سایز متن   /

  جلسه ۵ کمیسیون هماهنگی و اجرایی سازی سیاست‌های آمایش آموزش عالی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد. در این جلسه که توسط ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور و حضور دبیر این ستاد، معاونان وزارت علوم، بهداشت، آموزش و پرورش، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و جمعی […]

 

جلسه ۵ کمیسیون هماهنگی و اجرایی سازی سیاست‌های آمایش آموزش عالی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
در این جلسه که توسط ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور و حضور دبیر این ستاد، معاونان وزارت علوم، بهداشت، آموزش و پرورش، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و جمعی از صاحبنظران علمی و دانشگاهی برگزار می‌شود؛ موضوعات ماموریت گرا کردن دانشگاه‌‌ها و مدیریت منطقه ای، کیفی گرایی و سامان دهی موسسات آموزش عالی کشور و فارغ التحصیلان براساس نیازهای منطقه‌ای و سیاست‌های مصوب نقشه جامع علمی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
بر پایه همین گزارش، در این جلسه وضعیت بازار کار فارغ التحصیلان و همچنین گزارش الحاق به کنوانسیون جهانی تائید و به رسمیت شناختن صلاحیت‌های آموزش عالی مورد بررسی قرار گرفت.
حجت ا… ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در این جلسه با ارائه گزارشی در خصوص فعالیت‌های انجام شده و سیاست‌های جمهوری اسلامی در خصوص نحوه الحاق به کنوانسیون جهانی تائید و به رسمیت شناختن صلاحیت‌های آموزش عالی گفت: کشورهای عضو سازمان علمی و فرهنگی ملل متحد «یونسکو» در حال برنامه ریزی و پیاده سازی این کنوانسیون است و پس از ارائه این گزارش مقرر شد معیارها و مولفه‌های لازم عضویت در این کنوانسیون و همچنین ملاحظات لازم مورد بحث در آن اعمال گردد.
در ادامه جلسه، کبگانیان با اشاره به تصویب و ابلاغ سند مراودات علمی بین المللی و ضرورت انطباق فعالیت‌های علمی بین المللی با این سند، لزوم همکاری و دریافت مشاوره‌های لازم علی الخصوص با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی را مورد تاکید قرا رداد.
همچنین زاهدیان، معاون سازمان آمار کشور، گزارشی در ارتباط با دستور دوم جلسه ارائه کرد که در این گزارش آمار نیروی کار کشور و همچنین وضعیت فارغ التحصیلان از لحاظ اشتغال بر اساس میزان تحصیلات آموزش عالی در مقاطع مختلف کارشناسی، ارشد و دکتری ارائه شد.
در این گزارش اعلام شد با توجه به آمارهای ارائه شده مقاطع مختلف سهم بیکاران دارای تحصیلات عالی از کل بیکاران ۹/۳۷ درصد در سال ۹۶ است.
در این گزارش همچنین اعلام شد با توجه به آمارهای اعلام شده اهمیت آمایش آموزش عالی در کشور و نیاز به بررسی دقیق‌تر در خصوص نحوه بیکاری در تخصیص رشته‌های مختلف آموزش عالی در مقاطع مختلف لازم است.

بازدید کننده گرامی : شما هم اکنون این خبر را در شبکه خبری تحلیلی استادنیوز مشاهده میکنید

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

آرشیو چند رسانه ای
تمامی دانشگاهیان و پژوهشگران را برای طرح و ارائه ایده های نو برای اشتغال زایی و عبور از تحریم ها فرا می‌خوانیم
توسعه همکاری های دو جانبه ، اعطای بورس های دانشجویی و انجام تحقیقات مشترک
ضرورت ادغام دو مجوز فناوری و دانش بنیان و تعیین رویه واحد برای اعطای مجوز دانش بنیان
برگزاری همایش «آئین بزرگداشت استاد تراز انقلاب اسلامی»

آرشیو کاریکاتور
تمامی دانشگاهیان و پژوهشگران را برای طرح و ارائه ایده های نو برای اشتغال زایی و عبور از تحریم ها فرا می‌خوانیم
توسعه همکاری های دو جانبه ، اعطای بورس های دانشجویی و انجام تحقیقات مشترک
ضرورت ادغام دو مجوز فناوری و دانش بنیان و تعیین رویه واحد برای اعطای مجوز دانش بنیان
برگزاری همایش «آئین بزرگداشت استاد تراز انقلاب اسلامی»

آرشیو گزارش تصویری
تمامی دانشگاهیان و پژوهشگران را برای طرح و ارائه ایده های نو برای اشتغال زایی و عبور از تحریم ها فرا می‌خوانیم
توسعه همکاری های دو جانبه ، اعطای بورس های دانشجویی و انجام تحقیقات مشترک
ضرورت ادغام دو مجوز فناوری و دانش بنیان و تعیین رویه واحد برای اعطای مجوز دانش بنیان
برگزاری همایش «آئین بزرگداشت استاد تراز انقلاب اسلامی»

آرشیو