خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/04/21 3:49:28 AM

طرح سنای آمریکا برای ممنوعیت صدور ویزا برای خاندان سعودی 

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا تلاش دارد طرحی را به تصویب برساند که طبق آن اعضای خانواده پادشاهی سعودی به علت مسائل حقوق بشری امکان سفر به آمریکا را نداشته باشند.

طرح سنای آمریکا برای ممنوعیت صدور ویزا برای خاندان سعودی


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز،جمهوری‌خواهان مجلس سنای آمریکا در پی تدوین قانونی هستند که مانع از صدور ویزا برای اعضای خانواده سلطنتی سعودی به علت مسائل حقوق بشری برای سفر به این کشور شود. قانونی که رئیس‌جمهور آمریکا امکان وتوی آن را نداشته باشد.نشریه تایم با انتشار این خبر نوشت که «جیم ریچ» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا از ایالت «آیداهو» قصد دارد از این طرح رونمایی کند. طرحی که در صورت تبدیل شدن آن به قانون می‌تواند صدها نفر از اعضای خانواده پادشاهی سعودی را از سفر به آمریکا منع کند.

«جیم ریچ» نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این قانون تلاش دارد تا روابط میان ایالات متحده آمریکا و عربستان سعودی را در ابعاد مختلف تغییر دهد و همچنین ابراز امیدواری کرد که باقی اعضای سنا نیز از آن حمایت کنند.

او تأکید کرد: « همه ما در خصوص این که نیاز به چشم‌اندازی برای تغییر رفتار عربستان سعودی داریم؛ هم نظر هستیم و این قانون می‌تواند تأثیر واقعی در این مورد بر جای بگذارد.»

چند تن از دموکرات‌ها از جمله «جین شاهین» از ایالت «نیوهمپشایر» نیز از این طرح حمایت کرده‌اند و طبق برنامه‌ریزی کمیته روابط خارجی قرار است در همین ماه جاری این طرح در کنار طرح «باب مِنندز» برای ممنوعیت فروش سلاح به عربستان سعودی و اعمال تحریم‌ها علیه این کشور در رابطه با موضوع جمال خاشقچی، به رأی گذاشته شود.

سناتور «لیندسی گراهام» از ایالت کارولینای جنوبی که هم‌پیمان ترامپ محسوب می‌شود نیز در این طرح مشارکت دارد.

از سوی دیگر به نوشته پایگاه بلومبرگ، طبق طرح «جیم ریچ» قانون منع صدور ویزای برای اعضای خانواده پادشاهی سعودی تا زمانی که این کشور  پیشرفتی در زمینه حقوق بشر نشان ندهد ادامه خواهد یافت و این پیشرفت می‌بایست از سوی تیمی به سرپرستی وزارت خارجه آمریکا تأیید شود و احتمالا مستلزم آزادی دهها نفر از زندانیان در عربستان است.

همزمان با ارائه این طرح، «جیم ریچ» تلاش می‌کند که امضای ترامپ را برای قانونی شدن آن بگیرد و به نظر می‌رسد این طرح حمایت ضمنی کاخ سفید را نیز به همراه دارد و برخی اعضای کمیته روابط خارجی سنا گفت‌و‌گوهایی را با اعضای دولت ترامپ انجام داده‌اند.

در همین راستا، «آگنس کالامار» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدام‌های خارج از چارچوب قانون نیز روز سه‌شنبه گذشته گفت که آمریکا باید در خصوص نتایجی که در خصوص قتل جمال خاشقچی به دست آورده، دست به اقداماتی بزند.

او که در کنفرانسی در لندن در جمع گروههای حقوق بشری سخنرانی می‌کرد، گفت که به نفع آمریکاست که اقدامی در این خصوص اتخاذ کند.کالامار در ۲۹ خردادماه گذشته درباره تحقیقات قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد ریاض در کنسولگری سعودی در استانبول گفته بود که «مدارک معتبری از دست داشتن مقامات عالی‌رتبه سعودی از جمله «محمد بن سلمان» ولی‌عهد این کشور در تحقیقات حول قتل خاشقچی به‌دست آمده است».
انتهای خبر///

منبع؛ فارس


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز