خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/07/21 12:33:59 AM

رییس شورای شهر تهران:

شهرداری به انتظار مردم برای صدور پروانه ساختمانی پایان دهد 

محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران با انتقاد از روند طولانی دریافت استعلام برای صدور پروانه ساختنانی گفت: باید اتصالی بین سیستم‌های کنترلی و دریافت عوارض و مالیات شهری ایجاد شود تا همه ذینفعان در ارزش افزوده فعالیت‌های ساختمانی سهیم باشند و روند استعلام از مراکز ذیصلاح و صدور پروانه ساختمانی کوتاه شود.

شهرداری به انتظار مردم برای صدور پروانه ساختمانی پایان دهد


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، محسن هاشمی در مراسم رونمایی از سامانه هوشمند شهرسازی با بیان این‌که در شهر تهران حدود 940 تا 960 هزار پارسل وجود دارد، گفت: در این پارسل‌ها سه میلیون خانه مسکونی قرار دارد و این در حالی است که تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده در سال 1397، 11 هزار پرونده بوده است.

هاشمی سال 91را پررونق ترین سال صدور پروانه های ساختمانی خواند و افزود: در سال 1391 شاهد اوج صدور پروانه‌های ساختمانی بودیم به گونه‌ای که در این سال 28 هزار پروانه صادر شد. سال 1396 نیز حدود 10 هزار پروانه صادر شده است و با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شویم که به صورت میانگین سالانه حدود 10 هزار پروانه ساختمانی در شهرداری تهران صادر می‌شود و یا به عبارتی دیگر 10 هزار نفر مشتری این سامانه هوشمند صدور پروانه هستند که امروز افتتاح می‌شود.

رییس شورای شهر تهران با انتقاد از روند طولانی صدور پروانه ساختمانی گفت: وقتی به روند صدور پروانه ساختمانی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که مالک باید از سه مرحله عبور کند. شهرداری می‌گوید آن قسمتی که مربوط به ما است را 30 تا 35 روزه ارائه می‌کنیم، اما بخش دیگر صدور پروانه در دفاتر خدمات الکترونیک است که وقتی به آنها می‌گوییم چقدر زمان معطلی پرونده در دفاتر است به ما می‌گویند 50 روز، اما وقتی آمار اصلی را می‌گیریم می‌بینیم که حدود 350 روز پرونده در دفاتر می‌ماند، چرا که عمده استعلاماتی که مردم باید برای دفاتر بیاورند مربوط به بخش‌های دیگر از جمله بخش‌های داخل خود شهرداری است. مثلا افراد باید استعلام تونل و یا حریم ایستگاه را ضمیمه پرونده کنند و تا زمانی که پاسخ مترو نیاید پرونده باز می‌ماند.

هاشمی با بیان این‌که معطلی 350 روزه پرونده‌ها در دفاتر صرفا برای استعلام‌گیری است، ادامه داد: معتقدم که این سامانه شهرسازی که امروز رونمایی شد باید به سامانه‌های دیگر نیز وصل شود تا مشکل مردم حل و فصل شود و اگر می‌خواهید به مردم کمک کنید باید این سامانه به دستگاه‌های اجرایی دیگر متصل شود.

رییس شورای شهر تهران با بیان این‌که یکی دیگر از موضوعاتی که مردم را زجر می‌دهد صدور پایان کار است، گفت: شهرداری می‌گوید 14 روزه پایان کار را صادر می‌کنیم اما افرادی را می‌شناسم که دو سال است که به دنبال پایان کار هستند و من نمی‌دانم این 14 روز از کجا شکل می‌گیرد.

وی با تشریح فنی سامانه حاضر گفت: این بخش‌هایی که امروز افتتاح شد عمدتا توسط کارشناسان دفاتر وارد سیستم می‌شد. ما باید مشکل مردم را حل کنیم نه این‌که اطلاعاتی که توسط کارشناسان ثبت شده را امروز بگوییم توسط خود مردم ثبت شود ، مردم که مشکل‌شان بازی با انگشت و کیبورد نیست مشکل مردم آنجایی است که ما آنها را به سراغ استعلامات گوناگون می‌فرستیم.

رییس شورای شهر تهران در ادامه با بیان این‌که ارائه‌ی خدمت‌هایی نظیر سامانه شهرسازی شهروندمحور اقدام خوبی است که دسترسی شهروندان به اطلاعات مورد نیاز و مراجعه آنها به شهرداری و دفاتر خدمات الکترونیک شهر را کاهش می‌دهد، افزود: البته در گذشته هم به نوعی این دسترسی از طریق سامانه شهرسازی و شماره پرونده شهرسازی وجود داشت که حالا این سامانه جدید آن را تکمیل و تسهیل می‌کند.

هاشمی با بیان این‌که ما یک نقاطی در مسیرهای هوشمندسازی داریم که باعث می‌شود برخی به یکسری اطلاعات دسترسی پیدا کنند و برخی هم از یکسری اطلاعات محروم شوند، گفت: نباید به گونه‌ای عمل کنیم که به یک تعدادی اطلاعات برسد و تعدادی دیگر از دستیابی به این اطلاعات محروم شوند و باید مراقب برخی اطلاعات باشیم. به عنوان مثال ممکن است یک نفر یک پهنه را از G به M تبدیل کرده و پس از معامله دوباره پهنه M را به همان G تبدیل کند و یک جور کلاهبرداری رخ دهد و این اتفاق خطرناک است.

وی با بیان این‌که البته ابهاماتی از سوی برخی کارشناسان وارد شده به گونه‌ای که برخی معتقدند انتشار گسترده اطلاعات در صورتی که فرهنگ استفاده و آموزش صحیح آن وجود نداشته باشد دردسرساز می‌شود، اظهار کرد: در برخی موارد ممکن است انتشار این اطلاعات به سوء‌استفاده برخی افراد نظیر بنگاه‌های معاملات ملکی برای اطلاع از وضعیت املاک که مالکان یا خریداران جدید از وضعیت آن بی‌اطلاع هستند منجر شود.

رییس شورای شهر تهران با بیان این‌که باید اتصالی بین این سامانه و سیستم‌های کنترلی و دریافت عوارض و مالیات شهری ایجاد شود تا همه ذینفعان در ارزش افزوده فعالیت‌های ساختمانی سهیم باشند تا منافع آن تنها به سازنده یا بساز و بفروش نرسد، گفت: شاهد هستیم که بیش از 70 هزار پرونده در کمیسیون ماده 100 انباشته شده و دهها برابر این مقدار از طریق سیستم نظارت فنی و تغییر پروانه در شهرداری توانسته‌اند بیش از میزان مصوب در طرح تفصیلی و دستور نقشه خود، بنا احداث کنند و منافع هنگفتی به دست آورند و این در شرایطی است که سهم مدیریت شهری و پرداخت هزینه‌های خدمت‌رسانی را ادا نکرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر سامانه شهرداری بتواند به صورت هوشمند، اقدامات را رصد کرده و اطلاعات را به صورت بسته‌بندی شده در اختیار مدیران قرار دهد، قطعا امکان دفاع از حقوق عمومی، جلوگیری از رانت و سوء‌استفاده و عدم تضییع منابع شهروندان افزایش خواهد یافت.

گفتنی ست این سامانه با تکیه بر شفاف سازی عملکرد شهرداری تهران در حوزه شهرسازی و بر اساس فرایند صدور پروانه ساختمانی راه اندازی شده است.

انتهای خبر///
سمیرا حسن
 


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز