقراری عدالت در همه سطوح کشور را خواستار شده و هوشیاری مسئولان عالیرتبه قوه قضائیه در برخورد با دانه درشت ها برای سیاسی جلوه دادن توسعه گفتمان انقلابی و عدالت خواهانه در دستگاه قضا را مورد مطالبه جدی قرار دادند.

متن این نامه بدین شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
آغازین روزهای دهه پنجم انقلاب پر افتخار و به تعبیر  مقام معظم رهبری، گام دوم انقلاب اسلامی، با تحولات امیدوار کننده دستگاه قضا همراه شد و از همان روزهای نخست، اقدامات انقلابی ریاست محترم دستگاه قضا امیدی مضاعف را به ارمغان آورد که همچون چهار دهه گذشته مهر تاییدی بر اثبات کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

پیام روشن عملکرد ۸ ماهه رئیس جدید قوه قضائیه، آن است که زمان اصلاح  و تقویت این قوه فرا رسیده است. ایشان با دستی پر، فرصت را غنیمت شمرده و در راستای عملیاتی ساختن اهداف عالیه دستگاه قضا در راستای تحقق شعارها و آرمان های ملت شریف ایران در انقلاب شکوهمند اسلامی، گام های بلندی برداشته است که از مصادیق آن توجه ویژه به اصل قانون و بازگشت به موارد مهمی چون حقوق عامه، آغاز مبارزه با فساد از درون دستگاه، ایجاد شعب تخصصی قضایی در حوزه های مختلف، ارتباط موفق کارآمد و امید بخش با عموم جامعه، مبارزه مستمر با دانه درشت های فساد اقتصادی و ... را می توان برشمرد.

 بدیهی است به ثمر نشستن رویکرد انقلابی و عدالت خواهانه آیت الله رئیسی که بارقه های امید را در دل دلسوزان ایجاد کرده است، مستلزم حمایت های همه جانبه مردم و مسؤلان می باشد.

تجربیات دور و نزدیک تاریخ گواه است که همواره مبارزه با اژدهای هفت سر فساد، تشویش و مقابله صاحبان زر و زور و تزویر را به دنبال دارد. به اذعان فرمایش مقام معظم رهبری: "با آغاز مبارزه جدی با فساد اقتصادی و مالی یقیناً زمزمه ها و به تدریج فریادها و نعره های مخالفت با آن بلند خواهد شد. این مخالفت ها عمدتاً از سوی کسانی خواهد بود که از این اقدام بزرگ متضرر می شوند ."

مخالفان مبارزه جدی با فساد همواره تلاشهای عدالت خواهانه را سیاسی جلوه داده و سعی بر آن دارند که با کشاندن آن به زمین سیاست، عدالت خواهان را ناچار به عقب نشینی کنند؛ غافل از اینکه عزم دستگاه قضا برای برخورد با فساد، ولو در مورد مسئولان عالی رتبه و نزدیکان آنها جدی است و امید است هوشمندی دستگاه قضا و نیز بلوغ فکری حاکم در سطح جامعه بتواند مانع از انحراف گفتمان فساد ستیز گردد.

در پایان ضمن حمایت قاطع از اقدامات قانونی و عدالت محور دستگاه قضا در دوره مدیریت جدید در برخورد فراگیر با فساد و تحقق عدالت بویژه مفسدین دانه درشت اقتصادی، بدون در نظر گرفتن جناح بندی های مرسوم سیاسی و یا وابستگی به برخی از مسئولین، آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری در روند تحولی آن نهاد در مسیر رسیدن به قوه قضائیه تراز انقلاب اسلامی اعلام می داریم و به تمامی دست اندرکاران در سایر قوا توصیه می نماییم ضمن همکاری با قوه محترم قضاییه در این حرکت انقلابی، از هرگونه حاشیه سازی و شبهه آفرینی خودداری فرمایند. بی شک هوشیاری ملت شریف، بزرگوار و عدالت خواه ایران اسلامی در برابر جوسازی ها و حاشیه پردازی ها، هموار کننده عبور از این گذرگاه مهم خواهد بود.
 
والسلام علی من التبع الهدی
 
 
6700 نفر از استادان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی
انتهای خبر///


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز