خانه یادداشت سیاسی بین الملل علم و فناوری حوزه و دانشگاه اجتماعی اقتصادی فرهنگ و هنر ورزشی
 
کشف 2 مورد از عملیات بمب گذاری در مسیر زائرین اربعین       شغل های غیر مرتبط با رشته های تحصیلی عاملی برای کاهش راندمان کاری       رنج زنان کولبر تمامی ندارد / شهرداری‌های استان کردستان در آستانه ورشکستگی       کامبک جواب کامبک!       خوب و بد افزایش نرخ حامل‌های انرژی/ بار گرانی انرژی بر دوش اقشار کم‌درآمد است       آینده پژوهی پاشنه آشیل تصمیم گیری مدیران است       امنیت در مراسم اربعین برقرار است       عیادت مقام معظم رهبری از آیت الله مکارم شیرازی       روستا كانون تولید و حیات جامعه است       حیوان آزاری نشان از خشونت های پنهان جامعه دارد       نباید از تصویب لایحه ای که موجب کاهش اختیارات مدیریتهای محلی می شود حمایت کرد       کاهش جمعیت عشایر خطر آفرین است       حضور فرمانده کل قوا در دانشگاه افسری امام حسین (ع)       از قصور‌ در خدمت‌رسانی عذرخواهی می‌کنیم       دو بال پرواز برای ایجاد ارتباط واقعی بین دانشگاه و صنعت       شبکه آموزش رسانه ملی برای ترویج فرهنگ شورایی آستین بالا می زند       شهرداری به انتظار مردم برای صدور پروانه ساختمانی پایان دهد       هماهنگی وجوه نمادین و نرم افزاری       رشد حدود ۳۰ درصدی صادرات       موج جدید تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در آینده نزدیک       
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/04/02 6:53:02 AM

در واحد اجرایی سازمان ثبت اسناد؛

وصول بیش از ۱۰ هزار میلیاردی از معوقات بانکی  

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک: پارسال بیش از ده هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی از طریق واحد اجرایی این سازمان دریافت شد

وصول بیش از ۱۰ هزار میلیاردی از معوقات بانکی


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز؛ سازمان ثبت اسناد با راه اندازی بانک جامع اطلاعات ثبتی املاک و دسترسی‌هایی که به سازمان امور مالیاتی می‌دهد در وصول مالیات‌ها بسیار موثر است.
وی گفت: برخی موسسات از پرداخت مالیات خودداری می‌کنند و با محدودیت‌هایی که سازمان ثبت اسناد برای آن‌ها اعمال می‌کند این موسسات مجبور می‌شوند مالیات را پرداخت کنند.
خدائیان در خصوص آمار ثبت وقایع ازدواج و طلاق هم گفت: در سال گذشته ۵۵۸ هزار واقعه ازدواج به ثبت رسید که با سال پیش از آن تفاوت چندانی نداشت و ۱۷۹ هزار واقعه طلاق هم شکل گرفت که نسبت به سال قبل از آن یک درصد کاهش داشت.
 
همچنان نقل و انتقال با اسناد عادی رونق دارد
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: متاسفانه نقل و انتقال از طریق اسناد عادی همچنان رونق دارد و درصد بالایی از ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی ناشی از این اسناد است.
ذبیح اله خدائیان در نشست خبری افزود: گاهی اوقات یک ملک با اسناد عادی به ده‌ها نفر فروخته می‌شود و از این طریق شاهد فروش مال غیر و کلاهبرداری هستیم و رسانه‌ها باید فرهنگ سازی کنند تا مردم از سند عادی به سند رسمی رو آورند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای جلوگیری از ثبت شرکت‌های صوری و کاغذی چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: برخی متقاضیان ثبت شرکت‌ها هیچ اراده‌ای به تشکیل شرکت پس از مجوز ثبت شرکت ندارند یا به قصد سوء استفاده اقدام به ثبت شرکت می‌کنند.
خدائیان گفت: قوانین مربوط به ثبت شرکت‌ها بسیار قدیمی است و ما نمی‌توانیم تا قبل از ثبت شرکت اعتبارسنجی کنیم.
معاون رئیس قوه قضائیه گفت: کسی که تقاضای ثبت شرکت می‌کند با ارائه گواهی عدم سوء پیشینه و مدرکی مبنی بر ورشکسته نبودن و مدرکی دیگر مبنی بر اینکه مدیرعامل شرکت دیگری نیست، می‌تواند ثبت شرکت کند.
وی افزود:​ قانون گذار هیچ اختیاری به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای نظارت بر فعالیت شرکت‌ها نداده است و همین که شرکتی به ثبت رسید، وظیفه سازمان ثبت تمام می‌شود و باید سازمان‌های دیگر نظارت را اعمال کنند.
خدائیان گفت: برای رفع این مشکل پیش نویس لایحه‌ای تهیه و از طریق رئیس قوه قضائیه به دولت ارسال شده است که اگر تصویب شود امکان اعتبارسنجی متقاضیان ثبت شرکت فراهم می‌شود و از ثبت شرکت‌های صوری و کاغذی جلوگیری خواهد شد.
وی در پاسخ به سوالی درباره علت کندی در تنظیم سند در دفترخانه‌ها گفت: سندی که تک برگی باشد نقل و انتقال آن حداکثر سه روز زمان می‌برد و اگر سند دفترچه‌ای باشد، تبدیل به سند تک برگی حداکثر ده روز طول می‌کشد.
خدائیان در پاسخ به سوالی درباره زمان برگزاری انتخابات کانون سردفتران گفت:​تاخیری ایجاد نشده است؛ افرادی نامزد شده اند و صلاحیت‌ها بررسی می‌شود و منتظریم اسامی را به ما اعلام کنند.
 
گسترش بازرسی‌های نامحسوس
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: به دنبال گسترش بازرسی‌های نامحسوس هستیم، چون اطلاعاتی که در این بازرسی‌ها به دست می‌آید در بازرسی‌های محسوس حاصل نمی‌شود.
ذبیح اله خداییان در نشست خبری به روش‌های متنوع نظارت در سازمان ثبت اسناد اشاره کرد و گفت: نظارت هوشمند و الکترونیکی، نظارت برخط و همزمان با ارائه کارت، نظارت با حضور بازرسان، نظارت با سامانه‌ها و ملاقات عمومی با مردم از روش‌های نظارتی است.
وی گفت: در صددیم برخی امور سازمان برون سپاری شود و تعداد واحد‌های ثبتی در کشور به نسبت دفاتر اسناد رسمی کمتر است که می‌توان برخی از امور را به این دفاتر سپرد.
خداییان اجرا و تکمیل طرح کاداستر را از دیگر برنامه‌های سازمان ثبت اسناد خواند و گفت: طرح کاداستر مدیریت زمین را امکان پذیر می‌کند و با اجرای آن کاربری، مالکیت و ارزش زمین مشخص می‌شود.
خداییان اجرای طرح کاداستر را باعث جلوگیری از زمین خواری، کوه خواری و دریاخواری خواند و افزود: اگر این طرح به درستی اجرا شود با فرار مالیاتی مواجه نخواهیم بود.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با وجود گذشت ۵ سال از تصویب کاداستر به علت تخصیص نیافتن اعتبارات در اجرای آن با مشکل مواجهیم و تاکنون یک سوم بودجه مربوطه در اختیار گذاشته شده است در حالی که قرار بود بودجه طرح کاداستر از محل درآمد‌های این طرح تامین شود، اما بخشی از اعتبارات این طرح در اختیار سازمان‌هایی گذاشته می‌شود که هیچ نقشی در اجرای طرح ندارند.
وی همکاری نکردن برخی سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و همچنین کمبود نیرو‌های متخصص برای اجرای این طرح را نیز از دیگر موانع بر سر راه طرح کاداستر خواند.
خداییان گفت: در خصوص الکترونیک کردن دفاتر املاک در این سال‌ها قدم‌های خوبی برداشتیم، اما همچنان ۱۵ میلیون پرونده در بایگانی موجود است که نیاز به اسکن دارد
انتهای خبر///
 


 

 
یادداشت  


گفتگو  


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز