خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1397/08/28 4:55:21 AM

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اعلام کرد

افزایش 5/1 درصدی دانشجویان بین المللی در آمریکا طی 3 سال گذشته 

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با بیان اینکه تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا طی سه سال متوالی افزایش ۱/۵ درصدی داشته است، گفت: در سال ۲۰۱۷، این دانشجویان ۴۲/۴میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا کمک کرده‌اند.

افزایش 5/1 درصدی دانشجویان بین المللی در آمریکا طی 3 سال گذشته


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز؛ جعفر مهراد بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با بیان اینکه تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا طی سه سال متوالی از مرز یک میلیون نفر گذشته و با افزایش ۱/۵ درصدی به رقم یک میلیون و 94 هزار و 792 دانشجو رسیده است، گفت: آمریکا مقصد بسیاری از دانشجویان بین المللی است. در سال ۲۰۱۷، دانشجویان بین المللی تاثیر مالی مهمی در اقتصاد آمریکا داشته و به میزان ۴۲/۴میلیارد دلار از طریق پرداخت شهریه، هزینه خوابگاه، غذا و سایر هزینه ها به اقتصاد این کشور کمک کرده اند.
وی با بیان اینکه آمریکا بر این باور است که دانشجویان بین المللی سرمایه عظیم این کشور هستند، گفت: سیاست های علمی آمریکا حاکی از آن است که این کشور در تمام رشته ها به دانشجویان بین المللی که بتوانند بر چالش های پیش روی این کشور پیروز شوند نیاز دارد. آمریکا فارغ التحصیلانی را می خواهد که بتوانند در مسائل مختلف راه حل های مناسبی را برای موفقیت های بیشتر ارائه دهند.
بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام خاطرنشان کرد: از طرف دیگر، تعداد دانشجویان آمریکایی که در خارج از این کشور تحصیل می‌کنند با افزایش ۲/۳ درصدی به 332 هزار و 727 نفر رسیده است. تقریبا از هر ۱۰ نفر امریکایی که در خارج از این کشور به تحصیل مشغول هستند، یک نفر در سطح کارشناسی درس می خواند.
به گفته وی، آمار سال ۲۰۱۸ نشان می دهد که پروفایل دانشجویان آمریکایی مشغول به تحصیل در خارج از این کشور متنوع و گوناگون است. تعداد دانشجویانی که جزو اقلیت های نژادی یا قومی هستند و برای تحصیل در خارج از آمریکا سکونت دارند به ۲۹/۲ درصد افزایش یافته است. این رقم در سال تحصیلی ۲۰۰۶-۲۰۰۵ تنها ۱۷ درصد بود.
مهراد با اشاره به کاهش تعداد دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا گفت: در حالیکه  تعداد کلی دانشجویان بین المللی در سال ۲۰۱۸ اقزایش نشان می دهد، ثبت نام دانشجویی در دانشگاه های آمریکا در سال تحصیلی ۲۰۱۸-۲۰۱۷ به میزان ۶/۶ درصد کاهش یافته است. افزایش مورد نظر از حیث دانشجویان بین المللی عمدتا به دلیل شرکت این افراد در برنامه آموزش های کاربردی انتخابی است که اجازه می دهد تا دانشجویان بین المللی مهارت‌های خود را در آمریکا تا ۱۲ ماه بعد از فارغ التحصیلی، یا به مدت ۳۶ ماه برای دانشجویانی که در رشته های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات موفق به اخذ مدرک شده اند، عملیاتی کنند.
وی افزود: شرکت در برنامه آموزش های کاربردی انتخابی در سال تحصیلی ۲۰۱۸-۲۰۱۷ تا ۱۵/۸درصد رشد یافته است. در بین دانشجویانی که در همین سال تحصیلی در دانشگاه ها ثبت نام کرده اند کاهش آمار عمدتا مربوط به دانشجویانی است که در دوره های تحصیلات تکمیلی یا در مقاطعی تحصیل می کنند که به اخذ مدرک منجر نمی شود.
بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با بیان اینکه عوامل مختلفی در کاهش دانشجویان بین المللی در دانشگاه‌های آمریکا دخالت دارند، گفت: از این عوامل می توان به فرآیند اعطای ویزا( رد ویزا)، محیط سیاسی و اجتماعی امریکا، هزینه‌های بالای شهریه در دانشگاه ها، احساس ناسپاسی و ناخوشایندی در آمریکا، عدم اطمینان از جذب شدن در بازار کار بعد از فارغ التحصیلی و امنیت در آمریکا اشاره کرد.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم سهم دانشجویان بین المللی شاغل به تحصیل در آمریکا را در سال مزبور بر اساس کشور مشخص کنیم چین با افزایش ۳/۶ درصدی یک سوم کل دانشجویان بین المللی را به خود اختصاص داده است. تعداد این دانشجویان 363 هزار و 340 نفر است.
مهراد با بیان اینکه دانشجویان هندی تقریبا یک پنجم دانشجویان بین المللی دانشگاه های آمریکا را تشکیل می دهند، گفت:  تعداد دانشجویان هندی 196 هزار و 270 نفر است.
وی خاطرنشان کرد: کشورهای دیگری که تعداد زیادی دانشجو به آمریکا اعزام می کنند شامل ویتنام ۲۴/۳۲۵، برزیل ۱۴/۶۲۹، نپال ۱۳/۲۷۹، نیجریه ۱۲/۶۹۵ و پاکستان ۷/۵۳۵ نفر است.
بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با بیان اینکه کاهش قابل توجه در ثبت نام دانشجویی از رشد منفی در اعزام دانشجو از سوی بعضی از کشور های فرستنده نیز ناشی می شود، گفت: مکزیک با اعزام ۸/۴ درصد دانشجوی کمتر ۱۵/۴۷۰ نفر، کانادا با اعزام ۴/۳ درصد دانشجوی کمتر ۲۵/۹۱۰ نفر، کره جنوبی با اعزام ۷ درصد دانشجوی کمتر ۵۴/۵۵۵ نفر و عربستان سعودی با اعزام ۱۵/۵ درصد دانشجوی کمتر ۴۴/۴۳۰ نفر در این گروه می‌گنجند.
وی خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از دانشجویان بین المللی ۵۸/۶ درصد خود هزینه‌های تحصیل در دانشگاه های آمریکا را پرداخت می کنند. در حالیکه یک ششم دانشجویان بین المللی از بورس و کمک های مالی دانشگاه ها برخوردارند.
مهندسی با ۲۱/۳ درصد، بازرگانی و مدیریت با ۱۸ درصد و ریاضیات و کامپیوتر با ۱۷ درصد؛ بر روی هم بیش از نیمی از دانشجویان بین المللی در این کشور را تشکیل می دهند. رشته های ریاضیات و کامپیوتر نسبت به سال گذشته با رشد ۱۵/۵ درصدی مواجه است.
انتهای خبر///
 
منبع؛ فارس
 


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز