خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1397/09/21 12:53:01 AM

در گزارش تسهیل کننده اجرای قطعنامه 2231:

اعضای سازمان ملل اقدامات لازم را برای اجرای برجام انجام دهند 

نمایندگی هلند در سازمان ملل متحد که تسهیلگر اجرای قطعنامه 2231 در سال 2018 بود، با تایید پایبندی ایران به تعهدات برجام، از سایر اعضای جامعه بین الملل نیز خواست تا اقدامات لازم را برای اجرای توافق هسته ای انجام دهند.

اعضای سازمان ملل اقدامات لازم را برای اجرای برجام انجام دهند


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز؛ در گزارشی که کارل وان استروم روز سه شنبه به وقت محلی به عنوان تسهیل کننده اجرای قطعنامه 2231 منتشر کرد، آمده است: مطابق این قطعنامه، آژانس بین المللی انرژی اتمی باید فعالیت های ایان را در زمینه اجرای این قطعنامه رصد و تایید کند.
وی افزوده است: بر اساس گزارش های چهارگانه آژانس بین المللی انرژی اتمی، جمهوری اسلامی ایران طرح بومی خود را برای ساخت راکتور تحقیقاتی اراک (IR40) دنبال نکرده و تمام میله های اورانیوم طبیعی و مجتمع های سوخت در انباری تحت نظارت مستمر آژانس نگهداری می شود.
نماینده هلند در سازمان ملل متحد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران میزان موجودی آب سنگین را به آژانس اطلاع داده و آژانس هم اجازه نظارت بر مقادیر ذخایر آن را داشته است، ادامه داد: آژانس همچنین تایید کرد تولید آب سنگین در حال اجرا است و میزان آب سنگین جمهوری اسلامی ایران در طول دوره گزارشگری بیش از 130 تن نیست.
وان استروم با اشاره به پایبندی ایران به تعهدات خود درباره تعداد سانتریفیوژهای فعال، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ فعالیت غنی سازی اورانیوم یا فعالیت های مرتبط با تحقیق و توسعه با هیچ مواد هسته ای در سایت فردو انجام نداده است.
وی همچنین تایید کرد جمهوری اسلامی ایران به طور داوطلبانه و موقتی پروتکل الحاقی را اجرا کرده و به آژانس انرژی اتمی اجازه بازدید از همه سایت ها و مکان های مورد نیاز را داده است.
تسهیل کننده اجرای قطعنامه 2231 شورای امنیت خاطرنشان کرد: گزارش ها حاکی از آن است که «همکاری های موقتی و پیشگیرانه» جمهوری اسلامی ایران در ارائه چنین دسترسی ها، پیاده سازی پروتکل الحاقی و افزایش اعتماد را تسهیل می کند.
وان استروم همچنین به نامه 26 ژوئن نماینده دائم ایران در سازمان ملل به دبیرکل و رئیس شورای امنیت اشاره کرد و یادآور شد: ایران اعلام کرد خروج آمریکا از برجام، «نقض فاحش مفاد» و «عدم اجرای وقیحانه» قطعنامه 2231 شورای امنیت است.
وی افزود: نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران تایید کرده است موارد طولانی و متعدد عدم اجرای قابل توجهی از برنامه جامع اقدام مشترک از سوی آمریکا در سه سال گذشته باعث آسیب جبران ناپذیر به ایران و تجارت بین المللی آن شده است.
نماینده هلند در سازمان ملل متحد در گزارش خود به این بخش از نامه ایران هم توجه داده است که «چنان چه حقوق و منافع جمهوری اسلامی ایران به طور کامل تامین نشود، همان طور که در برجام و قطعنامه به رسمیت شناخته شده است، این حق جمهوری اسلامی ایران بود که اقدامات مناسب و مقابله با اعمال دوباره تحریم های مرتبط با هسته ای آمریکا را به عنوان زمینه ای برای متوقف کردن تعهدات خود تحت برجام به طور کامل یا جزئی انجام دهد».
وان استروم که با آغاز سال جدید میلادی مدت عضویت کشورش در شورای امنیت به پایان می رسد، پس از اشاره به مسایل آزمایش و شلیک موشک ایران، در انتهای این گزارش خود از جامعه بین المللی خواسته است تا به پارگراف 2 قطعنامه 2231 عمل کنند که از تمام اعضا، سازمان های منطقه ای و بین المللی خواست است تا اقدامات لازم را در حمایت از اجرای برجام انجام دهند.
نشست شورای امنیت درباره قطعنامه 2231، روز چهارشنبه برگزار می شود. علاوه بر حضور وزیر خارجه آمریکا، جمهوری اسلامی ایران هم شرکت خواهد کرد و درباره گزارش دبیرکل و تسهیل کننده و همچنین نقض تعهدات طرف آمریکایی صحبت خواهد کرد.
انتهای خبر///
 
منبع؛ ایرنا
 


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز