خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/08/13 10:13:03 AM

نایب رییس شورای عالی استانها:

لایحه مالیات بر ارزش افزوده در تعارض با قانون اساسی ست 

سیدعبدالرزاق موسوی نایب رییس شورای عالی استانها با انتقاد از لایحه مالیات بر ارزش افزوده گفت: قانون اساسی در اصل 101 تصریح می‌کند که شوراها مسئول اداره امور محلی هستند و به همین دلیل ما معتقدیم قانون شوراها نیز دربرگیرنده قانون اساسی نیست و این لایحه در تعارض با قانون اساسی ست.

لایحه مالیات بر ارزش افزوده در تعارض با قانون اساسی ست


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، سید عبدالرزاق موسوی با انتقاد از طرح این لایحه گفت: پیش‌تر شورای عالی استان‌ها درباره لایحه مالیات بر ارزش افزوده، با نمایندگان مجلس در کمیسیون شوراها و کمیسیون امور اقتصادی رایزنی‌های زیادی انجام داده است. در حال حاضر قانون به شوراهای شهر اختیار می‌دهد که به‌تناسب وضع شهرها، از ظرفیت قانونی خود استفاده و عوارض محلی را برای تأمین منابع مالی شهرداری‌ و اداره شهر وضع کنند.
 رئیس شورای شهر شیراز  با بیان اینکه عمده منابع مالی شهرداری از سوی عوارض پرداختی مردم تأمین می‌شود، ادامه داد: دولت به شهرداری‌ها وجهی پرداخت نمی‌کند به طوری‌که توجیه دولت درباره رعایت‌نشدن مقررات اخذ عوارض «توجیهی بلامحل» است. واقعیت آن است که دولت در تأمین منابع مالی با مشکل جدی روبه‌روست و از این رو قصد دارد که عنوان «عوارض» را به «مالیات» تغییر دهد تا این منابع را به‌صورت متمرکز در اختیار بگیرد و سپس آن را به‌عنوان منابع مالی دولت توزیع کند.

 نایب رئیس شورای عالی استان ها در ادامه با بیان اینکه لایحه مالیات بر ارزش افزوده در صورت تصویب در مجلس سبب بروز مشکلاتی خواهد شد، عنوان کرد: نخستین اتفاقی که رخ خواهد داد آن است که انگیزه مردم برای پرداخت عوارض کاهش پیدا خواهد کرد؛ چراکه آنها امروز می‌دانند اگر عوارضی پرداخت می‌کنند، در شهر خودشان و برای خودشان هزینه می‌شود؛ اما در غیر این صورت تمایل‌شان برای پرداخت عوارض نیز کاهش می‌یابد.

  وی سپس با اشاره به مشکلات شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور در تأمین منابع مالی افزود: در حال حاضر شهرداری شیراز هر سال حدود یکهزار میلیارد تومان به کارکنان شهرداری دستمزد پرداخت می‌کند؛ حال اگر با تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده، منابع مالی شهرداری کاهش یابد، شهرداری یا باید از حجم خدمات شهری به شهروندان بکاهد، یا بخشی از نیروهای شهرداری را از کار بیکار کند؛ در حالی که بیکار شدن بخش قابل‌توجهی از نیروهای شهرداری یک مشکل اجتماعی دیگری را به شهر خواهد افزود.
 
نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها، سپس ادامه داد: از هر منظری که به لایحه مالیات بر ارزش افزوده بنگریم، متوجه می‌شویم که این لایحه اگر در شکل کنونی خود در مجلس به تصویب برسد، به زیان کشور و شهرداری‌هاست.

 موسوی با تاکید بر اینکه تصویب این لایحه نه به مصلحت مجلس است و نه به مصلحت دولت، خاطرنشان کرد: مجلس و دولت اجازه دهند که شوراها و شهرداری‌ها عوارض را وضع و اخذ کنند و نظارت‌ها نیز بر عوارض لحاظ خواهد شد تا حقوق مردم تضییع نشود.

 نائب‌رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: ممکن است برخی نمایندگان مجلس نیم‌نگاهی به این داشته باشند که اگر منابع مالی بیشتری در اختیار دولت باشد، آنها می‌توانند با استفاده از اهرم‌های قانونی خود برای فشار به دولت استفاده کنند تا منابع بیشتری را به حوزه‌های خود اختصاص دهند.

 موسوی با تاکید بر اینکه این رفتارها مصداق رفتارهای متعارض و تبعیض‌آمیز است، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی مسئولان و نمایندگان به دنبال آن هستند که به جای قانون‌گذاری یا نظارت بر اجرای قانون، از تخصیص منابع مالی دیگر دستگاه‌ها برای تقویت جایگاه خود استفاده کنند. قانون اساسی صریحاً اختیار وضع عوارض، تأمین منابع مالی و اداره محلی را به شوراها تفویض کرده است. آنچه امروز دولت در این لایحه دنبال می‌کند، در تعارض جدی با قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام و مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش سیاست‌های کلی نظام اداری کشور است.

وی با تاکید بر اینکه لایحه مالیات بر ارزش افزوده «با قانون اساسی در تعارض است»، گفت: قانون اساسی در اصل 101 تصریح می‌کند که شوراها مسئول اداره امور محلی هستند و به همین دلیل ما معتقدیم قانون شوراها نیز دربرگیرنده قانون اساسی نیست، چراکه نگاه قانون اساسی به شوراها نگاه «مدیریت یکپارچه محلی» است و به همه امور تاکید دارد.

این نخستین بار نیست که اعضای شورای عالی استانها و مدیریت شهری در کشور، به لایحه مالیات بر ارزش افزوده انتقاد داشته اند. در ماه های گذشته و با طرح این لایحه در کمیسیون اقتصادی، اعتراضات جدی و زیادی از سوی کارشناسان و فعالان شهری به سوی مجلس شورای اسلامی گسیل شد اما تا کنون نتیجه ای در برنداشته است.

انتهای خبر///


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز