خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/04/11 7:24:38 AM

در گردهمایی سازندگان مراکز علم کشور مطرح شد

علم تنها راه حل اختلاف طبقاتی است/مراکز علمی باید برابر و در دسترس همگان باشند 

مدیر سابق باغ کتاب با اشاره به اینکه علم تنها راه حل اختلاف طبقاتی است، گفت: باید شرایطی فراهم شود تا قشر ضعیف جامعه از مراکز علمی بیشتر استفاده کنند.

علم تنها راه حل اختلاف طبقاتی است/مراکز علمی باید برابر و در دسترس همگان باشند


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، سید مجید حسینی، مدیرعامل سابق باغ کتاب تهران و استادیار دانشگاه تهران امروز در گردهمایی سازندگان مراکز علم کشور که در آستانه دومین سالگرد افتتاح بزرگترین مرکز علم و سرگرمی کشور در باغ کتاب تهران برگزار شد، اظهار کرد: سیستم آموزش کشور به جای آنکه سرانه مطالعاتی را افزایش دهد، آن را کاهش می‌دهد و استعدادها را سرکوب می‌کند.وی در ادامه با اشاره به اینکه استعداد ۷۰ هزار دانش‌آموز برای کنکور تجربی نابود می‌شود و بعد از پنج تا ۶ سال که از چرخه آموزش بیرون می‌آیند، علاقه‌ای به مطالعه ندارند، گفت: آمارها نشان می‌دهد هر چه سطح تحصیلی دانش‌آموزان بالا می‌رود، سطح مطالعه آنها کمتر می‌شود. زیرا سیستم آموزشی ما ضد مطالعه است.

حسینی افزود: در ایران یک میلیون دانش‌آموز داریم و اگر هر یک از آنها در طول سال یک کتاب مطالعه می‌کردند، وضع مطالعه ما بهتر بود.

این استاد دانشگاه در ادامه تصریح کرد: در کشور ما به جای تقویت مطالعه کننده و نویسنده و توزیع کتاب، ناشر را تقویت می‌کنند. تا زمانی که سیستم آموزشی ضد مطالعه است، فروش کتاب کمکی به افزایش سرانه مطالعه نمی‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد: ما احتیاج به یک تغییر بزرگ در آموزش داریم. نظام آموزشی باید به جای اینکه دانش‌آموزان با استعداد را به ماشین تست زنی تبدیل کند، به تبدیل شدن استعدادها به اشتغال کمک کند.

دکتر حسینی در ادامه با اشاره به اینکه مشکل اصلی نظام آموزشی ما مخالفت با فعالیت‌های جانبی است، گفت: هیچ بخشنامه‌ای ارسال نمی‌شود که مدارس را موظف به شرکت و حضور در مراکز علمی کند، زیرا این مراکز ارتباطی به کنکور ندارند.

وی افزود: اگر بخواهیم سیستم آموزشی و مطالعه کشور را اصلاح کنیم، باید به سمت فیلدهای دیگر آموزش مثل استعدادیابی حرکت کنیم که در نهایت به اشتغال ما کمک کند.

مدیرعامل سابق باغ کتاب با اشاره به اینکه سیاست‌های فقرزدایی ما بی ارزش است، گفت: علم تنها راه حل اختلاف طبقاتی است. تنها راه ارتقای طبقاتی کودکانی که از قشر ضعیف جامعه هستند، این است که آنها را با یک علم کاربردی آشنا کنیم؛ مثلاً شرایطی فراهم کنیم که در مسابقات رباتیک شرکت کنند.

وی تاکید کرد: امکاناتی مثل شرکت در مسابقات مختلف اگرچه برای افراد مرفه یک امکان تفریحی است، ولی برای افرادی مثل کودکان کار می‌تواند باعث ارتقای طبقاتی آنها شود.

دکتر حسینی در ادامه تصریح کرد: اگر فرزندان خانواده‌های ضعیف به مدرسه خوب بروند و آموزش کاربردی را تجربه کنند، می‌توانند طبقه اجتماعی خودشان را ارتقا داده و زندگی خود را تغییر دهند.

وی افزود: کشور ما پیشرفت‌های زیادی در مراکز علمی ایجاد کرده است، ولی این مرکزها در دسترس همه نیستند. تا زمانی که سیاست‌های دولت به سمتی رود که مراکز علمی خودشان مسئول اداره کردن باشند، وضعیت همین است. در همه جای دنیا مراکز علمی موفق و پیشرفته‌ای وجود دارند که خصوصی نیستند. اگر هم خصوصی باشند، مربوط به حوزه تفریحی هستند. هیچ مرکز علمی و آموزشی مطلقی نمی‌بینیم که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اداره شود. زیرا بخش خصوصی سود می‌خواهد. اگر درآمدزایی و سودیابی را وارد علم کنیم، فقط باعث طبقاتی‌تر شدن آن می‌شویم.

این استاد دانشگاه با اشاره به اهداف این مراکز، گفت: هدف از ایجاد مرکزهای علمی، دسترسی برابر و ایجاد فرصت برای آموزشی است که استعدادها را سرکوب نکند.

وی افزود: کسب سود از مراکز علمی نابرابری بیشتری در کشور ایجاد می‌کند. آنچه افتخارآفرین است، آموزش و علمی است که از سوی دولت و شهرداری ایران باشد.

دکتر حسینی با اشاره به هزینه‌های مراکز علمی گفت: با این هزینه‌ها به جای دسترسی و تولید استعداد علم را طبقاتی می‌کنیم و کمک می‌کنیم کسانی که امکانات زیادی برای کسب علم دارند، امکانات بیشتری داشته باشند.

وی در پایان تاکید کرد: علم در ایران باید از بخش‌های دولتی، تعاونی و مردم محور اداره شود تا به آموزش و اشتغال کمک کند. حتی اگر دولت از این مسئولیت شانه خالی می‌کند، بهتر است این بخش را نهادهای اجتماعی مدیریت کنند، نه بخش‌های خصوصی و درآمدزا.
انتهای خبر///
 


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز