خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/06/13 3:15:08 AM

با همکاری اداره اوقاف استان تهران:

محورنیلوفری بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری در کشور 

با دستور اکید شهردار محترم تهران و اجرای توافق با اداره کل اوقاف استان تهران و شرکت راه آهن ج.ا به زودی محور نیلوفری و حریم آن تعیین تکلیف نهایی شده و تا پایان سال جاری بخش عمده ای از سرانه مورد نیاز شهروندان تامین خواهد شد.

محورنیلوفری بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری در کشور


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز؛ دوشنبه ١١شهريورماه سه پروژه شهری با حضور محمود کلهری شهردار منطقه 17، محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای اسلامی شهر ‌تهران و حسن خلیل آبادی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افتتاح شد.

محمودکلهری در این برنامه از شتاب دهی به فرایند توسعه در این منطقه خبرداد  و افزود: با جلب سرمایه گذاری بخش خصوصی و فعال کردن ظرفیتهای شهرداری برای بالفعل نمودن پتانسیل اجرایی و فرهنگی در محلات اقدام کردیم و به زودی نتایج خوبی حاصل خواهد شد.

شهردار منطقه 17 خطاب به مهندس هاشمی گفت: در تلاشیم تا با احداث فضای سبز در جهت تامین سرانه مورد نیاز شهروندان اقدام موثر انجام دهیم که نخستین گام با اجرای توافق و هم افزایی با اداره کل اوقاف استان تهران، بوستانی به مساحت 1700متر مربع در مجاورت آستان مقدس حضرت امام زاده حسن(ع) را برداشته ایم.

محمود کلهری با بیان نوع مشارکت در احداث حوزه علمیه حضرت ابوطالب(ع) گفت: مدیریت شهری منطقه 17 در احداث حوزه علمیه حضرت ابوطالب(ع) تسهیل گری و مشارکت داشته که در راستای توسعه فعالیت‌های دینی، احداث حوزه علمیه حضرت ابوطالب(ع) با مشارکت خیرین محلی و تسهیل گری منطقه، از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و از شهریورماه سال ۱۳۹۸ به بهره برداری می‌رسد.

وی در مورد مجموعه ورزشی-تفریحی شهید مایلی، گفت: باتوجه به فضای آزادشده از زیرزمینی شدن خط راه آهن تهران-تبریز و توافقات اخیر با شرکت راه آهن برای استفاده از فضای مذکور با هدف توسعه فضاهای ورزشی و تفریحی با مشارکت خیرین محلی، احداث و تجهیز زمین بازی والیبال، بسکتبال و فوتبال و همچنین فضاهای بازی کودکان به مساحت حدود ۷هزار مترمربع با سرمایه بخش خصوصی به مبلغ حدود دو میلیارد تومان از خرداد ماه سال جاری شروع و از شهریور ماه به مرحله بهره برداری رسیده است.

شهردار منطقه ۱۷ در مورد هم افزایی با اداره اوقاف استان تهران برای تملک املاک معارض و‌ توسعه فضای سبز، بیان کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با متولیان آستان مبارک امام زاده حسن(ع) در خصوص تملک ۲۳ پلاک مسکونی واقع در پهنه 324 G حریم امام‌زاده و در راستای افزایش سرانه‌های فضای سبز در این منطقه، نسبت به انعقاد تفاهم نامه با سازمان اوقاف و امور خیریه اقدام و مقرر شد سازمان اوقاف ظرف مدت سه ماه نسبت به خرید و تملک املاک معارض اقدام کند تا شهرداری منطقه احداث فضای سبز را در دستور کار قرار دهد.

کلهری با بیان اینکه محور نیلوفری بزرگ ترین پروژه بازآفرینی شهر تهران و‌ اوقات فراغت و توسعه سرانه‌ای در پهنه جنوب تهران است، اظهار داشت: تعیین تکلیف محور نیلوفری پس از تعاملات و پیگیری‌های چندساله از دولت و آغاز اقدامات اجرایی در طول ۳.۵ کیلومتر ، عرض متوسط ۳۴ متر و مساحت ۱۱۵هزار مترمربع در محدوده منطقه ۱۷ به عنوان بزرگترین فرصت توسعه سرانه‌ای برای شهر تهران و‌ پهنه جنوب مطرح است. این اقدام با رویکرد توسعه و ساماندهی محور نیلوفری، پس از انجام مسابقه طراحی برای سال 98 در دستور کار قرار گرفته است. همچنین در سال جاری تملک ۵۳ پلاک به مساحت ۷۲۰۰مترمربع با برآورد مالی ۵۰۰ میلیارد ریال در اولویت اقدامات منطقه قرار دارد.

وی در مورد بازآفرینی خیابان ابوذر به عنوان محور فاخر منطقه، بیان کرد: این پروژه به طول ۲.۸ کیلومتر در مراحل ۱۵ گانه از تیرماه سال جاری در دست پیگیری است.

شهردار منطقه ۱۷ افزود: مدیریت شهری منطقه17 با هدف رسیدگی به مطالبات چندین ساله شهروندان منطقه در خصوص جابجایی تیرهای برق معارض و تعویض تیرهای برق فرسوده چوبی با همکاری وزارت نیرو طرح تعویض ۷۶۰ تیربرق فرسوده و معارض در سه بخش بهسازی شبکه انتقال نیرو، طرح گذر از تابستان ۹۸ و جابجایی تیرهای برق با هزینه ۱۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات وزارت نیرو آغاز شده و تاکنون حدود ۸۰ تیربرق تعویض، جابجا و ‌نوسازی خطوط شده اند. در ضمن بیش از ۹۰ درصد محلات سطح منطقه به شبکه فاضلاب شهری متصل شده، اما اتصالات انشعابات هنوز کامل نشده است.

کلهری در مورد احداث مرکز خدمات رفاهی و کریدور فضای سبز محله جنوب بلورسازی، گفت: برای افزایش سرانه سبز، تعویض معبر، تأمین خدمات پشتیبان سکونت و کاهش فاصله شمال و جنوب و زدودن غبار فقر از محروم‌ترین محله منطقه ۱۷، با مشارکت سازمان نوسازی، مرکز خدمات رفاهی پروژه مرکز خدمات رفاهی با وسعت ۲۵۰۰ مترمربع و کاربری‌های ورزشی، درمانی، آموزشی و فرهنگی و همچنین پروژه توسعه فضای سبز به وسعت ۴۰۰۰ هزارمترمربع با دو طبقه پارکینگ زیرسطحی به ظرفیت ۲۴۰ واحد درحال احداث است که تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید. برای پروژه خدمات رفاهی ۳۰ میلیارد ریال و کریدور فضای سبز ۸۵ میلیارد ریال نیاز است.

وی در خصوص پروژه‌های عمرانی درحال ساخت منطقه با سرمایه گذاری مشارکتی، بیان کرد: تعداد ۷ پروژه سرمایه گذاری مشارکتی با هدف توسعه سرانه‌ها، ارتقاء کیفیت زندگی و زیست پذیری و رضایت مندی شهروندان به ارزش بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان در قالب پروژه‌های استخر آقایان دارالشهداء، شهربازی مجموعه دارالشهداء، مجتمع تجاری مجموعه دارالشهداء، فاز ۲ خیابان پیاده راه گذر طهرون و ایجاد جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس در دست احداث است که این پروژه‌ها تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به اینکه تعداد ۸ فقره پروژه سرمایه گذاری مشارکتی به ارزش بیش از ۱۸۷ میلیارد تومان درحال انجام مراحل ابلاغ قرارداد و مقدمات انجام پروژه است، تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل پردیس سینمایی رضوان، شهربازی رضوان، مجتمع اداری و‌ تجاری نگین شهر، زمین چمن میلان، کافه کتاب و ... است.

گفتنی ست در جریان حضور مهندس محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای شهر تهران و حسن خلیل آبادی عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر سه پروژه فرهنگی،عمرانی و مشارکتی منطقه 17 تهران شامل مجموعه ورزشی تفریحی شهید مایلی، حوزه علمیه حضرت ابوطالب(ع) و نوسازی آسفالت خیابان رشیدی جهان افتتاح و به بهره برداری رسید. این پروژه ها در حریم راه آهن تهران تبریز واقع شده که به حریم نیلوفری موسوم است.
 
انتهای خبر///
سمیرا حسن


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز