خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/07/14 4:10:52 AM

فرمانده کل سپاه:

رسانه امروز آیینه جهان مدرن و سازنده ارزش‌های یک نظام مشخص است 

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: رسانه امروز آیینه جهان مدرن و سازنده ارزش‌های یک نظام مشخص است. امروز این واقعیت تلخ تا خانه‌های ما راه یافته است. شما مفهوم اتاق‌های‌خواب دیجیتال را شنیده‌اید. خانواده‌ها هم به این تصویر کمک می‌کنند و کودکان را به درون اتاق‌هایی می‌فرستند که از مسیر اینترنت با دیگری ارتباط برقرار می‌کند. آرام آرام خانه‌ها شبیه هتل می‌شوند و پدر و مادر هم خدمه هتل هستند!

رسانه امروز آیینه جهان مدرن و سازنده ارزش‌های یک نظام مشخص است


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز به نقل از سپاه نیوز، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در آیین «گرامیداشت مجاهدت‌های رسانه‌ای خانواده معاونت برون‌مرزی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مقابله با جنگ نرم» که صبح امروز( یکشنبه ۱۴ مهرماه) با حضور عبدالعلی علی‌عسگری رئیس رسانه ملی، پیمان جبلی معاون برون‌مرزی سازمان، حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور و عضو شورای نظارت بر صداوسیما و سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امورخارجه در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صداوسیما برگزار شد ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، گفت: جهان براساس غلبه حق و حقیقت خلق شده است. اصل بر این است که همیشه حق پیروز است. عالم، عالم کمیات نیست و عالم کیفیات است. حق در ذات و سرشت خود پیروز است.‌ به محض آنکه حقیقت ظاهر میشود، باطل زائل می‌شود. شرور از جنس عدم هستند و اصالتی در هستی برای آنان نیست.

وی ادامه داد: موازنه در عالم براساس مقدار نیست. یعنی ریاضیات و فیزیک آنچنان که نسبت اعداد بزرگ به کوچک را مقایسه می‌کنند نمی‌توانند در عالم معنا حاکم باشند. رسانه‌های برون‌مرزی ما در فضایی نابرابر از یک نبرد جدید عمل می‌کنند. جنگی که از نگاه ریاضیات کاملا نابرابر است و آرایش و صورت بندی رسانه‌ای دشمن بسیار فراتر از ما است. اما حساب کنید که وقتی فقط یک نفر حرف حق را می‌زند، عالم حرف چه کسی را می‌پذیرد؟ وقتی رسانه‌های ما در فضای حقیقت عمل می‌کنند قدرت تاثیری به اندازه خورشید پیدا می‌کنند. خورشید در قیاس با مختصات عالم کوچک است اما همه دنیا را روشن می‌کند؛ این خاصیت حقیقت است.

** در یک نبرد رسانه‌ای جهانی هستیم

سرلشکر سلامی افزود: شما در یک نبرد رسانه‌ای جهانی‌ به سر می‌برید. می‌دانید چهره جنگ‌ها هم تغییر کرده است. میدان جنگ از جغرافیای سرزمینی به مرزهای ذهنی و جغرافیای قلب‌ها تغییر موضع داده است. اتفاقاتی‌ که در  عالم واقع رخ می‌دهد، پژواکی از چیزی است که در ذهن‌ها جریان دارد. پس هر کسی که بهتر بتواند ذهن‌ها را مدیریت کند در این نبرد موفق‌تر است. این اهمیت رسالت شما را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: جغرافیای این میدان حق و باطل است. حتما بدانید  پیروز این میدان حق است اما ملاک روش‌هایی است که ما برای‌ انعکاس‌ این حق به جهان انتحاب می‌کنیم. هرگاه روش‌های‌ ما منطبق بر ارزش‌های‌ ما باشد انگاه اعتقادات و باورهای ما برصفحه دل‌های دیگران می‌نشیند. میدان رسانه فطرت انسان‌ها است و ارتباط دقیق با درون انسان‌ها ضامن توفیق در این میدان است.

سرلشکر سلامی افزود: واقعیت‌ها مهم هستند اما مهمتر از واقعیت‌ها، تصویر آن‌ها در اذهان است. معماری جهان جدید برمبنای‌معماری ذهن‌ها است. دشمنان ما اینگونه به دنبال شکل‌دهی جهان آینده هستند.

وی با اشاره به بخشی از مقدمه کتاب‌ رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: در آنجا از مرحله‌ای از دنیا صحبت می‌شود که همه انسان‌ها دارای سه ویژگی مشترک می‌شوند؛ اول اینکه همه به صورت یکسان فکر می‌کنند ‌و ایده‌های مشترک دارند. دوم اطلاعات واحد و یکسان در آن واحد دریافت کنند که همان مدیریت ادراک است و سوم اینکه همه مصرف کننده کالاهای یکسان هستند که این همان سبک زندگی است.

سرلشکرسلامی تاکید کرد: این جهان مطلوبی است که تنها توصیف نمی‌شود، بلکه از طریق رسانه‌ها واقعیت پیدا می‌کند. بنابراین دو جهان ساخته می‌شود؛ یک جهان که حقوق بشر، آزادی، جنگ و دفاع مشروع را به گونه‌ای تعریف می‌کند که جنایت صهیونیستها دفاع مشروع و قربانی شدن کودکان یمن جنگ‌طلبی تعریف می‌شود. این واقعیت است اما حقیقت نیست.

** رسانه سازنده ارزش‌های یک نظام مشخص است

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: رسانه امروز آیینه جهان مدرن و سازنده ارزش‌های یک نظام مشخص است. امروز این واقعیت تلخ تا خانه‌های ما راه  یافته است. شما مفهوم اتاق‌های‌خواب دیجیتال را شنیده‌اید. خانواده‌ها هم به این تصویر کمک می‌کنند و کودکان را به درون اتاق‌هایی می‌فرستند که از مسیر اینترنت با دیگری ارتباط برقرار می‌کند. آرام آرام خانه‌ها شبیه هتل می‌شوند و پدر و مادر هم خدمه هتل هستند!

** شبکه رسانه‌ای دشمن ظاهری پیچیده دارد اما سست است

سرلشکر سلامی ادامه داد: از سوی دیگر رسانه می‌تواند انعکاس پژواک صدای مظلومان باشد و این همان نبرد رسانه‌ای است. رسانه نمی‌تواند بی‌تفاوت و بی‌غیرت نسبت به این رویدادها باشد. این نبرد رسانه‌ای‌ اگر نابرابر است، مهم نیست، شما چون بیان کننده حقیقت هستید، پیروز خواهید بود. شبکه رسانه‌ای دشمن عنکبوتی است؛ ظاهر پیچیده دارد اما بسیار سست است. در رسانه بزرگترین قدرت اعتماد و اعتبار است. مهم نیست تعداد رسانه‌های دشمن زیاد است، جغرافیای تاثیرگذاری شما فطرت‌ها است. شما با نشان دادن حقیقت از رسانه‌های‌دشمن اعتبارزدایی می‌کنید.

وی با اشاره به لزوم رعایت اخلاق رسانه‌ای افزود: حتی در برخورد با دشمن کرامت انسانی را حفظ کنید که عظمت رسانه‌ای‌ ما در همین نگاه است که حتی در برخورد با دشمن عدالت را رعایت می‌کنید. دین ما مملو از این مفاهیم زیبا است.

سرلشکر سلامی ادامه داد: دشمنان ما دروغ می‌گویند و ظلم می‌کنند اما چه کسی صدای کودکان مظلوم فلسطین و یمن را از زیر آوارها به گوش عالم می‌رساند جز شما؟ این‌ها افتتاح کنندگان حقیقت هستند و گاه در این مسیر شهید می‌شوند. این یک جنگ و دفاع شرافتمندانه است. اگر شما نبودید امروز همه جهان را تسخیر کرده بودند. امروز اما همه عقب نشسته‌اند. من به شما می‌گویم همه قدرتهای بزرگ عالم به دلیل باطل بودن، فروپاشیده و فروخواهند پاشید. این سنت تاریخ است. چرخه حیات قدرت‌های باطل یک منحنی سهمی‌شکل است که یک اوج دارد اما بلافاصله زوالشان آغاز می‌شود.

** فلسفه دفاع از مظلومان حتما پیروز است

وی افزود: قدرت فیزیکی‌ مهم نیست. فلسفه پشت قدرت‌ها را باید شناخت. فلسفه امروز آمریکا را نگاه کنید؛ ظاهر شیک دارند اما در مفهوم و محتوا کاملا ظالمانه هستند. امروز خودشان معترفند که به جایی رسیده‌اند که هرچه پیش می‌روند بیشتر فرومی‌روند. نبود استراتژی برای یک قدرت آغاز مرگ تدریجی آن است و این اتفاق در آمریکا رخ داده است. آنها با ظاهر آگاهی به‌دنبال یک جهل فراگیر هستند. مردم جهان گویی بی‌احساس شده‌اند اما شما حق می‌گویید. فلسفه ما دفاع از مظلومان و به خطرانداختن خود  برای نجات دیگران است؛ این فلسفه حتما پیروز است.

** دشمن در حال ترک میدان و انقلاب در حال پیشروی است

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: دشمن در حال عقب‌نشینی و ترک میدان است و انقلاب در حال پیشروی است و این نشانه پیروزی است. ما در میدان تقابل سخت هم نگران نیستیم و در هر میدانی کاملا مسلط عمل می‌کنیم. ما در عین حال که پیش می‌رویم باید نظام محاسبات دشمن را هم درست کنیم. این اتفاقات صورت گرفته و وقتی به صحنه نگاه می‌کنیم عملیات روانی فصل مشترک عملکرد ما با رسانه است. شما باید برند حقیقت در دنیا باشید. همه انسان‌ها طالب حق هستند. هیچ کس دوست ندارد دروغ بشنود، حتی دروغگویان.

سرلشکر سلامی در پایان تصریح کرد: پیروزی در رسانه نقطه نیست، مسیر است و ما امروز در این مسیر گام برمی داریم. اتفاقا کسانی که دروغ  زیاد شنیده‌اند به حقیقت تشنه‌تر هستند. آنها عطشناک به سمت شما می‌آید. هم مرجعید و هم ملجا. این تصویر به تدریج رخسار جهان را تغییر خواهد داد.

گفتنی است؛ در پایان این برنامه از فعالان معاونت برون‌مرزی رسانه ملی تجلیل شد.

انتهای پیام/


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز