خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/08/20 12:54:48 AM

رئیس قوه قضاییه:

مسئله فساد برای همه رنج‌آور شده است 

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی با ابراز اینکه مسئله فساد برای همه رنج‌آور شده است، تأکید کرد: دستگاه قضا مصمم است این روند را دنبال کند و هیچ‌گونه حاشیه‌سازی، ما را گرفتار نخواهد کرد؛ از مبارزه با فساد باز نخواهد داشت و روند کار دستگاه قضایی را کند نخواهد کرد؛

مسئله فساد برای همه رنج‌آور شده است


به گزارش پایگاهخبری تحلیلی استاد نیوز؛ آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای‌عالی قوه قضاییه با تبریک ایام ولادت باسعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، وحدت در پرتو وجود مقدس نبی مکرم اسلام(ص) را وحدتی راهبردی دانست که جمهوری اسلامی از ابتدا بر آن تأکید کرده است و تصریح کرد: این وحدت نه‌تنها بین شیعه و سنی بلکه بین همه اقوام، گویش‌ها و فرهنگ‌ها مطرح است و امروز وحدت بین همه اقشار را امری ضروری می‌دانیم.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه دشمنان و استعمارگران همواره در طول تاریخ از تفرقه میان امت اسلامی سوءاستفاده کرده‌اند، ادامه داد: از جمله تلاش‌های دشمنان در سالهای اخیر، ایجاد تفرقه در امت اسلامی و سوءاستفاده از آن بوده است؛ لذا امروز بیش و پیش از گذشته، امت اسلامی ضرورت وحدت را متوجه است.

رئیسی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره تقریب و نزدیکی بین دولتها و ملتهای مسلمان، این امر را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و افزود: امروز هرکس دانسته یا نادانسته، خواسته یا ناخواسته، وحدت را مخدوش کند، در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

رئیس قوه قضاییه با ابراز اینکه پرچمداری وحدت توسط جمهوری اسلامی باعث عصبانیت دشمنان شده است، اظهار کرد: امروز بسیاری از ملتها و مردم مسلمان متوجه ضرورت وحدت و شناخت دشمن شده‌اند. امیدواریم این انسجام و وحدت، روز به روز افزایش یابد و ایجاد فرقه‌های دست‌ساخته دشمن در جامعه اسلامی به حاشیه برود تا امت اسلامی با وحدت و یکپارچگی در جهت اهداف بلند و آرمانهای خود گام بردارد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود، مبارزه با فساد را نکته‌ای اساسی برای نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد در ذات نظام وجود دارد و هیچ‌کس نمی‌تواند دغدغه مردم، نظام و کشور را داشته باشد اما دغدغه مبارزه با فساد را نداشته باشد.

رئیس قوه قضاییه با تذکر اینکه مبارزه با فساد یک اصل و ضرورت است، تصریح کرد: امروز به‌برکت خون شهیدان و هدایتهای مقام معظم رهبری، پرچم مبارزه با فساد برافراشته شده و یک موضوع کاملاً همگانی است که مربوط به همه بخشها و آحاد مردم است؛ هر کس امروز به نام مدیر به مردم خدمتگزاری می‌کند باید بداند توقع مردم از همه دستگاهها، ادارات و سازمانها، سلامت نظام اداری و خدمت بدون شائبه و مبارزه با فساد است.

رئیسی با ابراز اینکه مسئله فساد برای همه رنج‌آور شده است، تأکید کرد: دستگاه قضا مصمم است این روند را دنبال کند و هیچ‌گونه حاشیه‌سازی، ما را گرفتار نخواهد کرد؛ از مبارزه با فساد باز نخواهد داشت و روند کار دستگاه قضایی را کند نخواهد کرد؛ ما مصمم‌تر از همیشه به‌صورت قاطعانه با فساد مبارزه می‌کنیم و مردم را نیز در جریان اقدامات خود قرار خواهیم داد زیرا معتقدیم مشارکت و احساس مسئولیت مردم در این زمینه بسیار مهم است.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن قدردانی از برگزارکنندگان همایش دادستانهای سراسر کشور، اثر این همایش را در اجرای مباحث آن دانست.

رئیسی همچنین دستور داد تغییرات مورد نیاز در قانون مجازات اسلامی یا آیین دادرسی کیفری، هرچه سریع‌تر و با یک کار انقلابی، به مجلس شورای اسلامی اعلام شود.

براساس این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه از اجرای طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» با محوریت بسیج حقوقدانان و اعلام آمادگی هزار مسجد در کرج برای اجرای این طرح خبر داد.

همچنین دکتر محمدجواد لاریجانی رئیس ستاد حقوق بشر نیز گزارشی از حضور جمهوری اسلامی در مجمع عمومی شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه داد و گفت: فضا در این نشست در مجموع مثبت بود و گزارش منقّح و کاملی از وضعیت حقوق بشر در کشور ارائه شد.

براساس این گزارش، ادامه بحث و بررسی در خصوص اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری در دستور کار امروز مسئولان قضایی قرار داشت که مواردی از آن به تصویب رسید.

انتهای خبر///
منبع؛ تسنیم


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز