خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/04/25 10:21:03 PM

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد

شرکت‌های هواپیمایی ملزم به رعایت نرخنامه  

اظهارات سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی مبنی بر رهاسازی نرخ بلیت هواپیما و افزایش ۶ برابری قیمت بلیت‌ها غیرکارشناسی است

شرکت‌های هواپیمایی ملزم به رعایت نرخنامه


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، رضا جعفرزاده درباره قیمت‌های بلیت هواپیما و اظهارات سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی مبنی بر رهاسازی قیمت‌های بلیت هواپیما گفت: سازمان هواپیمایی کشوری طبق مصوبه قانونی آذر ماه ۹۴ و طبق بند ب ماده ۱۶۱ مقرر کرد که نرخ‌های تکلیفی برای بلیت پرواز‌ها برداشته شود و شرکت‌های هواپیمایی ترغیب شدند که سقف و کف قیمتی در مسیر‌های مختلف پروازی را محاسبه و بر اساس محاسبات منطقی، نرخ‌های خود را به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی با همکاری شرکت‌های هواپیمایی در همه مسیر‌های پروازی داخلی سقف و کف نرخ تعیین کرده و همپیمان شدند که این نرخ‌ها را رعایت کنند. ضمن آنکه سازمان هواپیمایی کشوری هم بر اجرای این مورد نظارت کافی دارد.
وی افزود: به عنوان مثال کف قیمت بلیت در مسیر تهران - مشهد از حدود ۱۹۰ هزار تا ۲۲۰ هزار تومان و سقف آن تا ۷۵۰ هزار تومان است و شرکت‌های هواپیمایی بر اساس عرضه و تقاضا و شرایط بازرگانی مجازند نرخ‌های کف تا سقف را اعمال کنند.

جعفرزاده افزود: اینکه از سوی یک مسئول گفته شده قیمت بلیت پرواز تهران - مشهد یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شده است این مربوط به قمیت‌های کلاس تجاری (بیزینس کلاس) است که بسیار محدود است و ربطی به کلاس اکونومی ندارد. کما اینکه در ایام نوروز بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر توسط شرکت‌های هواپیمایی با صندلی اکونومی جابجا شد که عمده تقاضا بابت همین صندلی‌های اکونومی است.

جعفرزاده افزود: دستگاه‌های نظارتی و حاکمیتی با هم هماهنگی کافی دارند، اما در این بین ممکن است یک سایت واسطه ای، نرخی بالاتر را ارائه دهد که قابل پیگیری است و سازمان هواپیمایی کشوری از طریق سامانه حقوق مسافر خود در سایت www.cao.ir آماده دریافت شکایات مردم و رسیدگی به آن است.

وی افزود: رعایت ایمنی و الزامات قانونی و مقررات که مورد تاکید و اولویت اصلی سازمان هواپیمایی کشوری است برای همه شرکت‌های هواپیمایی الزامی است.

وی با بیان اینکه فقط حدود ۳ درصد حمل و نقل مسافر در کشور توسط ناوگان حمل و نقل هوایی انجام می‌شود گفت: ایجاد ایمنی یکی از مقوله‌های پرهزینه برای شرکت‌های هوایی است که هزینه تامین این ایمنی را، یا باید دولت پرداخت کند و یا مسافر، و بر همین اساس شرکت‌های هواپیمایی هزینه یک ساعت صندلی پرواز را محاسبه کردند و سپس سقف و کف نرخی تعیین شد تا شرکت‌های هواپیمایی در طیفی از نرخ‌ها بلیت ارائه کنند.

وی افزود: نرخ‌های کف و سقف پرواز‌های داخلی طبق مصادیق کارشناسی محاسبه شده است. حال اگر موضوعی مطرح شود می‌توان در نرخ‌ها تجدید نظر هم کرد، اما مردم مطمئن باشند که شرکت‌های هواپیمایی همچنان سقف و کف قیمت‌ها را رعایت می‌کنند.

جعفرزاده افزود: به شرکت‌های هواپیمایی تاکید شده است توزیع بلیت را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه سخنان سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره نرخ گران بلیت پرواز‌های داخلی غیر کارشناسی است گفت: نرخ‌هایی که وی اعلام کرد، قیمت‌های کلاس تجاری است که تعداد قابل توجهی نیست و نباید این را به صندلی‌های اکونومی تعمیم داد و موجبات نگرانی افکار عمومی را فراهم کرد و اینکه اعلام شود قیمت بلیت‌های هواپیما تا ۶ برابر هم اضافه شده و نظارتی بر آن وجود ندارد، غیر کارشناسانه و غیر منصفانه است.
جعفرزاده در خصوص نحوه نرخ گذاری صندلی‌های کلاس تجاری هواپیما‌ها هم گفت: تعیین نرخ صندلی‌های کلاس تجاری در پرواز‌های داخلی هم معادلاتی دارد که براساس هزینه یک ساعت صندلی پرواز است و شرکت‌های هواپیمایی در قالب تعادل بازرگانی منطقی و اصول اقتصادی این نرخ‌ها را اعمال می‌کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری درباره فروش بلیت هواپیما از طریق برخی نرم افزار‌های موبایلی هم گفت: تمام دفاتر خدمات مسافرت هوایی که دارای مجوز بند الف هستند می‌توانند مجوز راه‌اندازی اپلیکیشن فروش بلیت هواپیما هم اخذ کنند و در حال حاضر فهرست این اپلیکیشن‌های مجاز در سایت سازمان هواپیمایی کشوری موجود است.

جعفرزاده افزود: اگر دفاتر خدمات مسافرت هوایی در فروش بلیت تخلفی داشته باشند در مرحله اول با اخطار قانونی سازمان هواپیمایی مواجه می‌شوند و در گام‌های بعد تعلیق موقت و لغو مجوز خواهند شد، اما اگر تخلف از سوی سایت‌های غیر قانونی فاقد مجوز باشند، دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری درخواست رسیدگی به آن را به مراجع ذیربط می‌دهد.

وی در پایان درباره تداوم فروش بلیت چارتری در برخی مسیر‌ها که طبق قانون ممنوع است گفت: فروش بلیت چارتری فقط در پرواز‌های به مقاصد مجاز و آن هم به صورت مجموعه گردشگری (پکیج) به فروش می‌رسد که در حال حاضر بلیت‌های چارتری در مسیر‌های گردشگری کیش، قشم و برخی مراکز نفتی دیگر مجاز است که آن هم باید در قالب بسته سفر نظیر ترانسفر، هتل و ... باشد.

 واکنش سازمان هواپیمایی به گزارش‌ها از گرانی بلیت 

به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: سازمان به عنوان ابراز حاکمیت دولت موظف به اجرای قانون برنامه پنجم توسعه بوده و بر اساس این ماده قانونی از تعیین نرخ بلیت هواپیما منع شده است.
رضا جعفرزاده در پاسخ به اظهارات سخنگوی سازمان تعزیرات مبنی بر بالا بودن قیمت بلیت شرکت‌های هواپیمایی در مسیر تهران – مشهد، افزود: سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان ابراز حاکمیت دولت موظف به اجرای قانون برنامه پنجم توسعه (بند ب ماده ۱۶۱) بوده و بر اساس این ماده قانونی که در آذرماه سال ۹۴ ابلاغ شده از تعیین تکلیف نرخ در خصوص بلیت هواپیما منع شده است.

وی اضافه کرد: اما علی رغم این موارد در این چند سال، ​ سازمان هواپیمایی کشوری همواره سعی کرده با تدابیری شرکت‌های هواپیمایی را در مسیری رهنمون کند تا با محاسبات منطقی در چگونگی درآمد- هزینه‌های خودشان با رعایت همه قوانین و مقررات ایمنی، نرخ‌های قابل قبولی را ارائه و ابلاغ کنند که این مهم توسط انجمن شرکت‌های هواپیمایی صورت گرفته و در دسترس عموم قرارداده شده است.

جعفرزاده تصریح کرد: توصیه شده تا شرکت‌های هواپیمایی بر نحوه توزیع بلیت‌های خودشان مدیریت لازم را داشته تا هیچ واسطه ایی به خصوص در ایام اوج پروازی و یا به مناسبت‌های مختلف که تقاضا بالاست بیرون از دامنه نرخ‌های ارائه شده توسط شرکت‌ها اقدامی نکنند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با انتقاد از اظهارات اخیر در خصوص عدم نظارت سازمان هواپیمایی کشوری، افزود: تعبیر آزادسازی به رها سازی و اینکه بعضی اوقات خبری منتشر می‌شود که به اشتباه نرخ یک بلیت بیزینس کلاس که نوعاً تعداد قابل توجهی هم نیست به بلیت‌های اکونومی (پرواز ارزان قیمت و به صرفه) تعمیم داده شده و موجبات نگرانی افکار عمومی را فراهم می‌آورد بی تردید این گونه اخبار که حتی صراحتاً هم گفته شده که تا شش برابر اضافه شده و هیچ نظارتی هم نیست نه منصفانه است و نه کارشناسی.

وی افزود: این در حالی است که سازمان هواپیمایی کشوری همواره اقدام به نظارت و بازرسی از شرکت‌ها و دفاتر فروش بلیت هواپیما را در دستور کار داشته و شکایات ارسالی را مورد بررسی قرار می‌دهد به گونه‌ای که در چهارماهه نخست امسال به ۳۶۲ شکایات رسیدگی شده است.

جعفرزاده تصریح کرد: در مدت مذکور به ۱۴ شکایات ثبت شده در سامانه مدیریت شهروندی وزارت راه و شهرسازی (سامانه شهراه) ​ و ۵ مورد شکایت ثبت شده در سامانه بازرسی کل کشور پاسخ و همچنین به ۷۳۲ شکایات از طریق پیامک در سامانه حقوق مسافر پاسخ داده شده است.
انتهای خبر///

منبع؛ خبرگزاری صداو سیما


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز