خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/04/22 1:39:13 AM

دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگو با شبکه المنار؛

ایران همواره تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند 

ایران به هیچ وجه در مقابل تحریم ها کمر خم نخواهد کرد بلکه همواره تهدیدها را به فرصت تبدیل می کند.

ایران همواره تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت سالگرد پیروزی سال 2006 مقاومت لبنان بر رژیم صهیونیستی با تلویزیون المنار گفتگو کرد و در ابتدا گفت: معادلاتی که جنگ سال 2006 با خود به همراه داشت, دستاوردهایی که این جنگ به دنبال داشت, همچنان وجود دارند و حتی با گذشت زمان مستحکم و تثبیت شده اند, به همین منظور شاهد یکی از ثمرات این دستاوردها هستیم و آن اینکه لبنان از سال 2006 تا به امروز در امنیت به سر می برد و این امنیت از جانب آمریکا یا سازمان ملل متحد یا شورای امنیت سازمان ملل متحد و دیگر نهادها و سازمان های بین المللی نیست.

سیدحسن نصرالله: بسیار امیدوارم روزی در قدس نماز بخوانم

دبیرکل جنبش حزب الله لبنان گفت: از کسانی است که بسیار امیدوار است در قدس نماز بخواند.

سید حسن نصر الله در ادامه گفتگوی اختصاصی شبکه تلویزیونی المنار با وی و در پاسخ به این پرسش که چه کسی در مسجد الاقصی در قدس نماز خواهد خواند؟ جنابعالی یا فرزندانت یا نوه هایت؟ گفت اولا عمر دست خدای سبحان است اما اگر این جنبه را کنار بگذاریم من بر اساس منطق و زمان و نیز تحولات منطقه و جهان می گویم من از کسانی هستم که بسیار امیدوارم در قدس نماز بخوانم. من بر اساس منطق این را می گویم و بر اساس علم غیب هم نمی گویم زیرا علم غیب نمی دانم.
 

تحت فشار و تحریم، همه دنیا هم نمی تواند ایران را مجبور به مذاکره کند

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: گام اول برای تحقق مذاکره غیرمستقیم میان امریکا و ایران را باید امریکا بردارد چرا که این امریکا است که منطقه را در این تنش و تنگنا قرار داده است، بنابراین امریکا باید تحریم ها علیه ایران را بردارد و به توافق هسته ای با ایران بازگردد و پس از این اقدام ها، هرچیزی قابل مذاکره است.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: نه تنها امریکا، اگر همه دنیا بیایند که ایران در شرایط تحریم‏، محاصره و تهدید به جنگ، حاضر به مذاکره با ترامپ و یا فرد دیگری غیر از او شود ایرانی ها این کار را نخواهند کرد اما با این حال ایران از اقدام های همه کشورها با حفظ منافع و کرامت ایرانی استقبال می کنند.
دبیرکل حزب الله گفت: ایران به طور قطع، مستقیما وارد مذاکره با امریکا نمی شود. بر اساس اطلاعاتی که من در اختیار دارم اختلاف در ایران وجود ندارد و نمی تواند ادعا کرد که مثلا این حرف و موضع گیری‏ موضع امام خامنه ای (مد ظله العالی) است که موضع رئیس جمهور نیست بلکه موضع اتخاذ شده توسط ایران موضع همه مسئولان و مقاماتی ایرانی در نظام‏، دولت، پارلمان و همه علما و مراجع دینی و مردم ایران است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: حتی کسانی که در ایران با سیاست خارجی کنونی ایران موافق نیستند و کسانی که حتی مخالف نظام اسلامی در ایران هستند تاکید دارند که ایران نمی تواند تحت فشار، تحریم و تهدید به جنگ، مذاکره و گفتگو کند بنابراین اجماعی در این باره در ایران وجود دارد. هیچ ایرانی حتی کسانی که مخالف با نظام هستند در ایران وجود ندارد که بگوید باید مذاکره کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: ایرانی ها تسلیم تحریم و محاصره نمی شوند. ایران به هیچ وجه در مقابل تحریم ها کمر خم نخواهد کرد بلکه ایران همواره تهدیدها را به فرصت تبدیل می کند. تحریم ها علیه ایران موجب خواهد شد ایرانی ها مشکلات اقتصادی خود را حل کنند بنابراین تولید داخلی تقویت می شود و ایرانی ها با شتاب بیشتری در مسیر اقتصاد مقاومتی حرکت می کنند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: ایران روابط خود با کشورهای همسایه و سایر کشورهای دنیا را گسترش می دهد. ایران امروز روابط خود را با روسیه‏، چین‏ با کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و کشورهای عضو بریکس توسعه می دهد.

مقاومت لبنان عامل اصلی بازدارنده رژیم صهیونیستی

سید مقاومت در ادامه گفت: امنیت در لبنان, در مرزهای جنوبی کشور, (البته به استثنای برخی حوادث و اتفاقات) دستاورد لبنانی و نتیجه وحدت, مقاومت, مردم, ارتش, اراده و خون شهدای لبنان است. امروز اسرائیل مهم ترین عنوانی که استفاده می کند موازنه و نیروی بازدارنده است. بازدارنده با کی؟ بازدارنده میان لبنان و رژیم صهیونیستی و به صورت دقیق تر میان مقاومت مردمی با حکومتی که خود را قدرت برتر منطقه می خواند و این دستاورد بزرگی است. این روند از سال 2006 تا به الان مانعی در برابر اسرائیل برای تجاوز به لبنان بوده است, این نکته ای است که اسرائیلی ها, اعم از مقامات سیاسی, نظامی, حزبی و رسانه ای بدان اعتراف کرده اند.

البته در سطح ژنرال ها این اعترافات معمولا برای دوران پس از بازنشستگی است که آزادتر می شوند و می توانند آنچه را که در قلبشان می گذرد بیان کنند. در هر حال این موضوع امروز عیان است, به همین منظور وقتی گفته می شود پس از جنگ سال 2006 و معادلات ناشی از آن, دشمن برای هر اقدام تجاوزکارانه علیه لبنان, همه جوانب را به سختی می سنجد و محاسبه می کند, اشاره به نکته ای است که هر روز روشن تر می شود و انشاء الله آمار آن را با ارقام ارائه خواهم کرد.

مقاومت با وجود تحریم ها و مجازات ها، قوی تر از گذشته

مجری: با گذشت سیزده سال از آن پیروزی, چه چیزی برای مقاومت عوض شد؟ البته جنابعالی این موضوع را در جاهای مختلف بیان کردید, اما برخی از فشارها, تحریم ها و مجازات ها را شاهد بوده ایم, آیا می توان گفت هنوز مقاومت, قدرتمندتر از هر زمانی است, آیا این معادله تغییر نیافت؟

دبیرکل حزب الله گفت: به خواست و لطف الهی, مقاومت با وجود تحریم ها و مجازات ها, همچنان قوی تر از هر دوره ای است, در سیزده سال گذشته مقاومت به طرز قابل توجهی توسعه یافته و پیشرفت کرده است, این پیشرفت هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی مصداق دارد. این هم نکته ای است که اسرائیل بدان اعتراف می کند و بارها درباره آن سخن گفته است. متاسفانه باید همواره به این مسئله اشاره کنم (به اعتراف اسرائیل درباره توسعه مقاومت و دیگر موضوعات) به این دلیل که برخی افراد, همچون اسرائیلی ها, بیش از آنکه به حرف رهبران مقاومت اعتماد کنند به اظهارات و ارزیابی های اسرائیل اعتماد می کنند. در سیزده سال گذشته ما در زمینه توانمندی نیروی انسانی رشد کرده ایم که مهم ترین عامل به شمار می آید, انسان مجاهد و جان نثار در راه خداوند متعال عامل مهمی است. رشد توانمندی انسانی ما در این مدت بسیار زیاد بوده و با هیچ زمانی قابل قیاس نیست.

مقاومت در همه زمینه ها توسعه یافته است

مجری: یعنی آمار نیروهای انسانی مضاعف شد؟

سید حسن نصرالله تصریح کرد: نه, چند برابر شده است, توانمندی هجومی ما در دو بعد پرورش نیروی هجومی و اقدامات میدانی, که اتفاقات سوریه نمونه آن است رشد داشت, ما در سال 2006 در زمینه توانمندی هجومی, قدرت محدودی داشتیم و بیشتر توانمندی هایمان دفاعی بود, این موضوع حتی در سطح نیروهای پیاده ما نیز مصداق داشت, اما امروز به قدرت هجومی در سطح نیروهای پیاده مجهزیم, ضمن این که این نیروها به تسلیحات پیشرفته و ممتاز مجهزند. این توانمندی در همه زمینه ها حتی در بعد ایمان, عقیده, شجاعت, تجربه, اراده, آموزش و ... مشاهده می شود. مثلا به جز بسیج عمومی و یگان های نظامی, نیروی رضوان و سپاه عباس را داریم که تعداد نیروهایشان بسیار زیاد است.

این نیروها از افراد متخصص در عملیات هجومی و مجهز به تجربه تشکیل شده اند اما در سال 2006 چنین نیروهایی در اختیار نداشتیم. قدرت موشکی ما نیز افزایش یافت, این افزایش هم در بعد کمی و هم در بعد کیفی است, از نظر کمی اصلا با آنچه سال 2006 داشتیم قابل قیاس نیست, در بعد کیفی هم به موشک های دقیق مجهز شدیم که بارها در این زمینه اسرائیل و آمریکا ابراز نگرانی کرده اند و همین اتفاق درک موضوع را آسان تر می کند.

هراس مقامات اسرائیلی از مقاومت، بیش از هر زمانی

سید مقاومت افزود: همچنین به توانمندی پهپادی مجهز شده ایم, پهپادها امروز در محاسبات نظامی جایگاه قابل توجهی دارند, البته در سال 2006 هم در این زمینه تلاش هایی داشتیم اما داشته های ما بسیار ناچیز بود حتی ما پس از آن نیز در مراحل آغازین تاسیس یگان پهپادی بودیم. در زمینه های دیگر مثل حوزه اطلاعاتی از هر زمانی پیشرفته تریم, در میزان سلاح, توسعه قابل توجهی داشتیم و حتی در این زمینه تسلیحاتی داریم که می تواند سبب غافلگیری دیگران شود.

در نتیجه, مقاومت در همه زمینه ها, در زمین, دریا و هوا, در بعد کمی, کیفی, تجربی, آموزشی, آمادگی و از همه مهم تر, در بعد ایمانی اعم از یقین به پیروزی الهی, اعتماد و توکل به خدا و آمادگی برای جانفشانی, توسعه یافته است به همین منظور امروز آنچه یقین است اینکه همه مقامات اسرائیلی بیش از هر زمانی از این مقاومت می هراسند و بیش از هر زمانی به این مقاومت توجه می کنند.

هشدار به رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای ماجراجویی نظامیسید حسن نصرالله در ادامه مصاحبه با شبکه المنار در واکنش به تهدیدهای رژیم صهیونیستی گفت: در یکی از سخنرانی هایم گفته بودم ما هم سلاح هسته ای در اختیار داریم و آن، مخازن آمونیاک در حیفاست؛ کافی است یک موشک یا  دو موشک به آنجا روانه کنیم, حال اسرائیلی ها تصور کنند این موشک ها به انبارهای آمونیاک در حیفا برخورد کند، ده ها هزار نفر کشته می شود, ده ها هزار نفر زخمی می شوند و امکانات زندگی در این منطقه از بین می رود, من درباره عملیات الجلیل یا درباره نیروی زمینی صحبت نمی کنم, موضوع صحبتم نفوذ به سرزمین فلسطین عزیز هم نیست. 

سید مقاومت افزود: سخنم فقط از آتش است, آن روزی را که از آن سخن می گویم برای ما قابل دسترسی است. هم آنان و هم ما می دانیم که در این منطقه کارخانجات شیمیایی, پتروشیمی و نیروگاه های هسته ای قرار دارد, همه این مناطق هم در تیررس موشک های ماست و می توانیم آنها را هدف قرار دهیم.اسرائیل، سست تر از لانه عنکبوت

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه این گفتگوی تلویزیونی گفت: اسرائیل سست تر از لانه عنکبوت است. 13 سال گذشته نشان داد که اسرائیل سست تر از لانه عنکبوت است..
سید حسن نصرالله همچنین تاکید کرد: ایران از سوریه خارج نمی شود چرا که حضور ایران در سوریه با خواست و اراده بشار الاسد و ایرانی ها بوده است.

پنتاگون بیش از همه نمی خواهد وارد جنگ با ایران شود

سید مقاومت در ادامه، تصریح کرد: تاکنون ترامپ تاکید کرده است که نمی خواهد با ایران وارد جنگ شود علاوه بر این، مسئولان آمریکایی نیز گفته اند که نمی خواهند به ایران حمله کنند. پنتاگون بیش از همه نمی خواهد که وارد جنگ با ایران شود چرا که بیش از همه از پیامدهای این جنگ باخبر است اما برخی‏‏، آمریکا را به جنگ با ایران تشویق می کنند. من بسیار بعید می دانم آمریکا آغازگر جنگ علیه ایران باشد.
دبیرکل حزب الله افزود: پهپاد جاسوسی آمریکا که توسط ایران سرنگون شد پهپادی معمولی نبود بلکه این پهپاد یکی از مهمترین هواپیماهای منحصر به فرد آمریکا است که گفته می شود تاج سر یا در بالاترین سطح صنایع نظامی آمریکاست.

اسرائیل، ابزار آمریکا در منطقه 

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: اسرائیل، ابزار آمریکا در منطقه خاورمیانه است و اگر بخواهم ادبیات و عبارت امام خامنه ای را بیان کنم اسرائیل ابزار غرب آسیایی‏ یا ابزار خاورمیانه ای آمریکا برای تحقق طرح این کشور و تسلط آن بر منطقه و نفت و گاز است.
انتهای خبر///
منبع، خبرگزاری صداو سیما


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز