خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/05/26 6:19:09 AM

محمدی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار:

خبرنگاران ضامن استیفای حق شهروندی «نظارت بر شهر» 

غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در جریان مراسم گرامیداشت روز خبرنگار بر ضرورت هم‌افزایی مدیران، اصحاب رسانه و شهروندان برای بهبود وضعیت شهر تأکید کرد و افزود: تهران به عنوان کلان‌شهری زنده، تاثیرگذار و مهم، نیاز به وجدان بیدار اصحاب رسانه دارد. تهران را همیشه باید شهری برای همه قلمداد کنیم و در همه رویدادها، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات اجرایی، این رویکرد باید به امری عینی و بالفعل تبدیل شود.

خبرنگاران ضامن استیفای حق شهروندی «نظارت بر شهر»


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز،  غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، اصحاب رسانه و جمعی از مدیران شهری در ایوان شمس برگزار شد، گفت: روزهای نیمه مرداد روزهای خاصی در تقویم جامعه ایرانی است؛ از یک سو یادآور ندای حق‌طلبی مردم ایران در جنبش مشروطه است و از سوی دیگر، میعاد تقدیر از اصحاب رسانه به مناسبت روز بزرگ و عزیز خبرنگار. از این روز شایسته است این روزها را ایام آزادی و آگاهی بخوانیم. میان این دو نسبتی عمیق است؛ بدون آگاهی نمی توان به آزادی رسید و بدون آزادی نمی‌توان از آگاهی نوشت.

وی با اشاره به شرایط کنونی کشور افزود: این روزها جامعه ایران در شرایطی قرار گرفته که بیش از پیش نیازمند تاباندن نور به دالان‌های تاریک اقتصاد و سیاست است، چون تنها از این طریق می‌توان کج‌رفتاری‌ها و ناکارآمدی‌های را به نمایش گذاشت و برای اصلاح رویه های اشتباه اقدام کرد. جامعه ایران چند سالی است که طعم شفافیت را می‌چشد. بخش زیادی از این اتفاق بزرگ، ثمره تلاشی است که اصحاب رسانه چه در رسانه‌های رسمی و چه در زمین حاصلخیز شبکه‌های اجتماعی با صرف دفاع از گردش آزاد اطلاعات و شفافیت انجام داده‌اند. در این بستر، تهران به عنوان کلان‌شهری زنده، تاثیرگذار و مهم، نیاز به وجدان بیدار اصحاب رسانه دارد. تهران را همیشه باید شهری برای همه قلمداد کنیم و در همه رویدادها، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات اجرایی، این رویکرد باید به امری عینی و بالفعل تبدیل شود.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: ابرچالش‌های تهران از توسعه حمل‌ونقل عمومی گرفته تا آسیب‌های اجتماعی متعدد، توسعه زیرساخت‌های شهری و افزایش توان هوشمندسازی شهر نیاز به معمارانی دارد که میان مدیریت شهری، حوزه عمومی و شهروندی یک پل ایجاد کنند و با ایجاد ائتلاف‌های سیاسی به مسائل و راه‌حل‌های کلیدی و مورد اجماع بپردازند؛ این در واقع همان نقشی است که اصحاب رسانه در «شهری برای همه» ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت وجودی خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: خبرنگاران بزرگترین شرکای اجتماعی مدیران شهری هستند. در نظام مدیریت شهری، مدیران، شهروندان و خبرنگاران در یک رابطه ارگانیک قرار دارند و هر سه برای جوانه زدن و رشد و نمو، به ارتقای هم نیاز دارند. در رابطه ارگانیک، حذف و ضعف یکی و قدرت و جاودانگی دیگری معنی ندارد. در این رابطه اگر قرار است شهر از انبوه برج‌وباروهای خسته به سمت شهری با کیفیت و با باغ و بازارهایی پررونق، یا از شهری با مدیریت یکجانبه به شهری پویا با مشارکت عموم ذینفعان از جمله شهروندان، سیاستمداران و سرمایه‌گذاران رهنمون شود و یا در مسیر کاهش تبعیض و فواصل شمال و جنوب منابعش را بازآرایی نماید، راه‌حل مشارکت ارگانیک و غیرمصنوعی رسانه‌ها برای درانداختن طرحی نو و برچیدن بساطی کهنه است.

محمدی با تاکید بر لزوم اهمیت اعتماد شهروندان تصریح کرد: ما برای توفیق در پروژه‌های شهری به اعتماد مردم نیاز داریم و اعتقاد داریم اعتماد عمومی با شیوه‌های توسعه آمرانه به دست نمی‌آید. اعتماد عمومی محصول فعالیت آزادانه اصحاب رسانه در تمام عرصه‌های مدیریت شهری است. از این منظر، در اتاق مدیران شهری برای همه خبرنگاران باز است. آنان برای آن که شهر را بهتر اداره کنند نیاز به حضور پررنگ، منتقدانه و اصلاح‌گرانه خبرنگاران دارند. از سوی دیگر همه روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و اصحاب رسانه پیش از فعالیت و دغدغه‌های تخصصی خود، شهروند این کلانشهر هستند. شهری برای همه، شهری برای همه اصحاب رسانه نیز است. بدون حضور حرفه‌ای آن‌ها مردم از «حق نظارت بر شهر» محروم می‌شوند.

محمدی تصریح کرد: «حق بر شهر» به عنوان یکی از بنیادی‌ترین محورهای مدیریت شهری این ضرورت را ایجاب می‌کند که شهر در برابر چشم شهروندان مدیریت شود تا ارزش‌های یک حکمروایی خوب شهری یعنی شفافیت و پاسخگویی که یقینا منتج به مشروعیت و کارآمدی خواهند شد، محقق شوند. برای آنکه خبرنگاران را قدر بدانیم، لازم است اجازه دهیم خبرنگاران، خبرنگار بمانند و خبرنگاری کنند. باید تلاش کنیم به حق آنان احترام بگذاریم و امکان دسترسی سریع آنان به اطلاعات قانونی را فراهم کنیم. تهران برای تغییر و تبدیل شدن به «شهری برای همه»، وجدان بیدار می‌خواهد، تهران خبرنگاران شریف، دقیق، تیزبین، حرفه‌ای، منتقد و موثر می‌خواهد.

غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران خاطرنشان کرد: به نوبه خود بار دیگر، از تمامی روزنامه‌نگاران، دبیران سرویس، سردبیران، خبرنگاران، عکاسان، مدیران و همه وابستگان به این حرفه مسئولانه و مردمی تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم مدیریت شهری بتواند از توان اصحاب رسانه در گره زدن حوزه‌های تخصصی به حوزه عمومی و مردمی، بیشترین بهره را ببرد.
گفتنی است در این مراسم از خبرنگاران حوزه شهری در رسانه های مختلف تقدیر به عمل آمد.
 
انتهای خبر///
سمیرا حسن 


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز