خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/08/19 11:59:50 AM

مدال وقف طلایی تر از مدال پاراالمپیک 

سیدرمضان صالح‌نژاد قهرمان ملی در رشته تیراندازی و واقف مدال های طلای جهانی با اشاره به اهمیت وقف گفت: اگر اهمیت وقف و شرایط آن برای همه مردم آشکار شود یقیناً افراد بسیاری علاقه مند می شوند که علم ،دانش و مهارت خود را علاوه بر اموال در اختیار بقیه مردم قرار دهند.

مدال وقف طلایی تر از مدال پاراالمپیک


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز؛ صالح نژاد با اشاره به اهمیت وقف گفت: زمانی که مدال و جوایز آن را گرفتم، با خدا عهد کردم که در قبال این جوایز و موفقیتها، من هم برای رضای خدا کاری انجام دهم. با توجه به اینکه از سال 62 همیشه فارسی قرآن را قرائت می کردم و با آیاتی که درباره لزوم انفاق سخن گفته مانوس بودم، به این نکته توجه کردم که خداوند در قرآن وعده می دهد که هرکس اموالش را انفاق کند اموالش را افزون می کند. به همین دلیل با خدا عهد بستم که اگر موفق شوم اموالم را برای کمک به بندگانش وقف می کنم و با کل درآمدهایی که از تیراندازی و ورزش به دست می آوردم در شهر خودم(سوادکوه) یک باشگاه ورزشی در چهارطبقه احداث کردم.

وی با اشاره به وقف برای معلولان گفت: این بنا در چهارطبقه احداث شده. دوطبقه آن ورزشی ست که یک طبقه مختص ورزش تیراندازی ست. طبقات فوقانی مسکونی ست که پس از مرگ من برای تحقق نیت در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. تا پس از گذر سالها همچنان این سنت جاری بوده و به همهشریان معلول و جانباز خدمات ارائه شود. 

واقف سوادکوهی با اشاره به جانبازی خود گفت: در سال 64 در عملیات قدس یک در منطقه هویزه در اثر اصابت تیر کالیبر نخاعی شدم و تقریبا 26 عمل جراحی هم انجام دادم. پس از مجروحیت، ورزش تیراندازی را انتخاب کردم که هم سفارش شده ی پیامبر هست هم برای سلامت جسم و هم براس سلامت روح مفید است. تیراندازی هم اصولا 5 اصل را در پی دارد که مدیریت ذهن و جسم، نظم ، جدیت، خودباوری و هدفمندی از اصول آن است که الحمدالله نتایج بسیار مثبتی در زندگیم داشته است. از سال 1371 تیراندازی رو به طور رسمی شروع کردم و از سال 72 به مسابقات جهانی اعزام شدم و تا سال 89 من 20 تا مدال جهانی و بین المللی و پارا رشته ایی کسب کردم که درسال 89 بعد از به دست آوردن طلای پارارشته ایی گوانگجو از تیراندازی خداحافظی کردم،مربی تیم ملی شدم و دو تا کتاب تیراندازی معلولین و یکی هم برای سالم تن ها نوشتم. پس از کسب مدال های متعدد،60 مدال طلای ایران و 20 مدال برون مرزی و به اضافه ی شرکت در چهار پارالمپیک، و مربی تیم ملی، تالیف دو کتاب،مدیر تیم های ملی شدم و اکنون به ورزشکاران این رشته آموزش می دهم.

وی با اشاره به ارائه خدمات به توانیابان گفت: در سوادکوه استان مازندران نزدیک به 180 نفر معلول جسمی حرکتی فقط داریم که توانستیم در قالب این وقف، این افراد را تحت پوشش قرار داده و با برگزاری کارگاه های متنوع آموزشی و ارائه خدمات حمایتی، درمانی و بهداشتی آنها را برای حضور موثر اجتماعی حمایت کنیم. 

صالحی نژاد ازلزوم آگاهی بخشی به دیگر افراد درباره سنت حسنه وقف گفت: من در تمام رویدادهایی که حضور دارم و با افرادی که در تماس هستم به موضوع وقف تاکید می کنم و به آنها توصیه می کنم از شیوه های مختلف وقف استفاده کنند . مثلا وقف علم انجام دهند و تخصص شان را در اختیار افراد مختلف قرار دهند. برای تحقق این امر لازم است با کارشناسان وقف که در سازمان اوقاف و امورخیریه مستقر هستند مشورت شود تا بهترین شیوه برای وقف علم و تفکر و همچنین وقف اموال شناسایی و اجرا شود تا افراد بیشتری از مزیتهای این امر برخوردار شوند. 

سیدرمضان صالح‌نژاد متولد ۱۳۴۸ سوادکوه مازندران است. او در ۱۵ سالگی به جبهه رفت و در عملیات قدس ۱، بر اثر اصابت گلوله به کمرش مشکل نخاعی پیدا کرد. او پس از ورود به عرصه ورزش در رشته تیراندازی افتخارات زیادی کسب کرد از جمله ۷ مدال طلای جهانی و ۶۰ مدال طلای کشوری و در نهایت با کسب مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی گوانگجو با دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. وی در سال ۱۳۹۰ مدیر تیم‌های ملی تیراندازی معلولین شد و تیم ایران برای اولین بار قهرمان جهان شد. سیدرمضان صالح‌نژاد هم‌اکنون در زیرآب سوادکوه مدیر باشگاه ورزشی صالح است.

انتهای خبر///
سمیرا حسن


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز