خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1397/08/22 10:45:21 PM

ایزدی در دانشگاه تهران:

تمکین به نظر آمریکا در حوزه موشکی حمله نظامی به ایران را در پی دارد 

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: نتیجه تمکین ایران به نظر آمریکا در حوزه موشکی و منطقه‌ای یعنی حمله نظامی به کشورمان و ما نمی‌خواهیم این را انجام دهیم.

تمکین به نظر آمریکا در حوزه موشکی حمله نظامی به ایران را در پی دارد


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز؛ فواد ایزدی عضو هیات علمی دانشگاه تهران در نشست بررسی آثار تحریم های آمریکا که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: کاری که دولت آمریکا کرده این است که ۳۰۰ تا ۴۰۰ فرد، بانک، شرکت و نهاد تحریمی جدید را در لیست SDN قرار داده و این لیست را به دو برابر افزایش داده است. با این وجود ما الان هم تحریم‌های برجامی، هم تحریم‌های بعد از برجام و هم تحریم‌هایی را که هفته گذشته اضافه شده اند را داریم.
وی افزود: کاری که آمریکا می‌خواهد در نهایت انجام دهد این است که فروش نفت ایران را به صفر برساند، اما اینکه موفق شود یا نه بحث دیگری است؛ البته در صورت عدم موفقیت هم تلاش می‌کنند امکان انتقال پول به ایران را به صفر برسانند یعنی ایران نفت بفروشد، ولی پولی به دستش نرسد.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران هدف آمریکا را سرنگونی جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: آمریکایی‌ها گاهی به سرنگونی جمهوری اسلامی اذعان کرده اند و گاهی وقت‌ها این را نگفته اند، اما از کار‌ها و تحریم‌های آن‌ها اینگونه برمی آید که هدفشان این است مردم از لحاظ اقتصادی تحت فشار قرار بگیرند به حدی که تحمل آن‌ها تمام شود و به خیابان‌ها بریزند و جمهوری اسلامی را سرنگون کنند.
ایزدی افزود: آمریکا دوست دارد همان حرکت اجتماعی را که مردم علیه شاه شکل دادند و منجر به سرنگونی این حکومت شد علیه جمهوری اسلامی شکل بگیرد منتهی برای اینکه این اتفاق بیفتد نیاز است تا وضعیتی ایجاد شود که سختی و فشار بر مردم افزایش یابد. در هر حال ایران توانمندی‌ها و راهکار‌هایی برای مقابله با این فشار‌ها را دارد که بنابر اعلام رئیس جمهور توزیع بسته حمایتی و ترمیم حقوق‌ها از جمله این راهکار‌ها است.
وی اظهار کرد: خروج آمریکا از برجام با این منطق اتفاق افتاد که ضمن بازگشت تحریم‌های سابق تحریم‌های جدید هم اعمال شوند تا فشار به حدی برسد که منجر به سرنگونی جمهوری اسلامی شود. در واقع منطق آمریکا برای تشدید تحریم‌ها این است که اگر در نهایت جمهوری اسلامی سرنگون هم نشود، اما ضعیف خواهد شد در این صورت قابلیت گرفتن امتیاز بیشتر از ایران میسر می‌شود.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: یکی از اشتباهاتی که ما در سالیان گذشته داشته ایم این است که در واشنگتن این اجماع ایجاد شده که روش گرفتن امتیاز از ایران تحریم است و تحریم جواب می‌دهد با این وجود شاهدیم که تحریم با وجود دموکرات‌ها و یا جمهوری خواهان همواره وجود دارد.
ایزدی اظهار کرد: مشکلی که وجود دارد این است که تحریم ایران برای آمریکا نتایج مثبتی به همراه داشته و امکان گرفتن امتیاز از ما را فراهم کرده است.
وی بیان کرد: بعد از توافق هسته‌ای بعضا از برجام ۲ و ۳ حرف به میان می‌آمد که برجام ۲ و ۳ از نگاه طرف مقابل یعنی مذاکره در حوزه‌های موشکی و منطقه و یا بده بستان البته بده بستان در نزد آمریکایی‌ها به این معناست که چیز‌هایی را روی کاغذ می‌نویسند، ولی آن‌ها را نمی‌دهند و فقط با بستان آن کار دارند.
ایزدی با بیان اینکه آمریکایی‌ها ماههاست که از برجام خارج شده اند، اما ما همچنان تعهداتمان را ذیل این توافق ادامه می‌دهیم، افزود: عده‌ای به ترامپ می‌گفتند از برجام خارج نشوید، چون اگر خارج شوید ممکن است نه تنها جمهوری اسلامی ساقط نشود بلکه امتیازات موجود را هم با خروج ایران از برجام از دست بدهید با این وجود ترامپ این را باور نکرد و عده‌ای هم به او می‌گفتند این حرف‌ها را باور نکند در هر حال آمریکا پیام عدم خروج ایران از برجام را از داخل کشورمان و زمانی که گفته شد اگر آمریکا از برجام خارج شود ما با اروپا ادامه می‌دهیم دریافت کردند و این پیام خوبی نبود.
وی افزود: یکی از دلایلی که اروپا در اجرای تعهدات خود کارآمد نیست این است که می‌گویند ما چه امتیاز بدهیم و چه ندهیم ایران در برجام می‌مانیم.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: برخی از پیام‌ها از کشورمان منتشر می‌شود که ممکن است نیت افرادی که این پیام‌ها را منتقل می‌کنند خیر باشد، ولی در عمل نتیجه معکوس می‌دهد.
ایزدی افزود: ترامپ امکان گرفتن امتیاز بیشتر از ایران را می‌بیند به همین دلیل تلاش می‌کند تا امتیاز بیشتری از کشورمان بگیرد بنابراین او عقلانی عمل می‌کند.
وی اظهار کرد: ترامپ فعلا از سیاست خود در قبال ایران راضی است، چون حرف‌هایی را که زده محقق شده و ایران به نوعی تمام کسانی را که می‌گفتند با خروج آمریکا از برجام این کشور هم از برجام خارج می‌شود ضایع کرده است.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: گزیده مطلوب برای آمریکا این است که ایران در برجام بماند و نظارت ها، محدودیت‌های هسته‌ای و تحریم‌های گسترده‌تر قبل و بعد از برجام هم باشند. حرف ما در برجام این بود که ایران محدودیت‌های هسته‌ای را می‌پذیریم تا تحریم‌ها لغو شوند، اما الان هم محدودیت هسته‌ای وجود دارد و هم تحریم مضاعف برقرار است و این برای آمریکا بهتر است. در هر حال با وجود این وضعیت ترامپ احساس نمی‌کند که باید سیاست خود را عوض کند از این رو این سیاست را ادامه می‌دهد.
ایزدی با بیان اینکه سیاست موجود آمریکا در قبال ایران ادامه می‌یابد و فشار‌ها بیشتر هم می‌شوند، افزود: فعلا سیاست فشار و تحریم در دستور کار ترامپ است.
وی با اشاره به انتخابات اخیر آمریکا گفت: با وجود اینکه اکثریت مجلس نمایندگان به دست دموکرات‌ها افتاده، اما در رابطه با ایران اتفاق خاصی نخواهد افتاد، چون دموکرات‌های منتقد سیاست‌های ترامپ همه ضایع شده اند و حرفی برای گفتن ندارند.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: این تصور که آمریکا پس از گذشت چند ماه سیاست خود را در قبال ایران تغییر می‌دهد اشتباه است، چون سیاست آن‌ها جواب داده است. با این وجود سیاست فشار و تحریم زمانی متوقف خواهد شد که دولت آمریکا حس کند این سیاست جواب نمی‌دهد یعنی هر چه قدر فشار می‌آورد ایران امتیاز نمی‌دهد.
ایزدی با بیان اینکه نتیجه تمکین ایران به نظر آمریکا در حوزه موشکی و منطقه‌ای یعنی حمله نظامی به کشورمان و ما نمی‌خواهیم این را انجام دهیم، اظهار کرد: در حوزه تحریم‌ها تا زمانی که طرف مقابل به این نتیجه برسد که برای رسیدن به اهداف خود تحریم جواب نمی‌دهد باید مقاومت کنیم و ما این را یک بار در بحث فعالیت‌های هسته‌ای و غنی سازی اورانیوم تجربه کردیم تا اینکه طرف مقابل کوتاه آمد.
انتهای خبر///
 
منبع؛ ایسنا
 


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز