خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/04/11 2:57:00 AM

استاد نیوز بررسی می کند؛

رونق بازار دست دوم فروشی عاملی برای کاهش مصرف گرایی 

با توجه به نوسانات نرخ ارز شاهده گرانی بیش از اندازه در بازار لوازم خانگی هستیم که این خود رکود سنگینی در بازار لوازم خانگی ایجاد کرده است.

رونق بازار دست دوم فروشی عاملی برای کاهش مصرف گرایی


پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز سرویس اقتصادی؛ با اعمال تحریم های یک جانبه آمریکا و همچنین نوسانات نرخ ارز شاهده گرانی بیش از اندازه در بازار لوازم خانگی هستیم که این خود رکود سنگینی در بازار لوازم خانگی ایجاد کرده است.

 گفتنی است طی چند ماه گذشته شاهد افزایش قابل ملاحظه قیمت لوازم خانگی هستیم هرچند در کنار این افزایش افسار گسیخته متاسفانه بسیاری از لوازم خانگی نیز در بازار کمیاب و یا نایاب شده است که این خود می‌تواند مشکلات بسیاری را برای مصرف کنندگان ایجاد کند.


بازار داغ لوازم خانگی دست دوم

آنچه مسلم است در سایه گرانی های اخیر شاهد ایجاد رونق در بازار دست دوم های لوازم خانگی بودیم که این خود می‌توانند نشان از افزایش بی سابقه قیمت‌ها و عدم نظارت مسئولین بر این بازار داشته باشد.

 باید در نظر داشت که رونق بازار دست دوم های لوازم خانگی می تواند معایب بسیاری را به دنبال داشته باشد به عنوان مثال لوازمی که در این بازار ارائه می شود با قیمت بسیار بالاتر از ارزش واقعی آنها به فروش می رسد همچنین به دلیل وجود مشکلاتی که دارند دارای عمر کوتاهی نیز می باشد که این خود می تواند در عمل باعث هدر رفتن پول خریدار شود.

پر واضح است که یکی از مهمترین دلایل رونق بازار دست دوم فروش ها کاهش قدرت خرید مردم است هر چند در این میان برخی از کارشناسان بر این باور هستند که رونق بازار دست دوم می‌تواند کمک شایانی به صنعت کند و همچنین باعث افزایش صرفه جویی در بخش های مانند انرژی کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی و مواردی از این دست باشد.

از سوی دیگر باید خاطر نشان کرد که رونق صنعت دست دوم در اقتصاد کشور خود می تواند عاملی برای صرفه‌جویی ارزی باشد هر چند در این مجال باید یاد آور شد که ایران در این صنعت دارای سابقه طولانی می باشد و رونق این بازار تنها مربوط به این چند ماه اخیر نیست.

لازم به ذکر است که استفاده حداکثری از امکانات موجود خود می‌توانند یکی دیگر از مزایای رونق بازار دست دوم باشد چرا که همان گونه که می دانیم امروزه تب بالای مصرف گرایی در میان مردم شیوع پیدا کرده است که رونق این بازار می تواند عاملی برای کاهش مصرف گرایی در میان مردم باشد.


کاهش سطح تولیدات کارخانه ها در سایه رونق بازار دست دوم فروشی
 

بدیهی است بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که رونق بازار دست دوم فروشی خود می تواند عاملی برای کاهش میزان تولیدات کارخانه ها باشد.

استهلاک بالا و کاهش عمر مفید لوازم خانگی دست دوم خود می تواند یکی دیگر از معایب رونق این بازار باشد چرا که بسیاری از لوازم خانگی که در این بازار عرضه می شود متاسفانه از استهلاک بالایی برخوردار هستند که رونق این بازار خود می‌تواند به مثابه به هدر رفتن پول و سرمایه مردم باشد.
 
در خاتمه باید خاطر نشان کرد که رونق بازار دست دوم فروشی لوازم خانگی خود می‌توانند نقش تعیین‌کننده‌ای در برون رفت از شرایط موجود اقتصادی داشته باشد از این رو توصیه می‌شود نظارت بیشتری بر این بازار انجام شود تا شاید از این وادی بتوانیم شاهد کاهش تخلفات در این بازار پر رونق باشیم.


انتهای یاداشت///


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز