خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1397/08/21 11:57:45 PM

قدرت نمایی مقاومت در غزه 

تنش بین ارتش رژیم صهیونیستی و گروه های مقاومت فلسطین در غزه در حالی شدت گرفته که گروه های مقاومت توانسته اند با حملات راکتی و موشکی خود افزایش قدرت رزمی خود را به رخ بکشند.

قدرت نمایی مقاومت در غزه


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز؛ دور تازه تنش ها پس از آن آغاز شد که یک یگان عملیاتی ویژه اسرائیل یکشنبه شب گذشته با ورود مخفیانه به خان یونس در شرق باریکه غزه، هفت عضو شاخه نظامی حماس از جمله «نور محمد برکه» از فرماندهان گردان های «عزالدین القسام» را به شهادت رساند.
در این حمله یک افسر بلندپایه ارتش اسرائیل کشته و یک افسر دیگر زخمی شد.
به دنبال این اقدام رژیم صهیونیستی، گروه های مقاومت فلسطین ده ها راکت را به سمت مناطق صهیونیست نشین شلیک کردند.
گروه های فلسطینی توانستند یک اتوبوس حامل چند سرباز رژیم صهیونیستی در شرق جبالیا را هدف موشک خود از نوع «کورنت» قرار دهند که بر اثر آن یک صهیونیست کشته و تعداد دیگری نیز زخمی شدند.
ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که 200 راکت از غزه به سمت شهرک های نزدیک غزه شلیک شد که سامانه ضد موشکی «گنبد آهنین» توانست تعدادی از آنها را رهگیری و منهدم کند.
بر اساس گزارش ها، 13 صهیونیست در حملات راکتی و موشکی گروه های فلسطینی زخمی شده اند.
رسانه‌های صهیونیست نیز لحظه به لحظه از به صدا در آمدن آژیر خطر نزدیک بودن حملات راکتی خبر می‌دهند.
در همین حال رژیم صهیونیستی به تلافی این حملات روز دوشنبه به مناطق غزه حمله کرد که طی آن 3 فلسطینی شهید و 9 نفر دیگر زخمی شدند.
ارتش رژیم صهیونیستی ایستگاه تلویزیونی «الاقصی» متعلق به حماس را نیز منهدم کرد. هرچند که مسئولان این شبکه اعلام کردند که برنامه خود را از نقاطی دیگر در باریکه غزه پخش خواهند کرد.
در پی این رویداد، سخنگویان حماس و جهاد اسلامی اعلام کردند که از موشک‌هایی با برد بیشتر برای ضربه زدن به شهر‌های دورتر در مناطق اشغالی استفاده خواهند کرد.
تنش های اخیر باعث شد «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی سفر خود به پاریس برای شرکت در مراسم بزرگداشت یکصدمین سال پایان جنگ جهانی اول را نیمه تمام بگذارد و بامداد دوشنبه به مناطق اشغالی بازگردد.
رسانه های صهیونیست همچنین گزارش کردند که نتانیاهو دوشنبه شب در نشستی مشترک با «آویگدور لیبرمن» وزیر دفاع و فرماندهان ارتش، وضعیت در غزه را بررسی کرد.
در همین حال تلاش هایی برای کاهش تنش در حال انجام است. مصر که این روزها مشغول میانجیگری برای آتش بس بین دو طرف است، از رژیم صهیونیستی خواسته تا به حملات خود پایان دهد.
تلویزیون مصر دوشنبه شب همچنین گزارش داد که مقام های مصر با طرف های فلسطینی جهت آرام کردن فضا تا تحقق آتش بس کامل نیز گفت و گو کردند.
گروه های مقاومت فلسطینی در غزه بارها گفته اند که به چیزی جز رفع کامل محاصره غزه تن نخواهند داد.
ریشه بحران
طی ماه های اخیر تنش ها بین غزه با فلسطین اشغالی افزایش یافته است.
از سی و سه هفته پیش یک رشته راهپیمایی موسوم به «بازگشت» در مرز غزه با فلسطین اشغالی برگزار شده که در آن معترضان خواهان پایان دادن به تحریم 12 ساله غزه و بازگشت آنها به خاک فلسطین که اینک در اشغال رژیم صهیونیستی است، شده اند.
نظامیان رژیم صهیونیستی تاکنون 200 فلسطینی معترض را به شهادت رساندند و ده ها تن دیگر زخمی کردند.
رژیم صهیونیستی در حالی به محاصره غزه و سرکوب معترضان و دشوار کردن شرایط معیشتی ساکنان آن ادامه می دهد که هیچ اقدامی از سوی مجامع بین المللی در مقابله با آن صورت نمی گیرد که به گفته ناظران دلیل اصلی آن برخورداری رژیم صهیونیستی از حمایت های آمریکاست.
آمریکا و رژیم صهیونیستی بویژه از زمان ورود «دونالد ترامپ» به کاخ سفید، روابط نزدیک تری داشته اند.
آمریکا در اردیبهشت ماه امسال در اقدامی بحث برانگیز ضمن شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل کرد.
همزمان عادی سازی روابط بین برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی شدت گرفته است که مهمترین نمود آن سفر نتانیاهو به مسقط و دیدار با سلطان عمان بود.
چند وزیر کابینه رژیم صهیونیستی نیز از چند کشور از جمله امارات متحده عربی، عمان و بحرین دیدار کرده یا خواهند کرد.
بسیاری از فعالان فلسطینی معتقدند این اقدام کشورهای عربی بدون هیچ مابه ازایی، راه را برای ادامه فشارهای رژیم صهیونیستی به فلسطینیان افزایش می دهد.
انتهای خبر///
 
منبع؛ ایرنا
 


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز