خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/07/26 11:18:33 PM

اربعین، حقیقتی جاوید در مغناطیس امام حسین(ع) 

محمدخادم شاعر اصفهانی اهل بیت(ع) اربعین را حقیقتی جاوید خواند و افزود: راهپیمایی اربعین عل رغم تلاش دشمنان به پدیده بزرگ و اجتماع میلیونی آزادی خواهان جهان تبدیل شده که همگی در مغناطیس امام حسین(ع) به دنبال حقیقتی جاوید هستند.

اربعین، حقیقتی جاوید در مغناطیس امام حسین(ع)


ه گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، محمدخادم شاعراهل بیت(ع) آغاز شاعری اش را از بستر خانواده خواند و افزود: خانواده من یک خانواده سنتی ومذهبی ست و از کودکی عشق به اهل بیت و دین مبین اسلام را به ما آموخت. پدربزرگ من حتی داستانهایی هم که برای ما تعریف می کرد داستانهای مذهبی بود و همین امر هم سبب شدتا من ذوق و قریحه ام را در مسیر شعر و شاعری برای اهل بیت علیهم السلام بگذارم و برای قیام عاشورا اشعار مختلفی را تقدیم کنم و حب اهل بیت(ع) و بغض دشمن و کفار در وجود من شکل گرفت. 

وی با اشاره به سرایش نخستین شعرش گفت: اولین شعر را در دوازده سالگی سرودم که سراسر برگرفته از جوشش و قریحه بود و بعد از آن بر اساس اصول و قواعد و معیارها شعرها را شکل دادم.معتقدم عاشورا و کربلا اتفاقی سیال است و محدود به زمان و مکان خاصی نیست و برای انسان آزاده در همه قرون و اعصار قابل توجه است. در هزار و چهارصدسال گذشته این مکتب پاسخگو بوده و تا صدها سال بعد هم پاسخگو خواهد بود. 

خادم که هم اکنون در کربلای معلی حضور دارد با اشاره به برخی شائبه ها گفت: برخی در خصوص حضور در پیاده روی اربعین شائبه هایی را مطرح کردند که باید در پاسخ آن گفت که الان و در شرایط کنونی، ارزش این سفر بسیار بیشتر است. در شرایط امن و آرام که هر سفری مقدور است باید در این شرایط در صحنه حضور داشت و به دشمن ثابت کرد که پیرو و رهرو حضرت اباعبدالله (ع) از هیچ چیز نمی ترسد و هیچ مانعی را سر راه خود نمی بیند. 

این شاعر آیینی حضور موکب داران را برگرفته از عشق به امام حسین (ع) خواند و افزود: موکبداران تنها برای عشق به حضرت اباعبدالله (ع) در این مسیر حاضر می شوند و در اصل وظیفه و تکلیفی برای خدمت به زائران ندارند و تنها به دلیل عشق به حضرت سیدالشهدا اینگونه عمل می کنند. باید توجه داشت که به یک سفر تفریحی یا جشنواره حضور افراد یا خوراکی ها نمی شویم. ما میهمان مردم عراق هستیم و برای سوگواری حضرت اباعبدالله (ع) به این کشور وارد می شویم و می خواهیم همانند کاروان اسرا به این شهر بیاییم و همانطور عمل کنیم. باید بتوانیم کمال استفاده را از این سفر ببریم. 

خادم راهپیمایی اربعین را اجتماع بزرگ آزادی خواهان خواند و تصریح کرد: راهپیمایی اربعین تنها حماسه حضور شعیان و یا مسلمانان نیست. بلکه حضور همه افراد آزادی خواه از سراسر جهان را به خود فرا می خواند. می توان در این مسیر از همه کشورهای دنیا و فرق و مذاهب را دید که همه تحت تاثیر مغناطیس امام حسین هستند و همه به یک سمت می روند و همه به یک وحدت محض می رسند. جریان اصیل این سفر موجب می شود این حس در وجود همه افراد زنده شود که پس از ظهور حضرت حجت(عج) همین محبت برادرانه و مومنانه در میان مردم جاری می شود. در اصل راهپیمایی اربعین ماکتی از دنیا در زمان ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) است و نمونه آسایش در حکومت مهدوی است. 

محمدخادم اربعین را حقیقتی در حال تعالی نامید و اظهار داشت: راهپیمایی اربعین حقیقتی ست که در حال تعالی و رشد است و هرسال بیشتر از سال قبل و باشکوه تر از قبل نمایش داده می شود و همین امر بدخواهان و معاندان را به جوشش انداخته و تلاش می کنند که زمینه پیش آمده برای تمدن سازی شیعی را تخریب کنند یا خدشه ای به آن وارد کنند. اما باید گفت که موج به راه افتاده و به دریای خروشان حضرت اباعبدالله (ع) خواهد رسید.

وی با بازخوانی بیانات مقام معظم رهبری گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب می فرماید راهپیمایی اربعین بدون هیچ تبلیغ و یا هزینه ای به یک پدیده تبدیل شده است. در حالی که این سنت بسیار سخت است و می توانیم ببینیم که برای امور دنیایی و نزدیکتربه انسان معاصر که به سهولت هم انجام می شود و برای اجرای آن تبلیغات بیشتری هم می شود این میزان از حضور غیرممکن است. اربعین پدیده ای ست که سالانه میلیونها آزاده را از هر سوی جهان به خود جلب می کند و این ظرفیت بزرگ منجر به شکل گیری وحدت آزادی خواهان و تمدن سازی شیعی است.

انتهای خبر///
سمیرا حسن


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز