معاون سابق وزیر راه و شهرسازی گفت: در چند سال اخیر حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای نگهداری راه‌ها منابع فراهم شد، کمبودها در جاده ها محسوس است و نمی توانیم منکر وجود ضعف های زیادی در این بخش باشیم.

به گزارش استادنیوز ، داوود کشاورزیان رئیس سابق سازمان راهداری درباره چگونگی انتخاب خود به ریاست سازمان راهداری در  مراسم تودیع خود، گفت: چند سال پیش بحثی نبود که به سازمان راهداری بیام اما در نهایت جمع بندی شد که به این سازمان بیایم.

وی بیان کرد: یکبار دیگر به بنده ثابت شد که مدیریت اتوبوسی شکست خورده است و از مدیران مجموعه استفاده کردم.وی با قدردانی از پلیس، اورژانس، هلال احمر و … ادامه داد: سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است و خیلی به مصلحت نمی دیدم که بگویند وسط کار در رفت.

معاون سابق وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این که در ۴٫۵ سال اخیر کارهای روزمره تفویض اختیار شده بود و کمتر در کارهای روزمره به بنده مراجعه می شد، اظهار کرد: جمع نسبتا سالمی بود و تلاش کردم فضای آرامی برای فعالیت همکاران فراهم شود.

کشاورزیان با تاکید بر این که باید برای کشور تولید ثروت کنیم، افزود: همواره تاکید کرده ام در تولید گاردریل به سمت تولیدات با کیفیت برویم و در کنار این کار سایتی را برای تست گارد ریل راه آندازی کنیم.وی بیان کرد: در خرید ماشین آلات برفروب و نمک پاش نیز فراخوان هایی دادیم، کلا فکر و ذکرم این بود که در بخش حمل <نقل چه کار می توانیم انجام دهیم.

وی همچنین به ساماندهی ۱۶۰۰ اتوبوسرانی در قالب شرکت های صاحب نام گفت: در بخش آیین نامه حمل ونقل بین المللی، تعداد محدودی برای این مجوزها پذیرفته می شدند که در این راستا امتحان را به دو بار در سال و تعداد قبولی ها را از ۱۵ به ۸۰ افزایش دادیم.

وی با اشاره به درآمدهای پایدار برای نگهداری راه ها، افزود: در چند سال اخیر حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای این کار منابع فراهم شد، کمبودها در جاده ها محسوس است و نمی توانیم منکر وجود ضعف های زیادی در این بخش باشیم.

رئیس سابق سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای یادآور شد: اگر انشاءالله قیمت سوخت واقعی شود سهم خوبی به سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای برای نگهداری راه ها می رسد.

کشاورزیان با اشاره به این که سالانه ۷ تا ۸ درصد ترافیک مسافر کاهش می یابد، گفت: متاسفانه سفرهای کاری هم با خودروهای شخصی انجام می شود که این مسئله به واقعی نبودن قیمت سوخت برمی گردد. باید قیمت سوخت واقعی شود نباید از این کار بترسیم.

وی با تاکید بر این که مقدمه واجب واقعی شدن نرخ سوخت، حذف تعرفه واردات خودرو است، اظهار کرد: به جای دریافت عوارض از مردم قیمت سوخت را افزایش دهیم. معتقدم خودروسازانهم می‌توانند خود را با این شرایط تطبیق دهند، اگر هم نتوانستند باید حذف شوند معنی ندارد کشور هزینه آنها را بپردازد.

منبع: تسنیم

بازدید کننده گرامی : شما هم اکنون این خبر را در شبکه خبری تحلیلی استادنیوز مشاهده میکنید

دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد