خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/08/13 12:58:37 AM

«استادنیوز» بررسی می کند:

تناقضات کاهش ۴۰ درصدی قیمت مسکن در پایتخت/ تداوم کسادی معاملات مسکن تا شب عید 

این روزها که معاملات مسکن با رکود روبه رو شده، اخبار متعددی درباره کاهش چشمگیر قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران به ویژه مناطق شمال شهر تهران می شنویم که ظاهرا این اخبار صحت ندارد و در تناقض با واقعیت های بازار مسکن پایتخت است.

تناقضات کاهش ۴۰ درصدی قیمت مسکن در پایتخت/ تداوم کسادی معاملات مسکن تا شب عید


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز؛ حدود یک ماه پیش بود که نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک از کاهش ۴۰ درصدی قیمت مسکن در شهر تهران خبر داد و گفت: در شهر تهران کاهش ۴۰ درصدی و در نقاط جنوب تهران شاهد کاهش ۳۰ درصدی قیمت مسکن هستیم. ضمن اینکه کاهش قیمت مسکن در پاییز و زمستان نیز همچنان ادامه دارد.

حسام عقبایی با اعتقاد به اینکه روند نزولی کاهش قیمت‌های مسکن در شهر تهران بیانگر قیمت‌های کاذب در این بخش است، تاکید کرد که درپی کاهش ۸۰ درصدی معاملات، قیمت مسکن به قیمت واقعی خود نزدیکتر می‌شود.

این فعال بازار معاملات مسکن در حالی این اظهارات را مطرح کرده است که نگاهی به وضعیت قیمت ها در بازار مسکن نشان می دهد که کاهش قیمت در بازار مسکن، دست کم درحدود ۴۰ درصد اتفاق نیفتاده است.

به گزارش «استادنیوز» در همین راستا رئیس اتحادیه مشاوران املاک ضمن تایید این موضوع می گوید: اعلام کاهش 40 درصدی قیمت مسکن در شمال تهران توسط برخی افراد صحت ندارد. برخی افراد اعلام می‌کنند که قیمت مسکن در شمال تهران و منطقه یک حدود 40 درصد کاهش یافته است، در حالی که اتحادیه شمیرانات این کاهش قیمت را رد کرده و آن را تکذیب می‌کند.

مصطفی قلی خسروی با بیان این موضوع تاکید می کند: کاهش قیمت مسکن به آن شکلی که آمارهای بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد رخ نداده است، چراکه هنوز وضعیت معاملات مسکن به گونه‌ای است که برخی از دارندگان مسکن مجبورند برای تبدیل واحدهای مسکونی خود به نقدینگی، از قیمت‌های پیشنهادی خود عقب‌نشینی کنند.

به گفته وی، براساس قانون نظام صنفی، مراکزی که قصد ارائه آمار دارند باید از اتحادیه آن صنف موردنظر نیز اطلاعات و خبر بگیرند.

بر اساس این گزارش، اما این موارد در حالی مطرح می شود که با بررسی فاکتورها و عوامل موثر بر قیمت مسکن، می بینیم دلیل خاصی وجود ندارد که قیمت مسکن بخواهد با افت قابل توجهی روبه رو شود.

درواقع اظهارات کارشناسان نیز حاکی از آن است که کاهش قیمت مسکن تنها درصورتی توجیه پذیر است که نرخ دلار نیز کاهش قابل توجهی را تجربه کند و نرخ تورم و وضعیت اقتصادی کشور در تمامی بخش ها به شرایط دو سال قبل برگردد.

به عبارتی هرچند ممکن است برخی از مالکان و یا فروشندگان به دلیل نیاز به نقدینگی و داشتن عجله برای فروش واحدهای مسکونی خود تاحدودی در قیمت های پیشنهادی خود تجدیدنظر کنند و تعدیلی در قیمت های خود داشته باشند، اما بدیهی است که انتظار کاهش قیمت بیش از این میزان غیرواقعی است.

به گزارش «استادنیوز» این همان موضوعی است که منصور غیبی، کارشناس بازار مسکن نیز به آن اشاره می کند و می گوید: انتظار برای کاهش یا رشد غیرمتعارف قیمت مسکن منطقی نیست. پیش‌بینی می‌شود قیمت خانه براساس تورم سالانه یک رشد نرمالی داشته باشد و چنانچه قرار باشد قیمت مسکن ۴0 درصد ارزان شود، قیمت دلار هم باید به پنج تا شش هزار تومان برسد. بنابراین توصیه ما به مردم این است که برای خرید خانه پیش قدم شوند.

به هر حال، پیش بینی فعالان بازار مسکن حاکی از آن است که در ماه های باقی مانده تا پایان سال، همچنان ثبات قیمت در بازار مسکن را شاهد خواهیم بود. با این حال به نظر می رسد که تغییر خاصی در حجم معاملات مسکن رخ نخواهد داد و با توجه به ناتوانی مالی اقشار متوسط و کم درآمد جامعه برای خرید مسکن، از سوی این اقشار شاهد تقاضای موثر در بخش خرید مسکن نخواهیم بود.

در این راستا حسن محتشم، عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان تهران نیز با تایید اینکه کسادی معاملات مسکن تا شب عید ادامه خواهد داشت، معتد است: رکود فعلی بی سابقه نیست و در سال‌های ۱۳۶۴ و ۱۳۶۵ نیز با توجه به افت شدید معاملات ۳۰ تا ۴۰ درصد برگشت قیمت داشتیم؛ اما هم اکنون نمی‌توان انتظار داشت قیمت‌ها بیش از ۲۰ درصد کاهش پیدا کند؛ در حالی که جهش قیمت مسکن حدود ۲۰۰ درصد بوده است.


انتهای پیام///
هانیه نعیمی 


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز