خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/04/25 12:03:24 AM

نایب رییس شورای عالی استانها:

انتخابات شوراها زیر نظر نهاد ملی 

عبدالرزاق موسوی نایب‌رئیس شورای عالی استان‌ها در تشریح نشست اعضای این شورا با عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان درخصوص قانون شوراها گفت: نهادی ملی مرکب از قوای سه‌گانه، نهادهای مدنی حقوقی ملی و شورای عالی استان‌ها باید نظارت بر انتخابات شوراها را بر عهده داشته باشد که در لایحه اصلاحی قانون شوراها در حال بررسی است.

انتخابات شوراها زیر نظر نهاد ملی


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، موسوی با اشاره به طرح اصلاح قانون شوراها گفت: در بیستمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها طرح اصلاح قانون شوراها در دستور صحن بود که ازنظر بنده برای شوراها می‌تواند بسیار مهم باشد.  یکی از مباحث مهم موردتوجه شوراها موضوع اصلاح و بازنگری قانون شوراها بود.

نایب‌رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: یکی از مباحث مهم موردتوجه شوراها موضوع اصلاح و بازنگری قانون شوراها بود؛ زیرا در طول سال­های گذشته و در مقام اجرا و تحولات سیاسی و اجتماعی، لزوم بازنگری قانون شوراها در شورای عالی استان­ها مورد اجماع قرارگرفته بود. دریکی از جلسات شورای عالی استان­ها مصوب شد کمیته‌ای با مسئولیت نایب‌رئیس شورای عالی تشکیل شود تا پس از بررسی و بازنگری طرح اصلاح را تهیه و تقدیم هیئت‌رئیسه نماید.

 موسوی ادامه داد: جلسات کمیته با مسئولیت نایب‌رئیس شورای عالی و با حضور حقوق‌دانان داخل و بیرون شورای عالی استان­ها تشکیل و طرح اصلاح قانون با ۱۵۶ ماده تهیه و در جلسه کمیسیون تلفیق با اصلاحاتی تصویب شد. در صحن شورا نیز پس از تصویب کلیات آن، بررسی جزئیات آن در شورا شروع و تا ماده ۳۳ تصویب شد. انشا الله بقیه مواد در جلسه آینده مصوب و جهت سیر مراحل به مجلس تقدیم شود.

 نایب‌رئیس شورای عالی استان‌ها در اهمیت این طرح گفت: سعی شده است در این اصلاحیه اشکالات و ایراداتی که در قانون مذکور وجود داشته برطرف شود. در حوزه‌های آموزش اعضای شوراها، نظارت بر عملکرد شوراها و اعضای آن‌ها، مأموریت شورای عالی استان‌ها در حوزه جلوگیری از تبعیض، جلب مشارکت مردمی و افزایش اعتماد عمومی مواد خاص و مهمی پیش‌بینی ‌شده است.

 نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها در خصوص درخواست نمایندگان شورای عالی استان‌ها از آقای کدخدایی شورای نگهبان توضیح داد: جمعی از دوستان اعضای شورای عالی استان‌ها با ایشان دیدار داشته‌اند، اگر در این زمینه درخواستی داشته‌اند. بنده اطلاعی ندارم. البته توضیح ایشان، خوب بوده است. ایشان گفته‌اند، نهادی ملی باید نظارت بر انتخابات شوراها را بر عهده داشته باشد، اتفاقاً در اصلاحیه قانون شوراها که در حال بررسی در صحن شورای عالی استان‌ها است، نهادی ملی با ترکیب و البته محوریت مجلس، قوای سه‌گانه، نهادهای مدنی حقوقی ملی و شورای عالی استان‌ها برای نظارت بر برگزاری انتخابات پیش‌بینی‌شده است. امیدوار هستم پس از بررسی و تصویب در شورای عالی استان‌ها با کمک نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و همراهی سایر نهادهای حاکمیتی و تأثیرگذار به تصویب برسد.

گفتنی است اجلاس بیستم شورای عالی استانها صبح روز پنجشنبه 20تیرماه در ساختمان قدیمی مجلس شورای اسلامی با حضور اعضا و نمایندگان از سراسر کشور برگزار شد. 

انتهای خبر///
سمیرا حسن


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز