خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/04/02 6:47:00 AM

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت

حفظ واحدهای تولیدی موجود، اولویت اصلی وزارت صمت  

این وزارتخانه سه گام اصلی را به عنوان سیاست امسال خود در صنعت در نظر گرفته که گام نخست، این است تا هیچ واحد صنعتی در حال تولید تعطیل یا نیمه تعطیل نشود.

حفظ واحدهای تولیدی موجود، اولویت اصلی وزارت صمت


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، محمدرضا فیاض در نشست خبری روز ملی صنعت و معدن افزود: گام دوم آن است که واحد‌های صنعتی که به هر دلیلی بخشی از ظرفیت تولید خود را از دست داده اند احیا شوند و به حداکثر تولید برسند و گام سوم آن است که واحد‌هایی که به هر دلیلی اعم از مدیریت و یا امکانات تهیه مواد اولیه با نقصان مواجه هستند کمبودهایشان برطرف شود.
وی اضافه کرد: از روز یازده تیر و بعد از روز ملی صنعت و معدن، کار را در استان‌ها پیش خواهیم برد و مراسم روز صنعت را برگزار خواهیم کرد.

فیاض با بیان اینکه معاونت‌های تخصصی وزارت صمت، امتیازاتی را برای تولیدکنندگان منتخب در نظر خواهند گرفت، افزود: در کشور استعداد‌های مختلف وجود دارند که عرصه‌ای برای بروز و ظهور آن‌ها نیست؛ بنابراین از تشکل‌ها درخواست کردیم تا استعداد‌های گمنام را شناسایی کنند.

وی درباره موضع وزارت صنعت درباره حذف ارز دولتی به خصوص در شرایطی که تولید کنندگان برای تأمین مواد اولیه خود دسترسی به دلار ۴۲۰۰ تومانی و حتی با نرخ نیمایی ندارند، گفت: موضوع قیمت ارز چیزی نیست که در یک برهه خاص به توان در مورد آن تصمیم گیری و در یک لحظه آن را عملیاتی کرد بلکه با توجه به شرایط باید تصمیم گرفت و بهترین روش را انتخاب کرد که در این رابطه سه نظریه وجود دارد مبنی بر اینکه دلار ۴۲۰۰ تومانی پرداخت شود، عرضه آن متوقف شود و اگر قرار است این ارز‌های ارزان توزیع شوند، روند توزیع آن‌ها تا کی ادامه داشته باشد که این سه موضوع در حال بررسی و بحث است.
فیاض افزود: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در زمانی موثر است که شرایط ایران به لحاظ بین المللی و منطقه‌ای مساعد باشد و جامعه نیز اجازه دهد که این تصمیم به بهترین شکل انجام گیرد. وضعیت کشور در توزیع مواد اولیه نیز مساعد باشد. برای هر گونه تصمیمی در مورد سیاست ارزی باید همه جوانب در تهیه، توزیع و تولید و عرضه کالا‌ها در نظر گرفته شود و هماهنگی نهایی با جامعه به عمل آید.

مشاور وزیر صنعت در خصوص عدم همخوانی قیمت کالا‌ها در مبادی تولید و عرضه ادامه داد: نحوه قیمت گذاری یک رویه متداول و مشخص دارد که مرجع تصمیم گیری‌های درباره آن، ستاد تنظیم بازار است که نمایندگان دستگاه‌های مذکور در آن حضور دارند و شرایط روز اقتصاد را بررسی کرده و در مورد قیمت تصمیم می‌گیرند.

فیاض اضافه کرد: سازمان حمایت بر این روند نظارت می‌کند و امیدواریم بتوانیم واقعی شدن قیمت‌ها را در سطح جامعه داشته باشیم تا کالا با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان برسد.

دهم تیرماه هر سال به عنوان روز صنعت و معدن نامگذاری شده و بر این اساس، امسال هم در این روز از ۵۵ برگزیده و پیشکسوت صنعت، معدن و خدمات در ۱۵ رشته فعالیت تجلیل خواهد شد.
انتهای خبر///

منبع؛ خبرگزاری صداو سیما


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز