خانه یادداشت سیاسی بین الملل علم و فناوری حوزه و دانشگاه اجتماعی اقتصادی فرهنگ و هنر ورزشی
 
کشف 2 مورد از عملیات بمب گذاری در مسیر زائرین اربعین       شغل های غیر مرتبط با رشته های تحصیلی عاملی برای کاهش راندمان کاری       رنج زنان کولبر تمامی ندارد / شهرداری‌های استان کردستان در آستانه ورشکستگی       کامبک جواب کامبک!       خوب و بد افزایش نرخ حامل‌های انرژی/ بار گرانی انرژی بر دوش اقشار کم‌درآمد است       آینده پژوهی پاشنه آشیل تصمیم گیری مدیران است       امنیت در مراسم اربعین برقرار است       عیادت مقام معظم رهبری از آیت الله مکارم شیرازی       روستا كانون تولید و حیات جامعه است       حیوان آزاری نشان از خشونت های پنهان جامعه دارد       نباید از تصویب لایحه ای که موجب کاهش اختیارات مدیریتهای محلی می شود حمایت کرد       کاهش جمعیت عشایر خطر آفرین است       حضور فرمانده کل قوا در دانشگاه افسری امام حسین (ع)       از قصور‌ در خدمت‌رسانی عذرخواهی می‌کنیم       دو بال پرواز برای ایجاد ارتباط واقعی بین دانشگاه و صنعت       شبکه آموزش رسانه ملی برای ترویج فرهنگ شورایی آستین بالا می زند       شهرداری به انتظار مردم برای صدور پروانه ساختمانی پایان دهد       هماهنگی وجوه نمادین و نرم افزاری       رشد حدود ۳۰ درصدی صادرات       موج جدید تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در آینده نزدیک       
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/04/11 7:30:39 AM

لذت سفر دریایی با نخستین کشتی کروز هیبریدی جهان 

نخستین کشتی کروز هیبریدی جهان طی روزهای آینده از سمت شمال نروژ به سمت آلاسکا به حرکت در خواهد آمد.

لذت سفر دریایی با نخستین کشتی کروز هیبریدی جهان


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، شرکت "هارتیگروتن"(Hurtigruten) سازنده نخستین کشتی گردشی هیبریدی جهان موسوم به "روئالد آمونسن"(Roald Amundsen) است. کشتی روئالد آمونسن قابلیت حمل ۵۰۰ مسافر را دارد و طراحی آن به گونه‌ای است که در شرایط آب و هوایی ناملایم نیز قادر به حرکت است.نام کشتی گردشی مذکور از نام روئالد آمونسن جستجوگر نروژی دو قطب شمال و جنوب گرفته شده است. وی نخستین سفر اکتشافی قطب جنوب را میان سال‌های ۱۹۱۰–۱۲ رهبری نمود و همچنین نخستین کسی است که به هر دو قطب شمال و جنوب رسید. آمونسن را نخستین کسی می‌دانند که گذرگاه شمال غربی را درنوردید. روئال آمونسن در سال ۱۹۱۰ میلادی به سمت قطب شمال حرکت کرد و تصمیم داشت اولین کسی باشد که به آنجا می‌رسد، اما این تصمیم را به تعویق انداخت چرا که یک آمریکایی به نام رابرت پیری پیش از اقدام او، مدعی شد که به آنجا رسیده است. بعدها ادعای پیری در رسیدن به محل دقیق قطب شمال رد شد. این کاشف نروژی سپس تصمیم گرفت به قطب جنوب برود. آمونسن در ۱۴ دسامبر ۱۹۱۱ اولین کسی بود که وارد قطب جنوب شد. در ۱۹۰۳ آمونسن با کامیابی گذرگاه شمال غربی –میان دو اقیانوس اطلس و آرام را پیمود.

"دانیل اسکلدام"(Daniel Skjeldam) مدیر اجرایی شرکت هارتیگروتن گفت: در حالی که موتورها عمدتاً با سوخت گازوئیل کار می‌کنند اما باتری‌های کشتی نیز در شرایط ایده آل در حدود ۴۵ تا ۶۰ دقیقه عمل می‌کنند.

این شرکت تخمین می‌زند که باتری این کشتی، نه تنها باعث صرفه جویی در مصرف سوخت می‌شود بلکه تا ۲۰ درصد نیز از انتشار گاز دی اکسید کربن نیز جلوگیری خواهد کرد.

این شرکت در ادامه افزود: با افزایش روز افزون شمار خودروهای الکتریکی این ایده نیز به ذهن ما رسید تا یک کشتی گردشی هیبریدی توسعه دهیم.

کشتی مذکور این هفته از قطب شمال به سمت گذرگاه شمال غربی و از آنجا به آلاسکا خواهد رفت. البته این شرکت برنامه‌های دیگری نیز دارد و بنابر گزارش‌ها ساخت یک کشتی هیبریدی دیگر نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد که احتمالاً اواخر امسال عرضه خواهد شد اما ظرفیت باتری این کشتی دو برابر ظرفیت باتری کشتی روئالد آمونسن خواهد بود.

انتهای خبر///
منبع؛ ایسنا
 


 

 
یادداشت  


گفتگو  


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز