خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/08/03 11:16:37 PM

یک کارشناس مسکن در گفت و گو با «استاد نیوز»:

برنامه های کوتاه مدت و موقت، راه حل مشکلات بخش مسکن نیست/ نامعادله توان مالی خریداران و خانه های خالی  

علیرضا سرحدی در گفت و گو با استاد نیوز: برنامه های کوتاه مدت و موقتی که در بخش مسکن از سوی مسئولان ارائه می شود، راه حل های مناسبی برای حل مشکل مسکن نیست.

برنامه های کوتاه مدت و موقت، راه حل مشکلات بخش مسکن نیست/ نامعادله توان مالی خریداران و خانه های خالی


یک کارشناس مسکن با انتقاد از طرح ها و برنامه های دولت در بخش مسکن گفت: برنامه های کوتاه مدت و موقتی که در بخش مسکن از سوی مسئولان ارائه می شود، راه حل های مناسبی برای حل مشکل مسکن نیست.

علیرضا سرحدی در گفت و گو با خبرنگار ما با انتقاد از اینکه مسئولان در بخش مسکن مسائل را به صورت خرد می بینند، گفت: ما شاهدیم که هر مسئولی که روی کار می آید، طرح های متفاوتی را در این بخش ارائه می دهد.

وی در ادامه درخصوص طرح اجاره داری مسکن که اخیرا از طرف وزارت راه مطرح شده است، گفت: از آنجایی که حق مالکیت خانه ها مربوط به مالکان است، هیچ نهادی حق ندارد به مالکان بگوید که چگونه باید خانه های خود را چگونه اجاره دهند.

سرحدی افزود: هنوز هم قانونی در این زمینه وجود ندارد که بخواهند مردم را وادار کنند تا آپارتمان های خالی خود را اجاره دهند و یا یا بفروشند و انجام این کار دشوار است.

وی ادامه داد: بهتر است دولت وارد عرصه اجاره داری مسکن نشود. چون معمولا دولت در هر طرحی که در بخش مسکن وارد شده است، نتوانسته است موفق عمل کند.

سرحدی با تاکید بر اینکه راه اندازی موسسات اجاره برای کنترل بازار اجاره بها  و حذف واسطه ها دارای یک حلقه مفقوده است، افزود: درواقع ملکی که قرار است به هر طریقی اجاره داری شود، مربوط به مالک است. واحدهای ساخته شده و موجود در بازار متعلق به مردم است و آنها تصمیم می گیرند که ملک خود را اجاره دهند یا ندهند.

وی یادآور شد: حتی اگر دولت اعلام کند که به مردم تسهیلات می دهد تا مسکن بسازند و دولت برای آنها اجاره داری خواهد کرد، این اقدام نیز مشمول این قضیه می شود. چرا که مردم تسهیلات را می گیرند و خانه می سازند، اما از آن بهره دیگری می برند و مسکن ساخته شده را اجاره نمی دهند. مگر اینکه خود دولت بودجه بگیرد و بسازد و مسکن هایی را که می سازد در اختیار محرومان و افراد نیازمند مسکن بگذارد.

وی در ادامه با بیان اینکه ما اصلا کمبود مسکن در پایتخت نداریم، یادآور شد: طی چند ده سال اخیر با افزایش بی رویه جمعیت در تهران روبه رو بوده ایم که دولت باید فکری برای کنترل آن کنند. چون قرار نیست که جمعیت به صورت بی رویه در شهرها سرازیر شود که درنهایت دولت هم موظف باشد برای آنها مسکن تامین کند.

سرحدی با انتقاد از نبود نگاه کلان و کوته نگری به بخش مسکن در بین دستگاه های ذیربط گفت: باید مسئولان پاسخ دهند که چرا جمعیت شهری مثل تهران از 14 میلیون نفر فراتر برود و همچنان مجبور به ساخت و تولید مسکن در این شهر باشیم؛ آن هم در حالی که معضلات متعددی ازجمله زلزله، تحمیل بار اضافی به شهر، کمبود زمین و... در این کلانشهر وجود دارد.

وی تاکید کرد: از طرفی در حالی گفته می شود که با کمبود مسکن در پایتخت مواجهیم که از طرف دیگر چند صد هزار واحد مسکونی خالی در این شهر وجود دارد و متقاضیان مسکن توان خرید این خانه های خالی را ندارند. درواقع به تعداد متقاضیان مسکن، خانه های خالی وجود دارد؛ اما افراد توانایی خرید ندارند و این مشکل باید حل شود.

این کارشناس مسکن با تاکید بر اینکه باید پاسخی برای این مسائل پیدا کنیم گفت: نه اینکه به دنبال یکسری راه حل های دم دستی برای بهبود وضعیت بازار مسکن بگردیم که قبلا چندین بار تجربه شده و عملا نتیجه بخش نبوده است.

وی با بیان اینکه باید با دید کلان به مسائل بخش مسکن نگاه شود، افزود: این مسائل کلان در حد یک وزارتخانه خاص نیست و درمان کلی برای مداوای این بخش نیاز است.


انتهای گفتگو///
 هانیه نعیمی


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز