خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/06/04 2:18:52 AM

نشست خبری سرپرست کاروان ایران در المپیک 2020

سجادی: پیش‌بینی تعداد سهمیه را داریم اما اعلام نمی‌کنیم/ فعلا فقط اعزام من قطعی است! 

سرپرست کاروان ایران در المپیک 2020 گفت: پیش بینی احتمالی در مورد تعداد سهمیه کاروان داریم اما اعلام نمی کنیم و تا اواخر سال که ارقام مشخص‌تر شد آن را اعلام خواهیم کرد.

سجادی: پیش‌بینی تعداد سهمیه را داریم اما اعلام نمی‌کنیم/ فعلا فقط اعزام من قطعی است!


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، نشست خبری نصراله سجادی سرپرست کاروان ایران در المپبک 2020 در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد. سجادی در ابتدا نشست بیان کرد: بازی های المپیک از 2 تا 18 مرداد سال 99 در 33 رشته برگزار می شود. در این دوره نسبت به دوره قبل پنج رشته صخره نوردی، موج سواری، کاراته، سافتبال و بیس بال اضافه شده است. بازی‌ها در 42 مکان برگزار می شود که جدا از آن45 مکان نیز برای تمرینات در نظر گرفته شده است. تعداد ورزشکاران شرکت کننده در بازی ها 11 هزار و 90 نفر است که 48.5 درصد بانوان و 51.5 درصد مردان هستند. Ioc در تلاش است برای بازی‌های المپیک 2024 این نسبت بانوان و مردان شرکت کننده یکسان باشد.
 
او ادامه داد: میزبان برای اینکه بهتر کار را جلو برود مسابقات آزمایشی را برگزار می کند و تیم ها می‌توانند اردوهایی را هم داشته باشند. مرحله اول جولای و اگوست و سپتامبر و مرحله دوم اکتبر نوامبر دسامبر و مرحله سوم ان نیز سال آینده است. البته هشت شهر هم برای برگزاری اردو هم در نظر گرفته شده که تیم‌ها می‌توانند بیایند و اردو بزنند اما هزینه با خود تیم‌ها است و شهرهای نظیر  ساپورو، میاجی، فوکوشیما، کاشیما، فوجی و اینوشیما، یوکاهاما، تسوری گاساکی در نظر گرفته شده‌اند.*انجام وزن کشی سه رشته در دهکده بازی ها

سجادی از انجام وزن کشی سه رشته در دهکده ورزشکاران خبر داد و گفت: وزن کشی  سه رشته بوکس، کاراته و جودو در دهکده انجام می شود که وزن کشی بوکس  ساعت 7 تا 8 صبح روز مسابقه است. جودو از ساعت20 تا 20:30 یک روز قبل از مسابقه انجام می شود. کاراته 9 صبح پنجم آگوست ، برابر با 14 مرداد 99 است. بقیه رشته ها مانند وزنه برداری ، کشتی، کاراته در مکان های مسابقات و تمرین است.

او در مورد پیش بینی دمای هوا توکیو در زمان برگزاری المپیک گفت: میانگین دمای هوا 30.8 درجه پیش بینی شده اما رطوبت بالا است که کار را سخت می کند.

*در نظر گرفتن رستوران 24 ساعته با غذای حلال برای شرکت کنندگان

سجادی در مورد تغذیه در طول بازی‌ها نیز گفت: میزبان رستوران‌هایی دارد که برنامه هشت روزه برای آن تعریف کرده‌اند. غذاهای ژاپنی، اروپایی، آفریقایی، آسیایی، حلال، هندی و گیاه خواری در نظر گرفته‌اند که 24 ساعته است. رستوران کوچکی هم در نظر گرفته اند که ساعت کار آن کمتر است. چهار فرودگاه بین المللی هم برای ورود کشورها در نظر گرفته شده است.

*برگزاری کارگاه آموزشی برای سرپرست و مربیان تیم

سرپرست کاروان ایران در مورد برنامه‌های ارائه شده در جلسه سرپرست‌های کشورهای شرکت کننده در المپیک 2020 نیز گفت: برنامه مسابقات ورزشی، مکان‌های ورزشی، مقررات جاری ارائه کردند و اعلام کردند، قایقرانی و دوچرخه سواری دهکده جدا خواهند داشت. همچنین در مورد ورود و خروج ورزشکاران ، مقامات، نحوه پذیرش و صدور ID کارت هم صحبت شد. ورزشکاران در خود دهکده کارهای تحویل بار را انجام می دهند و دیگر نیاز نیست در فرودگاه این کار انجام شود. کارگاه‌هایی را پیش بینی کردیم که برای سرپرست و مربیان که مسائلی را به اطلاع آنها برسانیم و از چهارشنبه هفته جاری آغاز می شود. سال آینده هم برای ورزشکاران چنین کارگاهی می‌گذاریم.

سجادی در ادامه این نشست به پرسش خبرنگاران پاسخ داد:

* در مورد کشتی خبرهای خوبی شنیده نمی شود و گفته می‌شود با توجه به مشکلات مالی کسب سهمیه سخت است و در جلسه با کشتی چه برنامه ای دارید؟

 هفته دیگر با مسئولان کشتی جلسه داریم و نتایج آن در هیات اجرایی و ستاد عالی بازی‌ها گزارش داده می شود. من امیدوار هستم مشکلات کشتی حل شود. کشتی امیدما برای کسب مدال است. عمده مشکلات کشتی مسایل مالی است و باید وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کمک کنند مشکلات حل شود.

 *بودجه ای که دولت برای بازی‌ها درنظر گرفته بود حذف شد قرار است چطور جبران شود و جذب اسپانسر در چه مرحله ای است؟

خوشبختانه بودجه فدراسیون ها کسر نمی شود و آنچه پیش بینی کردیم به آنها داده می شود. اولویت اول کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش کمک به فدراسیون هایی است که برای کسب سهمیه المپیک تلاش می کنند. بحث اسپانسر و بازاریابی هم به من مربوط نمی شود.


*دور اول نشست ها با فدراسیون ها تمام شده و چقدر قول ها و برنامه هایی داده اند عملی شده است؟

 دور دوم نشست ها  هم دارد تمام می شود. صحبت ها با فدراسیون ها هم صورت جلسه شده است اما راجع به مدال از آن‌ها نمی پرسیم چون هنوز وضعیت سهمیه ها مشخص نیست. گزارش ها را به ستاد عالی بازی‌ها می دهیم و دوباره انجا بحث و گفت و گو می شود.

*پیش بینی تعداد کل سهمیه ها برای کاروان ایران چقدر است؟

یکی از بحث ها هم در جلسه سرپرست ها مطرح شد این بود که کمیته برگزاری از ما می خواست پیش بینی داشته باشیم و حتی فرمی به ما داده اند که پیشی بینی احتمالی تعداد سهمیه خود را ارائه دهیم. ما در داخل هم چنین پیش بینی را داریم اما نمی گوییم چون نمی‌خواهیم فرصت ها از ورزشکاران گرفته شود و هنوز به طور کامل روشن نیست. اواخر سال که اعداد و ارقام مشخص می شود، فکر می کنم بهتر باشد اعلام کنیم و عجله نکنید.

* این مسئله که تا اینجا تنها سه سهمیه گرفته ایم نگران کننده نیست؟

من نگران نیستم چون تا پایان خرداد مسابقه انتخابی داریم. از طرفی روش کسب سهمیه المپیک هم تغییر کرده است. همچنین تعدادی از رشته ها هنوز مستبقات کسب سهمیه المپیکسان آغاز نشده است.

*هدف در بازی‌های المپیک توکیو چیست؟

هدفشان شرکت در بازی ها است( باخنده). هدف قطعا ارتقا جایگاه است همه کشورها می آیند که بهتر ظاهر شوند و  ما هم امیدوارم ورزشکارانمان بهتر ظاهر شوند.

*فکری در مورد اینکه بهتر از دوره قبل ظاهر شوید داشته اید؟

 این فکر را باید فدراسیون ها کنند و بیشتر فدراسیون ها که شانس کسب سهمیه مدال و سهمیه هستند این فکر را کرده اند.

* حقوق ماهیانه به کسانی که سهمیه گرفته‌اند به کجا رسید؟

از ابتدا  تیر 98 تا 99 به مدت یکسال علاوه بر حقوق فدراسیون‌ها پول توجیبی به آنها می‌دهیم که به حساب فدراسیون‌ها واریز می‌شود. البته رصد می کنیم و اسنادش را می خواهیم.

*پاداش پای سکو مشخص شده است؟

هنوز معلوم نشده و زود است.

* لباس کاروان خبر جدیدی نیست؟

ما دوجلسه در اسفند و اردیبهشت داشتیم و کار آن را به کمیته طراحی مد و لباس واگذار کردیم. 15 طرح برتر انتخاب شده و تا اواسط شهریور طرح نهایی در مورد لباس فرم و کرمگن مشخص می‌شود.


*شعار کاروان را اعلام نمی کنید؟

چند پیشنهاد داده شده و در جلسات آتی ستاد قرار است تصویب شود و پس از نهایی شدن حتما بلافاصله اعلام می کنم.

*مشکلی برای پرداخت واریزی‌ها برای بازی‌های المپیک بوده است؟

دو پرداختی داشتیم که برای هتل خبرنگارها و مسئولان بود. یک پرداختی هم سال آینده برای اجاره وسایل است. البته مشکلی در بابت واریزی‌ها نداریم و البته خیلی پرداختی هم نداشتیم.

*در گذشته حاشیه‌هایی را سرپرست‌ها و مسئولان تیم ها ایجاد کرده اند از این رو برنامه‌ای دارید که آن‌ها آگاهانه‌تر کار کنند؟

در المپیک تعداد تیم ها محدود است و برخی رشته‌ها تعداد نفرات دارای سهمیه کم دارند و مربی را سرپرست هم می‌گذاریم. در کل کسانی را سرپرست می گذاریم که تجربه رویدادهای بزرگ را داشته باشند.   

*تیم فوتبال امید دچار مشکلات مالی است و قرار است کمکی به این تیم شود یا خیر البته این در حالی است که تاج می گوید فدراسیون فوتبال وابسته به دولت نیست؟

این سوال به کار من نمی خورد. فوتبال مثل بقیه است. جلسه می گذاریم و در مورد آن صحبت می کنیم. تا آنجا که بخواهند کمک و حمایت می‌کنیم و فوتبال برای ما مانند بقیه رشته‌ها است.

*برخی فدراسیون‌ها می گویند وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک امیدی به مدال‌آوری کاروان ندارند و چنین چیزی درست است؟

خیلی به کسب مدال امیدواریم. در بازدید ها از تیم های ملی هم دومین سوالی که وزیر از سرمربی تیم ها می‌پرسید این بود که مدال می‌گیریم یا نه و من خودم این را دیده ام.

*حساب ویژه‌ای روی کاراته باز شده است و فکر می کنید می‌تواند از لحاظ مدال آوری رشته اول ما در المپیک باشد؟

چنین باوری در ستادعالی بازی‌ها و در وزیر نیست و روی همه رشته ها حساب ویژه باز شده است. ما ابتدا باید کسب سهمیه کنیم. البته ما پیش بینی ها و تحلیل هایی داریم که در کدام رشته مدال بیشتری می گیریم.  المپیک میدان سختی است و امیدوارم نماینده های ما هم موفق باشند.

*خیلی از ورزشکاران نسبت به شرایط آماده سازی ناراضی هستند. کشتی گفته قول سهمیه نمی‌دهد چه برسد به مدال این مسئله در فاصله 11 ماه تا المپیک زنگ خطر نیست؟

 بدهی فدراسیون مربوط به ورزشکار، مربی و منم نیست.  از طرفی نارضایتی یک رشته و یک ورزشکار را به همه رشته ها تعمیم ندهیم.
من باورم این نیست که کشتی سهمیه نمی گیریم و نظر کارشناسی خودم را می دهم البته در مورد این باید از خود رییس فدراسیون سوال کنید.

*برخی رشته ها اعزام غیر ضروری به اسم کسب سهمیه المپیک دارند و از آنها سوال نمی شود این اعزام چه ضرورتی داشته است؟

قطعا ما هم از آنها سوال می کنیم و باید از خودشان هم بپرسید که چرا رفتید. مسئول فنی هر رشته خود فدراسیون است و ما اجازه نداریم بیش از حد در امور اعزام ها دخالت کنیم.  ما بودجه ای را داده ‌ایم در راه کسب سهمیه المپیک هزینه کنندو نمی توانیم بگوییم کدام اعزام را بروند و کدام را نروند.

*پیش بینی در مورد تعدادسهمیه و مدال بانوان شده است؟
در تمام جلسات با فدراسیون ها رییس دبیر یا نایب رییس و سرمربیان تیم های مردان و بانوان می آیند. ما دنبال این هستیم سهمیه بانوان بیشتر شود اما در برخی رشته ها شرایط کسب سهمیه خیلی سخت است. مثلا توقع داشتید تیم والیبال بانوان سهمیه بگیرد؟ آنها یک پله صعود داشتند که خودش خوب است.  

*گفته می شود قرار است از تعدادی افراد تحصیلکرده در کادر سرپرستی کاروان استفاده شود و آیا این درست است؟

در نظر داریم تعدادی از نفرات تحصیل کرده بیایند و کار را یادبگیرند اما دلیلی ندارد در اعزام هم باشند. هنوز نمی دانم چه کسی اعزام می شود و فعلا فقط اعزام من 100 درصد است.

انتهای خبر///

منبع؛ ایسنا


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز