خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/04/10 11:36:53 PM

رییس مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها:

باید مردم را نسبت به جنایتهای آمریکا آگاه کنیم / دعوت از اساتید مسلمان برای مقابله با تروریسم جهانی 

فؤاد ایزدی رییس مجمع اساتید مسلمان دانشگاه ها در حاشیه برگزاری همایش «آمریکا و جنایتهای قرن» در گفتگو با خبرنگار استادنیوز گفت: برای تغییر باورمندی مردم باید به تبلیغات گسترده و بهره گیری از توان علمی اساتید و بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی روی آورد تا مردم با ابعاد تاریک حقوق بشر و تروریسم آمریکایی آشنا شوند.

باید مردم را نسبت به جنایتهای آمریکا آگاه کنیم / دعوت از اساتید مسلمان برای مقابله با تروریسم جهانی


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، همایش «آمریکا و جنایتهیا قرن» روز گذشته و به همت مجمع اساتید مسلمان دانشگاه ها در دانشگاه امیرکبیر با حضور اساتید دانشگاه ها و فعالین رسانه ای برگزار شد.
 
فؤاد ایزدی در تشریح علل برگزاری این نشست گفت: علت برگزاری این همایش این بود که مقام معظم رهبری، چند سال پیش بحث حقوق بشر آمریکایی را مطرح کردند و متعاقب آن می بایست اقدام برای تبیین زوایای مختلف تروریسم آمریکایی انجام شود. جلساتی در دوسال گذشته برگزار شد که البته امکانات بیشتری داشتیم و توانستیم از اساتید مختلفی از سراسر جهان هم دعوت کنیم که با حضور ایشان در دانشگاه تهران موضوع حقوق بشر آمریکایی را بررسی کنیم. امسال نیز در این هفته که بازهم به فرمایش مقام معظم رهبری هفته حقوق بشر آمریکایی نامیده شده برای بررسی جنایتهایی که در قرن معاصر انجام شده از اساتید مختلف دعوت کردیم تا به بررسی ابعاد مختلف این اقدامات بپردازیم.
 
ایزدی برگزاری جلسات محدود را برای بررسی جنایات آمریکا کافی ندانست و افزود: علاوه بر همایش «آمریکا و جنایتهای قرن» نشست دیگری نیز با هدف بررسی ابعاد مختلف حقوق بشر آمریکایی برگزار می شود که این میزان برای بررسی همه جانبه این موضوع کافی نیست. و باید بیشتر به آن پرداخت.

رییس مجمع اساتید مسلمان دانشگاه ها علت اهمیت بررسی حقوق بشر آمریکایی را در تبلیغات این دولت برای سرپوش گذاشتن بر جنایاتش خواند و افزود: برخی می پرسند که چرا باید به بررسی جنایات آمریکا و حقوق بشر آمریکایی پرداخت که در پاسخ این سوال باید به صحبتهای اساتید اشاره کرد.

تبلیغات گسترده یکی از مهمترین ابزارهایی ست که دولت آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر جنایات حقوق بشری در اقصی نقاط جهان از آن استفاده می کند و بر مردم خود و سایر ملل تاثیر می گذارد. قاعدتا با شرایط کنونی جهان، رویکرد دولت و رییس جمهور آمریکا و تحریم های ظالمانه ای که علیه ایران می شود باید با همین ابزار تبلیغات، سیاستهای این دولت را خنثی کرد و به جهانیان گفت که آمریکا چه جنایتهایی را در حق بشریت انجام داده است.
 
وی با تشریح تبلیغات اهداف همایشهای اینچنینی گفت: با وجود این تحریم ها و رفتار آمریکا در چهلسال گذشته، قاعدتا نباید کسی را در کشور داشته باشیم که دیدگاه مثبتی نسبت به نوع رفتار داشته باشد اما می بینیم با توجه به تبلیغات گسترده این دولت کسانی حتی در اقشار فرهیخته هستند که هنوز به آمریکا خوشبین هستند و نتوانستند شرایط را آنگونه که در حقیقت هست ببینند. باید پذیرفت که این ضعف وجود دارد و باید برای اصلاح دیدگاه این افراد و در اصل جامعه جهانی باید به بررسی و تبیین ابعاد مختلف جنایتهای حقوق بشری آمریکا پرداخت.
 
ایزدی در پاسخ به سوالی در خصوص باورمندی مردم گفت: یکی از مهمترین ابزارهای تروریسم، فعالیت بر باورمندی مردم است. باوری که در مردم تغییر می کند تا چشم بر سیاستهای شوم و جنایات یک حکومت ببندند. مجمع اساتید مسلمان دانشگاه ها با برگزاری همایشهایی همچون همایش «آمریکا و جنایتهای قرن» و دعوت از اساتید دانشگاه های مختلف جهان سعی دارد ابعاد مختلف این جنایتها را برای مردم تبیین کند تا افراد و اقشار مختلف نسبت به این امر آگاه شوند. از سوی دیگر در تلاشیم که با همکاری تشکلهای اساتید دانشگاه هاو جامعه نخبگانی با تهیه و انتشار مقالات و گزارشهای علمی و تاریخی از ابعاد مختلف به تشریح این سیاستها بپردازیم.

فواد ایزدی با جدی خواندن نیاز به تالیف در زمینه حقوق بشر آمریکایی تصریح کرد: برای تغییر باور مردم و آگاهی اقشار مختلف جامعه چه در داخل و چه خارج از کشور، نیاز به تالیفات چه به صورت مقالات و چه کتاب های مختلف است که باید اساتید در حوزه های مختلف پای کار بیایند و در این زمینه فعالیت کنند تا علیه تبلیغات شوم و گسترده آمریکا بایستیم. باید از ظرفیت رسانه ها هم در این زمینه استفاده کرد و اساتید با حضور در برنامه های مختلف از یافته های خود در خصوص تروریسم جهانی سخن گفته و به آگاهی مردم کمک کنند.
 
وی با اشاره به ابعاد تاریک حقوق بشر آمریکایی گفت: واقعیت های حقوق بشر آمریکایی آنقدر تیره و تاریک است که پرداختن به آن اصلا کار سختی نیست. باید  در این زمینه هم از اساتید ایرانی و داخل کشور و هم اساتید خارجی در داخل و خارج کشور استفاده کرد تا به شیوه ها و بیانهای مختلف این حقایق برملا شود. تنها باید در این زمینه کارهای موثری انجام شود تا این واقعیتها به گوش مردم برسد.
 
ایزدی با اشاره به پوشش رسانه ای گسترده این همایش گفت: برای تعریف برآیند این همایش باید گفت استقبال رسانه ها و پوشش خبری خوبی که روی داد نشان از این دارد که جامعه برای شنیدن از جنایتهای حقوق بشری آمریکا تشنه است.امروز قریب به اتفاق رسانه های کشور در همایش حضور داشتند و بخشهای مختلف آن را پوشش دادند که این نوید خوبی است. این پوشش رسانه ای در تاثیرگذاری اهداف همایش بسیار موثر است. میهمانهای خوبی هم در نشست حضور داشتند و امیدواریم که این کار که با اخلاص اساتید مسلمان شکل گرفته بتواند اثر مثبتی بر جامعه داشته باشد.

رییس مجمع اساتید مسلمان دانشگاه ها در پاسخ به سوالی در خصوص نقش شبکه های اجتماعی در باورمندی مردم گفت: امروزه شبکه های اجتماعی از ضریب نفوذ خوبی در جامعه برخوردارند و توانستند در منظر جامعه تاثیرگذار باشند. از این جهت پرداختن به شبکه های اجتماعی بسیار می تواند تاثیرگذار باشد و ابزار خوبی برای اطلاع رسانی و اثربخشی ست. اما کاری که باید در بستر شبکه های اجتماعی انجام شود باید تخصصی و علمی باشد که بتواند همه جنبه های مدنظر را تامین نموده و درباورمندی مردم نسبت به تروریسم جهانی تاثیرگذار باشد. منابع متعددی در این زمینه هست که قابلیت استفاده دارد. بعضی مواقع تنها مخاطب داخلی ست و خودمان می توانیم با تعیین مصادیق و محتوا، اطلاعات لازم را در اختیار شهروندان قرار دهیم و در مواقع دیگر نیاز هست که شبکه گسترده ای که در خارج از کشور وجود دارد و نقدهایی را نسبت به سیاستهای خارجی و داخلی آمریکا مطرح می کند را شناسایی کرده تا در قالب یک جبهه منسجم به اجرای برنامه های مشترک بپردازد.
 
ایزدی با اشاره به فعالیتهای مجمع اساتید در فضای مجازی گفت: مجمع اساتید مسلمان دانشگاه ها علی رغم کمبود امکاناتی که با آن مواجه است و به صورت مردم نهاد و خودجوش اداره می شود توانسته با راه اندازی سایت و صفحاتی در فضای مجازی حضور داشته و با توجه به تازه کار بودن و مردم نهاد بودن تاثیر خوبی را تا کنون برجای گذاشته است.
 
وی در پایان گفتگو از اساتید دانشگاه های مختلف کشور و علاقه مندان حوزه پژوهش دعوت کرد تا با عضویت در این مجمع برای مقابله با تروریسم جهانی اقدام کنند.

سمیرا حسن

انتهای خبر///


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز