خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/03/09 6:35:30 AM

آسیب شناسی فعالیتهای علمی و فرهنگی دانشجویان

دانشجویان حاضر به پرداخت هزینه حضور در فعالیت‌های سیاسی نیستند 

رییس دانشگاه تبریز با تاکید بر این که باید فضای باز به منظور حضور دانشجویان در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی فراهم شود، گفت‌: در حال‌ حاضر به دلایل مختلف دانشجویان حاضر به پرداخت هزینه برای حضور در این نوع فعالیت‌ها از جمله برگزاری کرسی های آزاد اندیشی نیستند.

دانشجویان حاضر به پرداخت هزینه حضور در فعالیت‌های سیاسی نیستند


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز، دکتر میررضا مجیدی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب به اهمیت برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت‌: به اعتقاد من اگر برگزاری این کرسی‌ها به وسیله یک سیستم اداری هدایت شود، به هدف اصلی خود دست نخواهد یافت. بنابراین کرسی‌های آزاد اندیشی باید توسط دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه هدایت و برگزار شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود، تصریح کرد: در حال حاضر برخی از تشکل‌ها نظیر بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی به صورت محدود برنامه‌هایی در حوزه کرسی‌های آزاد اندیشی در تبریز برگزار می‌کنند، اما باید این فعالیت‌ها رونق بیشتری پیدا کند و همان طور که مقام معظم رهبری نیز تاکید کرده‌اند افکار و عقاید مختلف باید امکان ظهور از طریق برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها را داشته باشند.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگری از صحبت‌های خود، خاطر نشان کرد: متأسفانه در حال حاضر سیستم اداری به سختی می‌پذیرد که کرسی‌های آزاد اندیشی از سوی دانشجویان و اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌ها برگزار شود، به همین دلیل تاکید من این است که برگزاری این کرسی‌ها باید از جنبه اداری خارج شده و با حضور جدی دانشجویان به منظور بیان عقاید و اندیشه‌های متفاوت به منصه ظهور برسد. ضمن اینکه باید تحمل اندیشه‌های متفاوت در برنامه‌های مختلف کرسی‌های آزاد اندیشی وجود داشته باشد و تمامی دانشجویان حتی اعضای هیأت علمی احساس بیان آزادانه نظرات را داشته باشند.

دکتر مجیدی در عین حال خاطر نشان کرد: ما همواره در جلسات کمیسیون فرهنگی دانشگاه تبریز بر برگزاری جدی کرسی‌های آزاد اندیشی تاکید می‌کنیم و تلاش داریم دانشجویان به سمت فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی تشویق شوند.

رئیس دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه امروزه دانشجویان حاضر به پرداخت هزینه برای حضور در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی در دانشگاه‌ها نیستند، در این باره گفت‌: شرایط اقتصادی اجتماعی و سیاسی جامعه در میزان تمایل و فعالیت‌های دانشجویان در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی از جمله برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی تأثیرگذار است. متأسفانه امروزه دانشجویان گاه حاضر به پرداخت هزینه در قبال انجام این نوع فعالیت‌ها نیستند و ترجیح می‌دهند که فقط تحصیل خود را ادامه دهند.

مجیدی در پایان خاطرنشان کرد: به اعتقاد ما دانشجو اگر فعال سیاسی و مخالف سیستم باشد، بسیار بهتر از این است که دانشجوی بی تفاوت داشته باشیم. به همین دلیل باید راهکارهای لازم برای تشویق دانشجویان جهت فعال‌تر شدن در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی فراهم شود که البته فضای باز برای این نوع فعالیت‌ها باید از بیرون فراهم شود، چرا که از طرف دانشگاه این فضا برای دانشجویان وجود دارد.

انتهای خبر///

منبع؛ ایسنا
 


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز