خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/04/10 11:27:28 PM

مرضیه هاشمی:

رفتار آمریکا با من نمونه حقوق بشر آمریکایی است/ استقبال جوانان غربی از نامه و پیام رهبری 

مرضیه هاشمی فعال رسانه ای آمریکایی الاصل و‌ مجری شبکه پرس تی وی در جریان همایش آمریکا و جنایتهای قرن گفت: رفتار آمریکا با من نمونه حقوق بشر آمریکایی است. آمریکایی ها روش کنترل و محدود کردن آزادی ها را بلدند چون سالها اینکار را انجام داده اند

رفتار آمریکا با من نمونه حقوق بشر آمریکایی است/ استقبال جوانان غربی از نامه و پیام رهبری


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز؛ مرضیه هاشمی فعال رسانه ای آمریکایی الاصل است که چندی پیش در خاک این کشور به بهانه های واهی زندانی شد.وی با حضور در همایش آمریکا و جنایتهای قرن خود را نمونه و نماینده اجرای حقوق بشر امریکایی خواند.
 
هاشمی با بیان تجربه اش از زندانهای آمریکا گفت: باید بگویم که من از نزدیک حقوق بشر آمریکایی را دیده ایم.سالها فعالیت در کسوت خبرنگار باعث شده که دیدگاه من در برابر ژست حقوق بشری آمریکا عوض شود.آنها در برابر اقدامات خلاف حقوق بشر دولت‌شان در کشورهای دیگر سکوت می‌کنند.
فعال رسانه ای با تاکید بر همراهی رسانه ایی در آمریکا گفت: من حقوق بشر آمریکایی را دیده و حس کردم. من دیدم چقدر راحت در آمریکا افراد ناپدید می‌شوند. خوشبختانه فرزندم در سفر آمریکا همراهم بود و سروصدا زیاد شد اما افراد بسیاری بودند که بدون سروصدا ناپدید شدند.

وی با رمزگشایی از ترس زندانیان امریکایی گفت: در زندانهای امریکا خیلی‌ها می‌ترسند زندانی شدن اقوام و خانواده‌هایشان را مطرح کنند. خیلی از زندانیان که ساکت هستند سیاه‌پوست یا لاتین‌تبار بودند. آن افراد بیشتر اوقات کم‌بضاعت بوده و وکیل دولتی می‌گیرند و افراد برای اینکه زمان کمتری زندانی شود، مجبور به پذیرش اتهام می‌شود.

خبرنگار پرس‌تی‌وی با بیان شعار آمریکا در نداشتن زندانی سیاسی ادامه داد: هیچ وقت از زندانی سیاسی در آمریکا نمی‌شنوید چراکه افراد را با اتهام های دیگر محاکمه می‌کنند در حالی که ما زندانیان سیاسی سیاهپوست و سرخپوست زیادی داریم که متهم به قتل شده‌اند. من فقط ۱۱ روز در زندان بودم و نمی‌دانم چگونه می‌خواهند انسانیت را از شما بگیرند. آنها در زندان می‌خواهند افراد را بشکنند. من را در زندان با پابند و دستبند جابه جا می‌کردند. مگر من چه کرده بودم؟ همان کشور مدعی حقوق بشری است.

هاشمی با یادآوری سالگرد حمله به هواپیمای ایرانی از سوی ناو آمریکایی وینسس خاطرنشان کرد: دو روز دیگر سالگرد حمله به هواپیمای مسافربری ایران است. آنها هیچ وقت عذرخواهی نکردند و نگفتند ما اشتباه کردیم. پنج سال پیش پلیس آمریکا یک سیاهپوست را در شهر فرگوسن کشت مردم اعتراض کردند ولی آنها تانک آوردند.

وی با اشاره به ساخت مستندی درباره فرگوسن گفت: مستندی درباره فرگوسن که حدود پنجسال پیش در مقابله با پلیسها کشته شد در حال ساخت است.در این موضوع پلیس به همراه تانکها به این شهر آمدند و به صورت مستقیم مردم را نشانه گرفتند.آنهم تنها به این دلیل که آنها سیاه پوست هستند.
 
این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه برای آمریکا نسبت به کشورها حقوق‌بشر مهم نیست، ابراز داشت: رسانه‌های اصلی آمریکایی با دولت همراه هستند. آنها برابر خلاف دولت‌شان در کشورهای دیگر سکوت کرده و درباره حقوق بشر سکوت می‌کنند.

هاشمی با بیان اینکه من نمی‌دانم چطور برخی افراد و جوانان به آمریکا علاقه‌مند هستند، عنوان کرد: ای کاش می‌توانستم بگویم آمریکا به دنبال حقوق بشر است ولی آمریکا به هیچ وجه به دنبال حقوق بشر نیست.

وی با بیان اینکه مردم آمریکا چندان اطلاعات سیاسی ندارند و هرچه رسانه‌های آمریکایی بگویند قبول دارند، یادآور شد: من فکر نمی‌کنم اکثر مردم آمریکا قبول کنند که آمریکا همدست ناقضین حقوق‌بشر است زیرا فکر می‌کنند که کشورشان به دنبال دمکراسی آزادی و عدالت است.

خبرنگار پرس‌تی وی اضافه کرد: ریاست جمهوری ترامپ موجب تغییر فضا شده ولی فکر نمی‌کنم بیش از ۵۰ درصد مردم قبول کنند که آمریکا داعش را شکست داده است. آمریکا با تظاهرکنندگان به طور مستقیم رفتار و برخورد نمی کنند. آنها روش کنترل و محدود کردن آزادی بیان را بلدند زیرا چندین دهه است که این کار را انجام می دهند.

مرضیه هاشمی در پاسخ به سوال حضار در خصوص مواجهه مردم آمریکا با اخبار این جنایتها گفت: آموزه ها از کودکی به جامعه آمریکایی این است که به سیاست دخالتی نداشته باشید.جامعه آمریکا علی رغم فعالیت بسیار در سالهای 60 اکنون رویکرد منفعلانه دارند. دولتها بعد از سال 60و رفتارهای نژادپرستانه صورت گرفته این آموزه را نهادینه و پیاده سازی کردند که در سیاست دخالتی نباشد.و وقتی اینگونه فرد و جامعه تربیت شود همه عملکردها را باور می کنند. ماسک دموکراسی و خیرخواهی آمریکا را باور کردند که البته شاهدیم جامعه آمریکا در حال تغییر است.

وی با اشاره به اطلاع رسانی اخبار گفت: دونالد ترامپ بر اخبار و اطلاع رسانی تاکید دارد و سبب شده مردم بیشتر در جریان امور قرار بگیرند که این امر ریشه در حوادث پس از یازده سپتامبر دارد. البته افرادی هستند در ایالتهای مختلف که برای جنگ داخلی آمادگی دارند که سبب شده دولت مرکزی با احتیاط بیشتری عمل کند.

هاشمی در پاسخ به سوالی در خصوص پیام رهبری به جوانان غرب گفت: باید بدانیم که چهل سال علیه ایران زمینه سازی صورت گرفته و واقعا شکستن موانع کار آسانی نیست. پیغام مقام معظم رهبری و سخنان ایشان تاثیر بسزایی در جوامع دارد. مثلا سخن رهبری درباره جنگذبا آمریکا که بیان کردند «جنگ نمی شود» در تمام دنیا شنیده شد و مورد استقبال قرار گرفت. البته جوانان مسلمان فعال در امریکا هستند که ارتباط خوبی با سایرین برقرار می کنند و مقاومت را درک می کنند.

خبرنگار پرس تی وی با اشاره به باور جوانان غربی به رهبری ایران گفت: با جوانانی مرتبطم که می گویند مقام معظم رهبری برای ایرانیان نعمت است. و البته پیام رهبر در همه جوامع و خصوصا در بین جوانان تسری پیدا کرده و‌ مورد استقبال قرار گرفته است.
 
 
گفتنی است این همایش با هدف بررسی مظاهر حقوق بشر آمریکایی در دانشگاه امیرکبیر تهران و به همت مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها برگزار شد.

سمیرا حسن

انتهای خبر///


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز