خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/04/02 6:53:02 AM

در واحد اجرایی سازمان ثبت اسناد؛

وصول بیش از ۱۰ هزار میلیاردی از معوقات بانکی  

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک: پارسال بیش از ده هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی از طریق واحد اجرایی این سازمان دریافت شد

وصول بیش از ۱۰ هزار میلیاردی از معوقات بانکی


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز؛ سازمان ثبت اسناد با راه اندازی بانک جامع اطلاعات ثبتی املاک و دسترسی‌هایی که به سازمان امور مالیاتی می‌دهد در وصول مالیات‌ها بسیار موثر است.
وی گفت: برخی موسسات از پرداخت مالیات خودداری می‌کنند و با محدودیت‌هایی که سازمان ثبت اسناد برای آن‌ها اعمال می‌کند این موسسات مجبور می‌شوند مالیات را پرداخت کنند.
خدائیان در خصوص آمار ثبت وقایع ازدواج و طلاق هم گفت: در سال گذشته ۵۵۸ هزار واقعه ازدواج به ثبت رسید که با سال پیش از آن تفاوت چندانی نداشت و ۱۷۹ هزار واقعه طلاق هم شکل گرفت که نسبت به سال قبل از آن یک درصد کاهش داشت.
 
همچنان نقل و انتقال با اسناد عادی رونق دارد
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: متاسفانه نقل و انتقال از طریق اسناد عادی همچنان رونق دارد و درصد بالایی از ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی ناشی از این اسناد است.
ذبیح اله خدائیان در نشست خبری افزود: گاهی اوقات یک ملک با اسناد عادی به ده‌ها نفر فروخته می‌شود و از این طریق شاهد فروش مال غیر و کلاهبرداری هستیم و رسانه‌ها باید فرهنگ سازی کنند تا مردم از سند عادی به سند رسمی رو آورند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای جلوگیری از ثبت شرکت‌های صوری و کاغذی چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: برخی متقاضیان ثبت شرکت‌ها هیچ اراده‌ای به تشکیل شرکت پس از مجوز ثبت شرکت ندارند یا به قصد سوء استفاده اقدام به ثبت شرکت می‌کنند.
خدائیان گفت: قوانین مربوط به ثبت شرکت‌ها بسیار قدیمی است و ما نمی‌توانیم تا قبل از ثبت شرکت اعتبارسنجی کنیم.
معاون رئیس قوه قضائیه گفت: کسی که تقاضای ثبت شرکت می‌کند با ارائه گواهی عدم سوء پیشینه و مدرکی مبنی بر ورشکسته نبودن و مدرکی دیگر مبنی بر اینکه مدیرعامل شرکت دیگری نیست، می‌تواند ثبت شرکت کند.
وی افزود:​ قانون گذار هیچ اختیاری به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای نظارت بر فعالیت شرکت‌ها نداده است و همین که شرکتی به ثبت رسید، وظیفه سازمان ثبت تمام می‌شود و باید سازمان‌های دیگر نظارت را اعمال کنند.
خدائیان گفت: برای رفع این مشکل پیش نویس لایحه‌ای تهیه و از طریق رئیس قوه قضائیه به دولت ارسال شده است که اگر تصویب شود امکان اعتبارسنجی متقاضیان ثبت شرکت فراهم می‌شود و از ثبت شرکت‌های صوری و کاغذی جلوگیری خواهد شد.
وی در پاسخ به سوالی درباره علت کندی در تنظیم سند در دفترخانه‌ها گفت: سندی که تک برگی باشد نقل و انتقال آن حداکثر سه روز زمان می‌برد و اگر سند دفترچه‌ای باشد، تبدیل به سند تک برگی حداکثر ده روز طول می‌کشد.
خدائیان در پاسخ به سوالی درباره زمان برگزاری انتخابات کانون سردفتران گفت:​تاخیری ایجاد نشده است؛ افرادی نامزد شده اند و صلاحیت‌ها بررسی می‌شود و منتظریم اسامی را به ما اعلام کنند.
 
گسترش بازرسی‌های نامحسوس
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: به دنبال گسترش بازرسی‌های نامحسوس هستیم، چون اطلاعاتی که در این بازرسی‌ها به دست می‌آید در بازرسی‌های محسوس حاصل نمی‌شود.
ذبیح اله خداییان در نشست خبری به روش‌های متنوع نظارت در سازمان ثبت اسناد اشاره کرد و گفت: نظارت هوشمند و الکترونیکی، نظارت برخط و همزمان با ارائه کارت، نظارت با حضور بازرسان، نظارت با سامانه‌ها و ملاقات عمومی با مردم از روش‌های نظارتی است.
وی گفت: در صددیم برخی امور سازمان برون سپاری شود و تعداد واحد‌های ثبتی در کشور به نسبت دفاتر اسناد رسمی کمتر است که می‌توان برخی از امور را به این دفاتر سپرد.
خداییان اجرا و تکمیل طرح کاداستر را از دیگر برنامه‌های سازمان ثبت اسناد خواند و گفت: طرح کاداستر مدیریت زمین را امکان پذیر می‌کند و با اجرای آن کاربری، مالکیت و ارزش زمین مشخص می‌شود.
خداییان اجرای طرح کاداستر را باعث جلوگیری از زمین خواری، کوه خواری و دریاخواری خواند و افزود: اگر این طرح به درستی اجرا شود با فرار مالیاتی مواجه نخواهیم بود.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با وجود گذشت ۵ سال از تصویب کاداستر به علت تخصیص نیافتن اعتبارات در اجرای آن با مشکل مواجهیم و تاکنون یک سوم بودجه مربوطه در اختیار گذاشته شده است در حالی که قرار بود بودجه طرح کاداستر از محل درآمد‌های این طرح تامین شود، اما بخشی از اعتبارات این طرح در اختیار سازمان‌هایی گذاشته می‌شود که هیچ نقشی در اجرای طرح ندارند.
وی همکاری نکردن برخی سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و همچنین کمبود نیرو‌های متخصص برای اجرای این طرح را نیز از دیگر موانع بر سر راه طرح کاداستر خواند.
خداییان گفت: در خصوص الکترونیک کردن دفاتر املاک در این سال‌ها قدم‌های خوبی برداشتیم، اما همچنان ۱۵ میلیون پرونده در بایگانی موجود است که نیاز به اسکن دارد
انتهای خبر///
 


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز