خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/08/13 3:10:41 PM

رییس شورای شهر تهران:

دیپلماسی شهری راهکاری برای مقابله با تحریم های ظالمانه علیه ایران 

محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای شهر تهران در جریان چهارمین جایزه جهانی خشت طلایی و در جمع نمایندگان خارجی گفت: دیپلماسی عمومی و شهری می تواند راهکار خوبی برای مقابله با تحریم های ظالمانه بر علیه ایران باشد و از وزارت خارجه می خواهم از دیپلماسی شهری برای گرفتن حق ایران در برابر تحریم های ظالمانه استفاده کند.

دیپلماسی شهری راهکاری برای مقابله با تحریم های ظالمانه علیه ایران


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، محسن هاشمی در چهارمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران در ابتدای سخنان خود با تشکر از برگزار کنندگان این همایش و مرکز ارتباطات شهرداری تهران گفت: دیپلماسی شهری یکی از شیوه های دیپلماسی عمومی است و اصولا سیاست خارجی ما از دو طریق مسائل را دنبال می کند. یکی دیپلماسی کلاسیک یعنی همان کاری که مذاکرات از طریق دیپلمات ها صورت می گیرد و وزارت خارجه در آن تبحر دارد و دوم دیپلماسی عمومی که متعلق به منافع عمومی مردم کشورهاست.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت دیپلماسی رسانه ای افزود: در ابعاد مختلف دیپلماسی عمومی می توان دیپلماسی رسانه ای، مدنی و شهری را از متعارف ترین موارد مطرح کرد. دیپلماسی رسانه ای همان استفاده از افکار عمومی و استفاده از رسانه های داخلی و خارجی است که تاثیر زیادی در جوامع مختلف دارند. به خصوص امروز که با ورود پرقدرت فضای مجازی تاثیر دیپلماسی رسانه ای خیلی پرقدرت تر شده است. دیلپماسی مدنی همان ان جی او ها و سمن ها هستند که با تهییج افکار عمومی می توانند از جامعه مدنی استفاده پرقدرتی کنند. اما سومین شیوه که امروز مورد بحث ماست دیپلماسی شهری است.

هاشمی با اشاره به سیاست های دولتی خاطرنشان کرد: دولت ها معمولا سیاست های ویژه ای دنبال می کنند که در تطابق با دیپلماسی یا اهدافی نیست که مدیران شهرها دنبال می کنند. ممکن است اختلاف هایی در ایده و روش با دولت های محلی و مرکزی وجود داشته باشد. مثلا در لندن شهردار مسلمان این شهر نظراتش کاملا با دولت متبوع و حزب حاکم متفاوت است و اثربخشی خود را هم دارد و دولت حاکم هم با دیپلماسی ترامپ هماهنگ است در حالی که شهردار چنین چیزی را دنبال نمی کند و بعضا اختلاف نظرهایی را می بینیم.

هاشمی با انتقاد از تحریم های ظالمانه علیه ایران ادامه داد: ما که امروز از نظر جهانی مورد بی رحمانه ترین تحریم های غیرقانونی هستیم می توانیم از دیپلماسی شهری برای احقاق حق خود، استفاده کنیم و صدایمان را به جهان برسانیم اما وزارت خارجه از این امر تاکنون استفاده نکرده است. ما در جلسات هم اندیشی با وزارت خارجه این مساله را مطرح کردیم و خواستیم که وزارت خارجه پیام هایی را از شوراهای شهر به سایر کشورها بفرستد و سعی کند این تحریم غیرقانونی را به جهانیان بشناساند و از شهرهای مربوطه بخواهد که به ایران کمک کنند. لذا ما قابلیت فراوانی در دیپلماسی شهری داریم و من خواهش می کنم وزارت خارجه و مقامات دولت از آن استفاده کنند.

وی با بیان این که از ظرفیت خواهرخواندگی شهرها می توان در دیپلماسی شهری استفاده کرد گفت: تهران با 27 شهر جهان ارتباط خواهرخوانندگی دارد و شهرهای ما می توانند با 100 شهر در جهان خواهرخوانده شوند تا بتوانند در حوزه تجهیزات شهری و مدیریت شهر فضای یک جانبه علیه ما را از بین ببرند. مدیریت شهری این آمادگی را دارد که در جهت تامین منافع کشور این حوزه را فعال کند و با ایجاد ارتباطات بین المللی در حوزه شهری مسیر جدیدی را برای پیشبرد اهداف کشور بگشاید.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به روز جهانی شهرها گفت: «روز جهانی شهرها 31 اکتبر یا 11 آبان است و آن را می توان به عنوان رخداد دیپلماسی شهری دید» به بحث هوشمندسازی در شهرها دانست. در حوزه هوشمندسازی در شهر تهران برنامه های ویژه ای آغاز شده که سامانه "تهران من" یکی از این محورهاست. البته متاسفانه در حوزه تاب آوری به خصوص افزایش مقاومت شهری در برابر سوانح و مدیریت بحران مثل زلزله و سیل احتیاج است که بیشتر توجه کنیم و اقدامات عملی در حوزه نوسازی بافت های فرسوده و مدیریت بحران داشته باشیم. در حوزه زیست پذیری شهری می توانیم از الگوی تی او دی در حمل و نقل عمومی و مدیریت پسماند استفاده کنیم و آن را سرلوحه فعالیت های شهری کنیم تا بتوانیم شهری زیست پذیر داشته باشیم.
 
انتهای خبر///


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز