خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/06/08 6:00:31 AM

قدرت تغییر و ترکیب، چند محتوایی بودن و ایجاد محتواهای جدید عناصر اصلی فضای دیجیتال هستند 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به عناصر ماهیت دیجیتال گفت: قدرت تغییر، قدرت ترکیب، چند محتوایی بودن و ایجاد محتواهای جدید چهار عنصر اصلی فضای دیجیتال است که قابلیت های جدید و گسترده ای را پیش روی بشریت قرار می دهد.

قدرت تغییر و ترکیب، چند محتوایی بودن و ایجاد محتواهای جدید عناصر اصلی فضای دیجیتال هستند


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز،  سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در آیین اعطای مجوز به فعالان رسانه های صوت و تصویر فراگیر با اشاره به ظرفیت­ و قابلیت های اینترنت گفت: در حال حاضر براساس آخرین آمار در سطح جهانی حدود 4 میلیارد و 300 میلیون کاربر از اینترنت وجود دارد.
وی افزود: همچنین بر اساس گزارش اخیر سایت Internet world stats، جمهوری اسلامی ایران در حدود ۷۶ درصد نفوذ اینترنت و نزدیک ۶۲ میلیون کاربر فعال دارد که امکان مدیریتی متفاوتی را فراهم می کند.

* فراگیری صوتی و تصویری حجم عظیمی از جوامع بشری را با خود درگیر کرده است

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: وقتی از مفهوم فراگیری (Pervasiveness) صحبت به میان می­‌آید، از فراگیری صوتی و تصویری می گوییم که حجم عظیمی از جوامع بشری را با خود درگیر کرده است.

وی ادامه داد: مفهوم فراگیری در سطح جهانی اشاره به نظام فراگیر کامپیوتری (Pervasive Computing System) دارد که امکان شبکه ای شدن چه در سطح داخلی و چه در سطح خارجی را در بستر اینترنت و اینترانت محقق کرده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در اواخر قرن نوزدهم که مورس انگلیسی مفهوم فرامحلی شدن را محقق کرد و به دنبال آن مفهوم Instant Communication Industry (صنعت همزمان ارتباطات) فراهم آمد، به آن جایی رسید که آنتونی گیدنز در 1999 از مفهوم جهان رها شده صحبت به میان آورد و لذا فراگیری امری است که بنیان آن بر صنعت همزمان ارتباطات است.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران گفت: بنیان رسانه­ های جدید را دو امر دیجیتال و بازبودگی تشکیل می­ دهد که امر اول آن دیجیتال و رقومی بودن رسانه ها است و رسانه های رقومی موضوع تنوع و تکثر جهان ریاضی هستند.

وی  ادامه داد: همان­طور که در جهان ریاضی کوانتوم معنا پیدا می­کند و در آن قدرت خلق بر اساس قدرت الگوریتم ممکن می­شود که عرصه نامحدودی را رقم می زند، در جهان رسانه ای نیز این مزیت و قابلیت وجود دارد.

عاملی خاطرنشان کرد: امر دومی که بنیان رسانه های جدید را تشکیل می دهد،  نامحدود و باز بودن رسانه های جدید است، اما جامعه از اینکه در جهان دوم مجازی هرج و مرج به وجود آید رنج می برد.

وی ادامه داد: در بستر فضای مجازی که همه گونه امکان و قابلیت وجود دارد، به نوعی جریان زندگی در حال فعالیت است.  

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امروزه دولت ها دیگر از دولت الکترونیک سخن به میان نمی آورند بلکه دولت یعنی همان دولت الکترونیک.

وی ادامه داد: جهان مجازی قابلیت های مثبت عملکردی فراوانی دارد اما متأسفانه به سبب عدم مدیریت و بهره گیری صحیح، جهان محتوایی ما در فضای مجازی به فاضلاب محتوایی غرب متصل شده­ و در نتیجه از همان بخش هم متضرر می­ شود، حال آنکه عرصه مجازی دارای ظرفیت های مثبت متعددی است.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران با اشاره به عناصر ماهیت دیجیتال گفت: قدرت تغییر، قدرت ترکیب، چند محتوایی بودن و ایجاد محتواهای جدید چهار عنصر اصلی فضای دیجیتال است که قابلیت های جدید و گسترده ای را پیش روی بشریت قرار می دهد. باز بودگی نیز ناظر بر ارتباط همه با همه و نوعی شبکه ای شدن نودهای ارتباطی در بستر اینترنت است.

 عاملی ادامه داد: امروزه در دورانی قرار داریم که از وب یک به وب پنج رسیده ایم و سخن از بسترهای آتی وب ۵ است. وب یک وب سنتی و با محوریت تلویزیون بود که مخاطبان فقط گیرنده پیام و محتوا بودند.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران ادامه داد: وب دو وارد عرصه بازخورد و تعامل شد که از آن با عنوان وب تعاملی سخن به میان می آورند.

وی افزود: وب سوم به سمت شبکه ای شدن پیش رفت و وب چهارم به سمت هوشمندسازی حرکت کرد تا اینکه امروزه با سخن از وب پنجم از وب یکپارچه سخن گفته می شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در "وب یکپارچه" عرصه واقعیت و مجازی چنان در هم تنیده شده است که در آن امکان تفکیک واقعیت و مجاز توسط انسان وجود نداشته باشد.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران با اشاره به مفهوم اینترنت همه پدیده ها گفت: "اینترنت همه پدیده ها" مفهومی است که علاوه بر اتصال اینترنت به اشیاء (صنعت اینترنت اشیاء)، اینترنت را به انسان ها و اطلاعات و فرآیندها نیز متصل کرده است.

وی ادامه داد: امروزه قابلیت "اینترنت همه پدیده ها" به آنجایی رسیده است که اتصال میان  پدیده ها را در مقیاس نانو و بایو محقق کرده و مفهوم جدید نانوبایوتکنولوژی اینترنت همه پدیده ها را به وجود آورده است که  حکایت از دنیای ریز، پیچیده و در عین حال بزرگی است که می­تواند به تسهیل زندگی مردم کمک کند.

عاملی افزود: این صنعت، صنعتی است که می تواند با ایجاد همگنی در جامعه ای با تراز همسانی و برابری، به تحقق جامعه توحیدی و توحید عملی در نظام حکمرانی مبادرت کند و این بدین معناست که فن آوری های جدید امکان رفع استیلاء و دسترسی های مستقیم به خدمات را فراهم می کند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه نگاه به رسانه های فراگیر؛ نگاه حمایتی، همراهی و همکاری است که امیدواریم در این عرصه پیشرفت های بیشتری را نیز شاهد باشیم.

  امامیان رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر نیز در این مراسم گفت: دنیای رسانه دنیای به سرعت در حال تحول است و رسانه­ ها در دوران جدید به عنوان سلاح هایی محسوب می شوند که در عرصه موجود تاثیر می گذارند.

وی افزود: امروزه دولت های متعددی در اقصی نقاط جهان در زمینه قدرت هویت و رسانه در حال تلاش هستند و در جنگ رسانه ای امروز مفهوم قلمرو رسانه ای مورد توجه تمامی قدرت های برتر جهانی است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر با اشاره به فعالیت های رسانه ها خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم تمامی تسهیلات لازم برای پیشبرد اهداف رسانه های فراگیر فراهم کنیم.

وی با تأکید بر ابعاد سیاستگذاری حوزه فرهنگ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی یادآور شد: رسانه عنصر جدانشدنی فرهنگ محسوب می­شود و توجه به فرهنگ در حوزه سیاستگذاری کشور رو به پیشرفت و توسعه است.
در پایان این مراسم مجوز رسانه های فراگیر آوند ایده، ایران نما ، تماشاخونه، شهرانه، تلکسیران، کشاورز پلاس، راش فیلم، نارنجی تی وی، گپ فیلم، پترولیوم و نوا اعطا شد و تأکید شد که تا کنون 53 مجوز به رسانه های فراگیر اعطا شده است.

انتهای خبر///

منبع؛ فارس


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز