خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/05/28 4:29:04 AM

دمشق: ترکیه در حال کمک‌رسانی به النصره در ادلب است 

یک منبع در وزارت خارجه سوریه رفتار دولت ترکیه را «خصمانه» توصیف و اعلام کرد که این کشور در حال کمک‌رسانی به تروریست‌ها جبهة النصره در محور خان‌شیخون است.

دمشق: ترکیه در حال کمک‌رسانی به النصره در ادلب است


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، طبق اعلام دمشق، پس از آنکه ارتش سوریه یکشنبه شب (۱۸ اوت) موفق شد پس از چند روز درگیری و محاصره شهر خان‌شیخون در جنوب استان ادلب، پس از پنج سال وارد آن شود، امروز ترکیه به کمک تروریست‌های جبهة النصره آمده است.امروز دولت سوریه با انتقاد شدید از ترکیه، از کمک‌رسانی آنکارا به تروریست‌های جبهة النصره خبر داد و یک منبع در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که «خودروهای حامل مهمات و سلاح و کمک‌های لجستیک ترکیه صبح امروز دوشنبه با عبور از مرز سوریه، وارد محور خان شیخون در ریف ادلب (در شمال غرب سوریه) شده تا به تروریست‌های شکست خورده جبهة النصره کمک رسانی کنند. این اقدام ترکیه، حمایت نامحدود آن از گروه‌های تروریستی در سوریه را ثابت می‌کند».

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این منبع در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که «سوریه، دخالت آشکار ترکیه در سوریه را بشدت محکوم می‌کند و مسئولیت کامل پیامدهای این نقض حریم و حاکمیت سوریه را بر عهده ترکیه می‌داند. این اقدام ترکیه نقض آشکار قوانین بین‌المللی است».

طبق گفته این منبع، دمشق، این رفتار ترکیه را «خصمانه» می‌داند که «بر عزم و اصرار ارتش عربی سوریه برای ادامه تعقیب باقی‌مانده‌های ترورست‌ها در خان شیخون اثری نخواهد داشت و عملیات ارتش تا پاکسازی کامل خاک سوریه از تروریسم ادامه خواهد یافت». 

استان ادلب تنها استان سوریه است که تقریبا به طور کامل هنوز تحت اشغال گروه‌های مسلح است. ادلب اوایل سال ۲۰۱۵ در نتیجه اتحاد چندین گروه مسلح بزرگ در قالب ائتلافی به نام «جیش الفتح» اشغال شد. این ائتلاف که النصره عضو شاخص آن است، مورد حمایت برخی کشورهای منطقه مثل عربستان، قطر و ترکیه قرار داشت اما اکنون دیگر به دلیل اختلافات گروهک‌ها و حامیان منطقه‌ای‌شان چنین ائتلافی وجود ندارد.

اهمیت آزادسازی خان شیخون به دلیل موقعیت ارتباطی آن است که شرق و غرب و شمال ادلب را می‌تواند به هم متصل کند. آزادسازی آن راه را برای آزادی شهر مهم معرة النعمان نیز باز می‌کند و کنترل ارتش سوریه بر آن جاده ارتباطی بین‌المللی استان حلب به دمشق را که از این شهر می‌گذرد، آزاد می‌کند. ارتش سوریه صبح دیروز یکشنبه پس از آزادسازی چندین روستا در اطراف شهر خان شیخون، موفق شده بود آن را محاصره کند.

پیشروی ارتش سوریه در استان ادلب پس از آن آغاز شد که اوایل ماه اوت جبهة‌ النصره اعلام کرد که به آتش‌بس و توافق کاهش تنش (میان ترکیه با روسیه و ایران و سوریه) پایبند نخواهد ماند. جبهة النصره تأکید کرده بود که حتی یک سرباز خود را هم از خط توافق موسوم به کاهش تنش عقب نخواهد کشید. دمشق مسئولیت این امر را بر عهده ترکیه دانسته بود. 

پس از آنکه سیزدهمین دور مذاکرات آستانه پنجشنبه اول آگوست با حضور نمایندگان دولت سوریه و معارضان آن و کشورهای ضامن (روسیه، ایران و ترکیه) برگزار شد و قرار بر آتش‌بس در ادلب شد، یک روز بعد سرکرده جبهة النصره (ابو محمد الجولانی) اعلام کرد که به آتش‌بس پایبند نمی‌ماند و روز بعد ارتش سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات نظامی را از سر می‌گیرد.
انتهای خبر///

منبع، فارس


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز