خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/04/24 10:42:34 PM

مهاجرت معکوس پاشنه آشیل ویرانی اسرائیل-۲|خروج بدون بازگشت ۷۲۰ هزار مهاجر صهیونیست  

بر اساس آماری که اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی منتشر کرده است ، از سال ۱۹۴۸ تا پایان سال ۲۰۱۵ بیش از ۷۲۰ هزار نفر از یهودیان ثبت شده فلسطین اشغالی خارج و دیگر به آن باز نگشته‌اند.

مهاجرت معکوس پاشنه آشیل ویرانی اسرائیل-۲|خروج بدون بازگشت ۷۲۰ هزار مهاجر صهیونیست


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، بر اساس آمار منتشر شده در اوایل سال جاری میلادی ، صهیونیست ها برای اولین بار از سال 2009 با تراز منفی مهاجرت مواجه شدند به نحوی که در سال 2018 میلادی شمار یهودیانی که ترجیح دادند بقیه زندگی خود را خارج از فلسطین اشغالی ادامه دهند و از این سرزمین خارج شدند 16 هزار 700 نفر اعلام شد در حالی که شمار رسمی افرادی که از نقاط مختلف جهان به فلسطین اشغالی منتقل شدند تنها 8500 نفر اعلام شد.بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده در فلسطین اشغالی در حال حاضر نسبت یهودیانی که از فلسطین اشغالی مهاجرت می کنند، 2 از هزار است در حالی که شمار مهاجران به فلسطین اشغالی حداکثر به 1 در هزار می رسد.

از نکات قابل توجه در آمار منتشر شده آن است که حدود نیمی از کسانی که مهاجرت از فلسطین اشغالی را به ادامه بقا در آن ترجیح دادند ، متولدین این سرزمین بودند در حالی که نیمی دیگر یهودیان در خارج از آن به دنیا آمده بودند و در این میان 64 درصد از اروپا ، 25 درصد از آمریکای شمالی و استرالیا و 11 درصد هم از آسیا و آفریقا به این سرزمین اشغالی آماده بودند.

بر اساس آماری که اداره مرکزی آمار  رژیم صهیونیستی منتشر کرده است ، از سال 1948 تا پایان سال 2015 بیش از 720 هزار نفر از یهودیان ثبت شده در اسرائیل از فلسطین اشغالی خارج و دیگر به آن باز نگشته اند.

فرار و مهاجرت معکوس از فلسطین اشغالی به دارندگان مدارک بالای دانشگاهی محدود نمی شود بلکه بسیاری اقشار دیگر را هم در بر گرفته است .

روزنامه هاآرتص در شماره سوم آوریل 2019 خود آورده بود ایرز کوماروفسکی آشپز معروفی که در فلسطین اشغالی و در منطقه الجلیل شهرت زیادی دارد هم به نیویورک نقل مکان کرده است.

به اعتقاد کارشناسان صهیونیست، بزرگترین نگرانی که مراکز تصمیم گیری اسرائیل را به وحشت انداخته آن است که در سایه روند مهاجرت معکوس از یک سو و افزایش شمار فلسطینیان شمار جمعیت فلسطینیان و صهیونیستهای مهاجر در سال 2020 با یکدیگر مساوی شود.

این نگرانی به حدی است که طی چند ماه اخیر چند سخنرانی در کنفرانس های معتبر اسرائیلی در این رابطه برگزار شده است. این در حالی است که ایان مدان رئیس بخش مالی و بودجه وزارت جذب مهاجر رژیم صهیونیستی خبر داد بودجه ای به مبلغ 100 میلیون شیکل برای ترغیب مجدد دانشمندان یهودی برای بازگشت به فلسطین اشغالی به تصویب رسیده است.

درباره علت این فرار، رسانه های عبری زبان رژیم صهیونیستی دلایل مختلفی را ذکر می کنند.
از پرداختن به گرانی معیشت در فلسطین اشغالی نسبت به بقیه نقاط دنیا تا فراهم بودن فرصت های شغلی یا تحقیقاتی در دانشگاه های مختلف جهان و البته اعتراف به نقش مقاومت که اوضاع امنیتی وسیاسی رژیم صهیونیستی را به شدت متزلزل کرده است.

به اعتقاد کارشناسان صهیونیست، عملیات گروه های مقاومت فلسطین و انتفاضه مردم فلسطین نقش مهمی را در رسیدن این تعداد از صهیونیستها به تصمیم قطعی خروج از فلسطین داشته است به نحوی که می توان گفت صرفه نظر از توجیه های رژیم صهیونیستی اکثر مهاجران برای جستجوی امنیت از سرزمین فلسطین فرار کرده یا به تعبیری فراری داده شدند.

تحقیقات رسانه های عبری نشان می دهد اکثر افرادی که فرار از فلسطین اشغالی را به ماندن در آن ترجیح داده یا می دهند معتقدند زندگی شان در داخل فلسطین اشغالی در معرض خطر قرار دارد ، این احساس در میان مهاجران ساکن شهرک های مهاجر پذیر رژیم صهیونیستی بیشتر است.

همچنین بسیاری از آنها اعلام کرده اند هرگز احساس وابستگی به این خاک و سرزمین را به دست نیاورده اند. این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان فلسطینی یهودیان به امید زندگی در شرایط ایده آل و حتی سطحی بالاتر از آن به فلسطین اشغالی مهاجرت کردند، اکثر آنها به دلایل منافع شخصی و نه مسائل ایدئولوژیک به فلسطین اشغالی آمدند تا شرایط معیشتی و اقتصادی خود را ارتقا ببخشند، اما وقتی با شرایط حاکم بر رژیم اسرائیل از جمله گرانی ، ناامنی ، نژادپرستی و الزامی بودن خدمت نظامی مواجه شدند تا در این شرایط متوجه شوند نه خبری از عسل هست و نه شیر پس در سایه عدم لغو تابعیت اصلی خود تصمیم گرفتند شرایط زندگی در کشورهای خود را به توهم زندگی در بهشت یهودیان ترجیح دهند.

بهشتی که بیش از هر زمان دیگری صهیونیست ها به دروغ بودن آن اذعان پیدا کرده اند. امیلیا لیپلیش، استاد روانشناسی دانشگاه عبری قدس در کتاب جدید خود صدای فقر جدید در اسرائیل که با استناد به گفتگوهایش با شماری از زنان و مردان صهیونیست نوشته شده معتقد است امروز بسیاری از اسرائیلی ها خود را فقیرتر از گذشته می دانند.

در بخشی از این کتاب آمده است امروز جریان هایی در جامعه در حال شکل گیری است که می گویند ما فقط برای زنده ماندن به اسرائیل نیامده ایم بلکه می خواهیم زندگی کنیم ، در حالی که هر روز تعداد بیشتری در اسرائیل احساس بدبختی می کنند.

روزنامه معاریو در شماره 30 می سال جاری خود اعتراف می کند این روزها تعداد بیشتری از کسانی که فرودگاه بن گوریون را ترک می کنند دیگر قصدی برای بازگشت به آن ندارند و تعداد بسیار کمی از آنها مجددا این فرودگاه را به چشم خواهند دید.
انتهای خبر///

منبع؛ تسنیم


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز