خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/08/13 4:28:26 PM

استادنیوز به بررسی دلایل افزایش خشونت در جامعه می پردازد:

کاهش کارکرد خانواده و افزایش خشونت 

بسیاری از روانشناسان بر این باور هستند که کاهش کارکرد خانواده یکی از مهمترین دلایل افزایش خشونت در میان افراد جامعه است، چرا که زمانی که فرد نمی تواند در خانواده سالم و کارکردی زندگی کند و مشکلات خود را در آن حل و فصل کند به یقین با بروز کوچکترین مشکل رفتارهای خشونت آمیز از خود نشان می دهد.

کاهش کارکرد خانواده و افزایش خشونت


پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز؛ متاسفانه طی سال های اخیر شاهد افزایش خشونت در جامعه هستیم که این خود می تواند تبعات منفی گسترده ای را نیز به دنبال داشته باشد.

گفتنی است بسیاری از روانشناسان بر این باور هستند که کاهش کارکرد خانواده یکی از مهمترین دلایل افزایش خشونت در میان افراد جامعه است، چرا که زمانی که فرد نمی تواند در خانواده سالم و کارکردی زندگی کند و مشکلات خود را در آن حل و فصل کند به یقین با بروز کوچکترین مشکل رفتارهای خشونت آمیز از خود نشان می دهد هر چند در این مجال باید متذکر شد که نبود آموزش های لازم برای مهار رفتارهای خشن و غیر متعارف نیز در رواج خشونت بسیار موثر می باشد.


افزایش ناکامی ها عاملی برای بروز خشونت

یکی دیگر از دلایل افزایش رفتارهای خشونت آمیز در جامعه را می‌توان افزایش ناکامی‌ها عنوان کرد، چرا که هر گاه فرد بنا به دلایل مختلف نتواند به اهداف و یا جایگاه مد نظر خود دست یابد به یقین به دنبال راهکاری برای انتقام‌جویی و یا نشان دادن اعتراض خود به جامعه خواهد بود. از این رو بروز رفتارهای خشونت آمیز  در چنین شرایطی امری بدیهی به نظر می‌رسد.هر چند افزایش تبعیض های جنسیتی را نیز می توان در زمره دیگر دلایل بروز خشونت عنوان کرد چرا که در جامعه ای که زنان به این باور برسند که نمی توانند از حقوقی برابر با مردان برابر برخوردار باشند و تحت عناوین مختلف حقوق ابتدایی آنها نیز نادیده گرفته می‌شود. به یقین به دنبال راهکاری برای نشان دادن اعتراض خود به تبعیض های جنسیتی هستند که این مهم را می‌توان به افزایش خشونت در میان زنان تبیین کرد اتفاقی که امروزه متاسفانه در جامعه ما بسیار با آن مواجه هستیم.


مشکلات اقتصادی عاملی برای افزایش خشونت

وجود مشکلات اقتصادی را می توان در زمره مهمترین دلایل وجود خشونت در جامعه عنوان کرد چرا که هرگاه افراد نتواند به شغل مناسب دست یابند و یا اینکه از ثبات شغلی برخوردار نباشند همچنین افزایش گرانی‌ها و تورم نیز می تواند در پایین آمدن آستانه تحمل افراد بسیار موثر واقع شود. به گونه‌ای که بر اساس تحقیقات صورت گرفته هرگاه مشکلات اقتصادی در جامعه افزایش یابد به یقین بروز رفتارهای خشن نیز به طرز معناداری شدت پیدا می‌کند که این خود می تواند سلامت جامعه را تحت تاثیر قرار دهد. تا جایی که طبق اظهار نظر روانشناسان افزایش خشونت  خود می‌تواند منجر به کاهش اعتماد و مشارکت اجتماعی نیز شود اتفاقی که در سایه وقوع آن به یقین بحران های جدی متوجه جامعه خواهد شد. به گونه‌ای که برای برون رفت از آن باید هزینه‌های مالی و روحی و روانی بسیاری را متحمل شد.


بررسی نقش مصرف مواد مخدر در بروز خشونت

همان گونه که می دانیم مصرف مواد مخدر و همچنین قرص های روانگردان نیز می‌تواند از از جمله دلایل دیگر بروز خشونت در جامعه باشد، چرا که بنا به اظهار نظر کارشناسان مصرف انواع مواد مخدر و یا قرص‌های روانگردان باعث کاهش آستانه تحمل افراد خواهد شد به گونه‌ای که طبق بررسی‌های صورت گرفته افرادی که به مصرف مواد مخدر روی می آورند در مقایسه با دیگران رفتارهای خشونت آمیز بیشتری از خود نشان می‌دهند بنابراین یکی از مهمترین راهکارهای کاهش خشونت در جامعه را می توان کنترل اعتیاد و یا کاهش مصرف مواد مخدر عنوان کرد اتفاقی که در سایه تحقق آن می توان جامعه سالمی را نیز متصور شد‌.

پرواضح است که نقش تربیت خانوادگی و آموزش هایی که از سوی والدین زندان داده می شود نیز در بروز خشونت بسیار موثر می باشد همچنین در این مجال باید متذکر شد که الگوبرداری های نامناسب مانند استفاده از بازی‌های رایانه‌ای خشونت‌آمیز و مواردی از این دست نیز در بروز خشونت بسیار تاثیر گذار می باشد  چرا که بنا به گفته روانشناسان امروزه رواج بازی های اینترنتی خود عاملی موثر برای رواج خشونت است همچنین استفاده از اسباب بازی های نامناسب مانند اسلحه شمشیر و مواردی از این دست نیز در یادگیری خشونت بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 در پایان باید خاطر نشان کرد که ارائه آموزش‌های لازم و همچنین فرهنگ سازی می تواند در کاهش خشونت بسیار موثر واقع شود اتفاقی که در صورت انجام صحیح آن سلامت جامعه را نیز تضمین خواهد کرد.

انتهای یاداشت///
الهام صمدزاده


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز