خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/03/26 1:16:10 AM

رونمایی از ۲ محصول دانش‌بنیان در دانشگاه جیرفت/ساخت پهپادی با قابلیت ارزیابی میزان سلامت گیاهان 

دو محصول دانش‌بنیان ساخته شده توسط دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه جیرفت با حضور هیئت رئیسه، اعضای هیئت علمی و جمعی از کارکنان این دانشگاه رونمایی شد.

رونمایی از ۲ محصول دانش‌بنیان در دانشگاه جیرفت/ساخت پهپادی با قابلیت ارزیابی میزان سلامت گیاهان


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز، دکتر شاپور کوهستانی رئیس دانشگاه جیرفت در این آیین ضمن قدردانی از تلاش دانشجویان و اساتید گروه‌های مختلف دانشکده فنی و مهندسی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم سند چشم‌انداز دانشگاه جیرفت حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین و نسل سوم است که این مهم با سوق دادن پژوهش‌های کاربردی اساتید و دانشجویان به سمت برطرف کردن مشکلات منطقه فراهم می‌شود.وی با بیان این مطلب که امروز لازم است تلاش خود را برای خودباوری و تولید محصولات داخلی دوچندان کنیم، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران چند سال متوالی است که از شعار اقتصاد مقاومتی و همچنین حمایت از تولید و کالای ایرانی برای نام‌گذاری سال جدید استفاده می‌کنند که نشان از توجه معظم له به این مسئله مهم دارد. لذا جوانان و دانشجویان باید با ترسیم این چشم‌انداز در راستای تولید محصولات دانش‌بنیان حرکت کنند.

رئیس دانشگاه جیرفت با بیان این مطلب که از همه طرح‌های دانش‌بنیان حمایت خواهیم کرد، افزود: تلاش هیئت رئیسه دانشگاه در سیاست‌گذاری و همچنین حمایت اساتید و دانشجویان در راستای تولید محصولات دانش‌بنیانی است که برای رفع نیازهای منطقه و کشور تولید شود.

دکتر کوهستانی با اشاره به ساخت دو محصول دانش‌بنیان توسط دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه گفت: با همه توان از این نوع طرح‌ها حمایت خواهیم کرد و در همین راستا برای ارتقای این طرح‌ها و همچنین تولید محصولات جدید اعتبار مورد نیاز را تأمین خواهیم کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بی‌شمار جنوب استان کرمان و منطقه، تصریح کرد: دانشگاه جیرفت با رصد برخی مشکلات در بخش‌های مختلف، پژوهش‌های خوبی را کلید زده است که تعدادی از این پژوهش‌ها امروز به تولید محصول منجر شده است.

دکتر ایمان گروهی، رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه جیرفت نیز در ادامه این آیین گفت: در راستای رفع برخی مشکلات پیش روی بخش کشاورزی در منطقه جنوب استان کرمان و با توجه به پتانسیل بالای کشاورزی در این ناحیه، گروه مهندسی مکانیک دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه موفق به ساخت یک دستگاه پهپاد سم‌پاش جهت استفاده در این بخش شده‌اند.

وی با اشاره به این مطلب که یکی از نیازهای بخش کشاورزی تشخیص سریع و به‌موقع آفات و بیماری‌ها در مزارع است، خاطرنشان کرد: پهپاد ساخته شده توسط دانشجویان دانشگاه جیرفت قابلیت ارزیابی میزان سلامت گیاهان، سم‌پاشی گیاهان و همچنین نشانه‌گذاری دام‌ها را داراست.

دکتر گروهی ادامه داد: این پهپاد قابلیت‌هایی دارد که می‌توان با نصب سنسورهای تشخیص آفات ابتدا وضعیت سلامت محصولات کشاورزی و نوع آفات احتمالی را ارزیابی کرد و سپس با استفاده از مخازن تعبیه‌شده روی پهپاد اقدام به سم‌پاشی نقاط آلوده به آفت کرد.

رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه جیرفت با بیان این مطلب که دانشجویان گروه مهندسی برق این دانشکده موفق به ساخت ربات خورشیدی آتش‌نشان قابل‌کنترل از راه دور شده‌اند، گفت: این ربات انرژی مورد نیاز خود را از نور خورشید تأمین می‌کند.

دکتر گروهی بخشی از ویژگی‌های مهم ربات را قابلیت کنترل از راه دور تا برد دو کیلومتر عنوان کرد و افزود: طراحی بدنه، فیزیک دستگاه و بوردهای الکترونیکی توسط دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه انجام‌شده است.

وی ادامه داد: طراحی سیستم نوین کنترل انرژی هوشمند توسط دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه جیرفت به‌گونه‌ای است که در صورت وجود نور خورشید انرژی موتورها توسط نور خورشید تأمین‌شده و مازاد انرژی خورشیدی صرف شارژ باتری‌ها می‌شود و همچنین در شرایط عدم دسترسی به نور خورشید از باتری پشتیبان که قبلاً توسط نور خورشید شارژ شده است، استفاده می‌شود.

دکتر گروهی با بیان اینکه آتش‌نشان بودن تنها یک نمونه کاربرد این ربات است، از دیگر قابلیت‌های این ربات را توانایی حمل آب و پرتاب آب به طول سه متر بیان کرد که این میزان قابل ارتقا نیز هست، همچنین این ربات مجهز به دوربین بوده و تا برد دو کیلومتر تصویر ارسالی آن قابل دریافت است.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، وی افزود: با توجه به عدم نیاز این ربات به سوخت یا هیچ‌گونه منبع انرژی خارجی و همچنین قابلیت کنترل از راه دور آن و همچنین مضر بودن تماس با سم‌های مورد استفاده برای انسان با ارتقای این ربات می‌توان از آن در سم‌پاشی کشاورزی و همچنین مبارزه با ملخ‌های مهاجر استفاده کرد.
انتهای خبر///

منبع؛ایسنا


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز