خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1397/08/27 1:14:18 AM

جدیدترین روش درمان سپسیس و بیماری های خود ایمنی 

محققان دانشگاه شفیلد انگلیس موفق به کشف یک مهار کننده شده اند که با غیرفعال کردن التهاب، قادر به درمان سپسیس، سندرم حاد تنفسی و بیماری های خود ایمنی است.‌

جدیدترین روش درمان سپسیس و بیماری های خود ایمنی


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز؛  این مهار کننده روی آنزیم OGG1 اثر می گذارد و در مدل های حیوانی منجر به کاهش التهاب ریه شده است. این مهارکننده پاسخ سیستم ایمنی را تحریک می کند و گزینه مناسبی برای درمان سپسیس و بیماری های خود ایمنی است.
عفونت خون یا سپسیس ، قاتل شماره یک بیماران بستری در بیمارستان است و باید به محض مشاهده درمان آغاز شود. عفونت خون که گاهی مسمومیت خون نیز نامیده می شود، یک واکنش ایمنی خطرناک و جدی است که بر اثر ترشح مواد شیمیایی ایمنی به داخل جریان خون برای مبارزه با عفونت بوجود می آید و می تواند منجر به مرگ شود. التهاب ناشی از عفونت خون سبب سوراخ شدن عروق و تولید لخته می شود. در نتیجه، جریان خون کافی به ارگان های بدن نمی رسد و ارگان ها بر اثر کمبود اکسیژن و مواد غذایی دچار اختلال می شوند. در موارد حاد، فشار خون به اندازه ای کاهش می یابد که قلب ضعیف شده و دچار شوک سپتیک می شود. در این حالت کبد، کلیه، ریه و اندام های حیاتی دیگر دچار نارسایی می شوند.
شایعترین علت سپسیس، یک عفونت باکتریایی موجود در خون است. اگر سیستم ایمنی موفق به نابودی باکتری نشود، سبب عفونت می شود. باکتری سپسیس می تواند از هر نقطه ای، حتی یک خراش کوچک روی زانو، وارد بدن شود.
محققان بر این باورند که سپسیس می تواند بر اثر عفونت های دیگری از قبیل آپاندیسیت، ذات الریه، عفونت دستگاه ادراری، مننژیت و عفونت کلیه ناشی شود. گاهی علت سپسیس با استئومیلیت یا عفونت استخوان همراه است. گاهی این عفونت ناشی از نوعی قارچ است.
مطالعات محققان دانشگاه شفیلد نشان می دهد پروتئین OGG1 منجر به التهاب می شود و مهارکننده جدید از التهاب جلوگیری می کند. این مکانیسم با رویه داروهای ضد التهابی کاملا متفاوت است و به سیستم ایمنی اجازه حمله به بخشی از خودش را نمی دهد. حمله سیستم ایمنی به خودش حالتی است که در بیماری هایی مانند سپسیس،‌ ام اس و اختلالات خود ایمنی دیگر دیده می شود.
بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، بیش از 1.5 میلیون آمریکایی در سال به این عفونت مبتلا می شوند. تعداد افرادی که بر اثر این عفونت در بیمارستان بستری شده اند، از 621 هزار نفر در سال 2000 میلادی، به یک میلیون و 141 هزار نفر در سال 2008 میلادی رسیده است. همه افراد، به ویژه افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، سالمندان، نوزادان و کودکان در معرض این عفونت قرار دارند. متاسفانه به دلیل مقاومت در برابر آنتی بیوتیک، این عفونت رو به روز در حال افزایش است. مطالعات نشان می‌دهد از هر پنج بیمار مبتلا به سپسیس، یک نفر جان خود را از دست می‌دهد.
سپسیس از هرنقطه ای از بدن می تواند آغاز شود، بنابراین علایم متفاوتی دارد. معمولا تشخیص بیماری تا زمان بروز علایم دشوار است. معمولا بیماری در سه مرحله سپسیس، سپسیس حاد و شوک سپسیس بروز می کند. تب اولین نشانه بیماری است. ضربان قلب افزایش می یابد و بیش از 90 ضربان در دقیقه می شود. اختلال در تنفس، عملکرد غیر طبیعی قلب، شکم درد، کاهش تعداد پلاکت، کاهش ادرار، خارش پوست، بروز لکه های تیره روی پوست، لرز، ضعف شدید، بیهوشی و سردرگمی و هذیان از مهمترین علایم بیماری هستند. حالت پیشرفته بیماری که شوک سپسیس نام دارد، سبب کاهش فشار شدید خون، نارسایی اندام داخلی و مرگ می شود.
انتهای خبر///
 
منبع؛ ایرنا
 


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز