خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/04/04 3:22:21 AM

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: حنای آمریکایی‌ها در تحریم ایران رنگی ندارد  

حجت الاسلام ذوالنور معتقد است که تحریم‌های جدید آمریکایی‌ها علیه ایران بی‌خاصیت است و به تعبیری، حنای تحریم‌هایشان رنگی ندارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: حنای آمریکایی‌ها در تحریم ایران رنگی ندارد


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اعلام کرد: دور جدید تحریم‌های آمریکا، گفت: تشدید تحریم های آمریکا علیه ایران یک امر طبیعی است، آمریکا نسبت به ما خصومت و دشمنی جدی دارد، تا الآن هم که اگر کاری نکرده، نتوانسته است، نه اینکه نخواسته، همه تلاشش را به کار گرفته و از این به بعد هم همین جور خواهد بود.وی با بیان اینکه تحریم‌های اخیر آمریکا، جدید نیست، اظهار داشت: این تحریم‌ها از گذشته نیز بوده است، اینها در چند مرحله سپاه را جزئی و کلی تحریم کردند، مثلا گوشه دیگری را بگیرد و تحریم کند، مضحک است، حتی کل سپاه را به عنوان سازمان تروریستی تحریم کرده و معنایی ندارد که دوباره تحریم کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: آمریکایی‌ها شب گذشته وزیر امور خارجه ما را تحریم کردند، وی یک مقام رسمی دیپلماتیک است و بالاترین جایگاه دیپلماسی را در کشور ما دارد و براساس هیچ قانون و روابط بین‌المللی، نمی‌توانند این کار را بکنند.

حجت‌الاسلام ذوالنور با تأکید بر اینکه مسیر این تحریم‌ها تأثیری در اراده ملت ایران ندارد و آمریکایی‌ها باید بدانند که با این تحریم‌ها ایستادگی مردم ایران بیشتر از گذشته خواهد شد، گفت: این تحریم‌ها نشان‌دهنده اوج استیصال آمریکایی‌ها در تحریم جمهوری اسلامی ایران است.

وی اضافه کرد: این تحریم‌های آمریکا تکراری، بی‌خاصیت و بی‌ثمر است، آمریکایی‌ها هیمنه و اقتدارشان پیاپی و مسلسل‌وار شکسته شده است. انتصاب سرلشکر سلامی در فرماندهی سپاه نیز موجب ترس آمریکایی‌ها شد، بی‌اعتنایی ایران به پیام آمریکا که از طریق  "شینزو آبه" اعلام شده بود،نیز موجب تزلزل جایگاه آمریکایی‌ها شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: آمریکایی‌ها ادعا می‌کردند که پهپادشان رادارگریز است و وقتی توسط پدافند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران سرنگون شدند، نزد حامیان منطقه‌ای‌شان نیز شرمنده شدند، در این شرایط برای جبران این تحقیرها و برای التیام دلشان، کینه‌شان را از طریق تحریم‌ها بروز می‌دهند.

حجت‌الاسلام ذوالنور با تأکید بر اینکه این تحریم‌های آمریکا چیز جدیدی نیست و اتفاق خاصی نخواهد افتاد، گفت: مسیر مقاومت در برابر زورگویی‌های آمریکایی‌ها همچنان ادامه دارد، زیرا اینها صداقت ندارند و دچار استاندارد دوگانه و رفتار چندگانه در منطقه هستند.

وی تأکید کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند که با این تحریم‌ها راهی برای مذاکره با جمهوری اسلامی ایران باز نخواهند کرد، زمانی می‌توانند با جمهوری اسلامی ایران مذاکره کنند که از موضع احترام با مردم ایران صحبت کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه حنای آمریکایی‌ها در تحریم ایران رنگی ندارد، گفت: با توجه به اینکه تحریم‌ها بی‌اثر بوده، به تحریم افراد روی آورده‌اند که نشان می‌دهد خودشان هم به بی‌اثر بودن تحریم‌ها پی برده‌اند.

حجت‌الاسلام ذوالنور در پاسخ به این سوال که آیا تحریم‌های آمریکا جمهوری اسلامی ایران را پای میز مذاکره می‌آورد، افزود: میز مذاکره تحریم‌ها را برنمی‌دارد، بلکه امتیاز بیشتری به دشمن خواهد داد، چون آنها نمی‌خواهند با ما تفاهم کنند، بلکه می‌خواهند ما را محدود کنند.

وی اضافه کرد: آنها برای مذاکره، از اول موضوع تعیین می‌کنند، در این شرایط مذاکره امکان‌پذیر نیست، مذاکره باعث می‌شود تا قدرت مانور ما محدود شود و هر چه قدرت ما محدودتر شود، آسیب بیشتری خواهیم دید، بنابراین هیچ رفتار آمریکایی‌ها، جمهوری اسلامی ایران را پای میز مذاکره نخواهد کشاند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: مذاکره در شرایطشی صورت می‌گیرد که آمریکا از خر شیطان پیاده شود، از موضع احترام با ملت ایران برخورد کند، گذشته سیاه‌شان را جبران و تطهیر و با نگاه به منافع متقابل با ملت ایران صحبت کنند.


نماینده مردم قم در مجلس در پایان خاطرنشان کرد:  هر چقدر آمریکایی‌ها از موضع قلدری و زورگویی ورود کنند، قطعا تنفر مردم ما از آنها بیشتر خواهد شد. 
انتهای خبر///

 


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز