خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/05/26 10:25:39 AM

حل مشکلات تهران در کوتاه مدت راهی جز همراهی مردم ندارد 

شهردار تهران با اشاره به اینکه امروز تهران از مشکلات زیادی رنج می برد گفت: برای حل این مشکلات در کوتاه مدت راهی جز همراهی مردم نمی شناسم.

حل مشکلات تهران در کوتاه مدت راهی جز همراهی مردم ندارد


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز،پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم گرامیداشت اولین سالگرد درگذشت عزت الله انتظامی که در موزه سینمای ایران برگزار شد ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت: این روزها خاطره بسیاری از مجاهدت‌ها را در سرزمین مقدس و باارزشمان زنده می‌کند.وی ادامه داد: همزمان با سالگرد ورود آزادگان به کشور، سالگرد هنرمند فقید استاد عزت‌الله انتظامی را نیز گرامی می‌داریم؛ او که می‌گفت «عزت هستم، بچه سنگلج».

حناچی خاطرنشان کرد: گرامی می‌داریم یاد این استاد بزرگ را که هم هنرمند بود و هم هنرمندپرور؛ آن مرحوم مجید انتظامی را که از مفاخر موسیقی ایران هستند و آثار ماندگار بسیار به ایران هدیه دادند، برای این کشوربه ارمغان آوردند.

شهردار تهران با اشاره به این‌که یکی از خصایص هنرمندان و هنر این است که همواره در دل مردم جا دارند، گفت: و ویژگی اصلی دیگر آنها نیز این است که محبوبیت و جایگاهشان در نزد مردم مشمول گذشت زمان نمی‌شود. 

وی ادامه داد: ما در دوره حاضر تلاش کردیم تا شهر را به ارزش‌های معنوی و تاریخی آن نزدیک کنیم؛ شهرهای هوشمند دنیا در این زمینه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند: فرهنگ و هنر و تاریخشان.

شهردار تهران گفت: ما در شهری زندگی می‌کنیم که فاقد ارزش‌های هنری نیست و بسیار ثروتمند هم هست اما این ثروت را برای سالها فراموش و مثل یک گنج در پستوی خانه در را به آن قفل کرده بودیم. 

وی افزود: امیدوارم شرایطی فراهم شود که بتوانیم شهر را به ارزش‌های فرهنگی‌اش برگردانیم و مردم را با فرهنگ و گذشته‌شان آشتی دهیم.

شهردار تهران تصریح کرد: در شهرسازی مفهومی داریم تحت عنوان Place Making، یا پرورش حس تعلق به مکان.

وی گفت: باید کاری کنیم که مردم نسبت به مکان زندگی‌شان حس تعلق داشته باشند. حتما تجربه کرده‌اید وقتی وارد بعضی فضاهایی می‌شوید که خوب طراحی شده‌اند، دوست ندارید از آن خارج شوید؛ این مفهوم پلیس‌میکینگ است.

حناچی افزود: ما ادعا داریم در کشوری با عقبه فرهنگی قوی زندگی می‌کنیم. ادبیات، شعر و اسناد به‌جامانده تاریخی و حتی میراث ناملموسمان نیز این را نشان می‌دهد. اگر از این عقبه فرهنگی برای حل مشکلات استفاده نکنیم، یعنی به بی‌راهه رفته‌ایم.

وی با بیان اینکه ما همیشه منتظریم یکی مثل سوپرمن بیاید تا مشکلاتمان را حل کند، اما فرهنگ ما چنین توصیه‌هایی ندارد گفت: امروزه شهر ما با مشکلات زیادی مواجه است؛ یکی از مشکلات این است که زمستان در این شهر نفس کشیدن هم سخت می‌شود. در کوتاه‌مدت هیچ راه چاره‌ای برای این مشکلات نمی‌شناسم، جز همکاری مردم؛ در بلندمدت اما توسعه حمل‌ونقل عمومی است که می‌تواند تاثیرگذار باشد. واقعیت این است که در کوتاه‌مدت راهی جز همکاری مردم وجود ندارد.

شهردار تهران ادامه داد: من اینجا از ماجرای سیمرغ و سی مرغ منطق‌الطیر عطار کمک می‌گیرم. ماجرای مرغ‌هایی که منتظر سیمرغ افسانه‌ای بودند اما درنهایت فهمیدند برای حل مشکلاتشان باید دست به زانوهای خودشان بگیرند. مشکلات ما حل نخواهد شد، مگر با کمک یکدیگر و همراهی مردم، و در این زمینه نیز شما هنرمندان نقش بی‌بدیلی برای به‌وجود آوردن فضایی دارید که در آن مردم بدانند مشکلات بدون تدبیر و همکاری حل نخواهد شد.

پیروز حناچی شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: در خاتمه باز هم از استاد عزت‌الله انتظامی یاد می‌کنم؛ کسی که در دل مردم جا داشت و با ترک ظاهری این دنیا، خاطرش از ذهن و ضمیر مردم ایران پاک نمی‌شود؛ این ارزش جاودانه هنر است.
انتهای خبر///
منبع؛ فارس
 


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز