خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/03/10 6:12:11 AM

برگزاری مراسم روز جهانی قدس در کشورهای مختلف جهان؛ اعلام حمایت از فلسطین و مخالفت با «معامله قرن» 

راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با ایران اسلامی در کشورهای مختلف اسلامی و عربی و دیگر مناطق جهان با تاکید بر حمایت از ملت فلسطین و مسجدالاقصی و مخالفت با توطئه‌ها و طرح‌های دشمنان و در راس آن معامله قرن برگزار شد.

برگزاری مراسم روز جهانی قدس در کشورهای مختلف جهان؛ اعلام حمایت از فلسطین و مخالفت با «معامله قرن»


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز، مردم مسلمان و روزه‌دار عراق همگام با مسلمانان دیگر مناطق جهان برای اعلام حمایت خود از ملت فلسطین و حقوق مشروع آنها و مخالفت با سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و دنباله‌روهای آنها در مراسم روز جهانی قدس شرکت کردند.خبرنگار شبکه المیادین از بغداد گزارش داد هزاران شهروند عراقی از جمله عشایر و نیز رزمندگان مقاومت در مراسم روز جهانی قدس شرکت کردند.

خبرنگار المیادین افزود گروه‌های عراقی هم در راهپیمایی روز جهانی قدس با عنوان «نه به معامله قرن» شرکت کردند.

شبکه السومریه در این باره گزارش داد نیروهای امنیتی عراق راه‌های منتهی به منطقه خیابان فلسطین را که راهپیمایی روز جهانی قدس در آن برگزار می‌شود، بستند.

برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در سوریه

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور گسترده شهروندان سوری و آوارگان فلسطینی مقیم سوریه برگزار شد.

خبرنگار شبکه المیادین از برگزاری مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در دمشق خبر داد.
بر اساس این گزارش، هزاران سوری و فلسطینی روز جهانی قدس را با حضور در راهپیمایی این روز در مقابل مسجد اموی گرامی داشتند.

خبرگزاری رسمی سوریه در این باره گزارش داد امروز راهپیمایی گسترده‌ای از ورودی بازار الحمیدیه تا مسجد اموی برای بزرگداشت روز جهانی قدس آغاز شده است.

از سوی دیگر یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه بر همبستگی کامل این کشور با ملت فلسطین و همچنین مردم مقاوم در جوان اشغالی سوریه در راه آزادی تمام اراضی اشغالی عربی و بازگشت جولان به آغوش سوریه و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس تاکید کرد.

مردم بحرین هم با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس بر حمایت خود از ملت فلسطین تاکید و توطئه‌های دشمنان و همراهی حکام مزدور آنها با این توطئه‌ها و در راس آن معامله قرن را محکوم کردند.

قرار است راهپیمایی روز جهانی قدس در لبنان با سخنرانی سید حسن نصرالله، راهپیمایی باشکوه مردم یمن در صنعاء و مناطق دیگر و راهپیمایی مردم تحت محاصره نوار  غزه تا ساعاتی دیگر برگزار شود.

برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در هند و پاکستان

مسلمانان کشورهای هند، اندونزی، مالزی و پاکستان هم امروز همگام با دیگر کشورهای اسلامی، در مراسم روز جهانی قدس شرکت کردند و در راهپیمایی این روز بر حمایت خود از قدس و مسئله فلسطین و مخالفت با طرح معامله قرن آمریکا تاکید کردند.

آمریکا، هشت کشور اروپایی و استرالیا از دیگر کشورهایی بودند که امروز راهپیمایی روز جهانی قدس در آنها برگزار شد.

مراسم باشکوه روز جهانی قدس در عمان

همچنین مراسم روز جهانی قدس در آستانه سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با حضور جمعی از سفرای کشورهای اسلامی، دیپلمات ها، اندیشمندان و مسلمانان عمان و همچنین جمعی از ایرانیان مقیم در مقر سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سلطنت عمان برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سلطنت عمان ضمن خوش آمدگویی به حاضران طی سخنانی درخصوص اندیشه ماندگار امام خمینی (ره) و تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، گفت: حمایت گسترده مادی و معنوی امام از فلسطین بیانگر اهمیت سرزمین های اسلامی در افکار امام و نهضت ایشان است.

وی افزود: امام راحل(ره) توانست اهمیت این موضوع را به انسان های مخلص و شرافتمند و عاشقان مسلمان خود در داخل و خارج ازایران انتقال دهد و به ایشان بفهماند که میان مبارزه با استبداد و مبارزه با اشغال فلسطین جدایی وجود ندارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پایان سخنان خود با تمجید از تلاش های آزاد مردان جهان اسلام در حمایت از قضیه فلسطین، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در راس جبهه مقاومت به رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مد ظله العالی در حمایت از مبارزات مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی و حامیانش به ویژه آمریکای جنایتکار استوار ایستاده و فردا که مصادف با جمعه آخر ماه مبارک رمضان است به تعبیر مقام معظم رهبری دنیا شاهد آن خواهد بود که راهپیمایی روز جهانی قدس پرشورتر از گذشته برگزار خواهد شد.

در ادامه این مراسم دکتر عبدالله العبری شاعر و پژوهشگر ارشد دانشکده حقوق دانشگاه سلطان قابوس عمان به قرائت اشعاری در وصف قدس به عنوان دغدغه اصلی امت اسلام پرداخت.

در بخش دیگری از مراسم روز جهانی قدس، نشست وحدت امت اسلامی در اندیشه امام خمینی(ره)، با حضور سه نفر از اندیشمندان حاضر در این مراسم برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی ‌واعظ‌ جوادی آملی فرزند علامه جوادی آملی، استاد حوزه علمیه قم و ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا با برشمردن ویژگی های برحق اندیشه های اسلام و لزوم وحدت بشریت متمثل در ادیان ابراهیمی، اقدام ناب گسترده و عمیق امام راحل(ره) در امتداد انقلاب شکوهمند اسلامی را یادآور شد و گفت: اتحاد مسلمانان مایه قوت و قدرت آنان در برابر متجاوزان است و با تمسک به ویژگی های ملموس وحدت نه تنها دیگران به خود اجازه تعرض نخواهند داد، بلکه وحدت مسلمین نجات بخش آن ها در همه عرصه ها خواهد بود.

دیگر سخنران این نشست، شیخ محمد علی اللواتی امام جماعت مسجد امام صادق(ع) مسقط در سخنانش به تجلیل از شخصیت منحصر به فرد امام خمینی(ره) و تاثیر افکار ایشان در جهان پرداخت و گفت: اعلام روز جهانی قدس و وحدت مسلمین ناشی از ژرف نگری امام(ره) در آرمان های الهی بود و امیدواریم به زودی این مهم تحقق یابد.
انتهای خبر///

منبع؛ تسنیم


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز